וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאיר ויזלטיר ורונה קינן בקמפיין נגד "חוק החרם"

שני גורקביץ'

8.3.2011 / 17:28

גם הצלם אלכס ליבק והשחקן יוסי פולק הצטרפו למסע הפרסום נגד החוק שאושר בקריאה ראשונה בכנסת וקורא לאסור על מחאה נגד ההתנחלויות הישראליות

המוזיקאית רונה קינן, השחקן יוסי פולק, השחקניות רומי אבולעפיה ועינת ויצמן, חתן פרס ישראל הצלם אלכס ליבק, חתן פרס ישראל המשורר מאיר ויזלטיר, הסופרת נילי לנדסמן ועוד אמנים ואנשי רוח הצטרפו היום (שלישי) לקמפיין המתנגד להצעת חוק לאסור על מחאה נגד ההתנחלויות הישראליות. הצעת החוק שזכתה לכינוי "חוק החרם" אושרה אתמול בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בתמיכה של 32 חברי כנסת מול התנגדותם של 12.

על פי הצעת החוק מי שיפגע במדינת ישראל באמצעות חרם יחויב בתשלום פיצויים ותוגבל זכותו להשתתף במכרזים כלכליים של המדינה. בין היתר מדובר באנשים הקוראים לחרם על מוצרי ההתנחלויות, אמנים המחרימים את היכל התרבות באריאל וכן חברות המסייעות לבניית העיר הפלסטינית רוואבי. אתמול שלחו 53 ארגונים חברתיים וארגוני זכויות אדם מכתב חריף ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה להפסיק את הליך החקיקה של החוק, אותו יזם יו,ר הקוליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד).

הקמפיין, שנקרא "נמשיך להתנגד לכיבוש" ושיזמה "קואליציית נשים לשלום", נועד "להסביר שחוקים אנטי-דמוקרטיים לא ירתיעו ולא יצליחו להשתיק את המחאה הפוליטית הגוברת נגד הכיבוש". במסגרתו, הצטלמו האמנים לסרטונים קצרים בבימויה של אבולעפיה ואלה יופצו ברשתות החברתיות.

"אם החוק הזה יעבור יחד עם עוד כמה חוקים פרנואידים של 'ישראל ביתנו' ו'הליכוד', המדינה תהיה מדינת דיכוי אמיתית לא רק לכבושיה אלא גם לאזרחיה ואפילו לתל אביביים", אמר ויזלטיר. "ההנהגה הנוכחית אוהבת לדבר על המדינה כעל 'וילה בג'ונגל' אבל אנחנו הופכים להיות דבר הרבה יותר גרוע מזה, מצודה צלבנית על שפת הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully