וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת לשר התקשורת: להטיל בקרה על ערוץ "האח הגדול"

שני גורקביץ' ואמילי גרינצוויג

8.3.2011 / 18:58

"אם זה לא יטופל, נגדל כאן דור של ילדות שחושבות שגופן הוא כלי לשווק את עצמן", אמרה השרה בנאום בכנסת לרגל יום האישה. גורמים בהפקת התוכנית: "ניסיון פופוליסטי לקבל כותרת"

שרת התרבות לימור לבנת קראה הערב (שלישי) לשר התקשורת משה כחלון ולמועצת הכבלים והלוויין להגביר את הבקרה על תוכניות הריאליטי ולפעול להפיכת ערוץ 20, המשדר את "האח הגדול" במשך 24 שעות ביממה, לערוץ הנמצא תחת בקרת הורים. בדיון במליאת הכנסת לרגל יום האישה אמרה לבנת כי הסכנה היא שגיבורות התרבות של הנערות הישראליות מגיעות מתוכניות הריאליטי.

"אותו ערוץ פתוח לסביבה כל הזמן, אותו ערוץ 20 שמייצר תכנים פורנוגרפיים של תת-רמה, של טקסטים בלתי נתפסים, שמקיימים שם יחסים מול כל עם ישראל שילדים יושבים וצופים בו", אמרה לבנת. "הם מורידים את הרף למכנה הכי נמוך שאפשר להעלות על הדעת בשביל לעלות את הרייטינג, כי כל עונה צריך להעלות את הרייטינג".

לבנת הזכירה את הנתונים שהועלו במהלך הדיון על הגידול במספר הנשים במקצועות מובילים ואמרה "לא משנה כמה עורכות דין וחברות כנסת ורואות חשבון יהיו לנו, אם זה לא יטופל אנחנו נגדל כאן דור של ילדות שחושבות ולומדות שגופן הוא כלי לשווק את עצמן כדי להשיג הישגים, כדי להגיע כדי לפתות את הגברים וכך להשיג הישגים. הן רואות עצמן נחותות מול הגברים", הוסיפה.

"יש עניינים בוערים יותר"

"אני קוראת מכאן לידידי שר התקשורת משה כחלון, ולמועצת הכבלים והלוויין, להגביר את הבקרה על תוכניות הריאליטי האלה, ועל ערוץ 20 של 'האח הגדול', כיוון שהיום אפשר להיכנס אליו תמורת 10 שקלים לחודש, וצריך להפוך אותו לערוץ עם קוד הורים. עם הפורנוגרפיה שיש שם היום, רק עם קוד הורים", אמרה לבנת. השרה הוסיפה כי לעתים ההורים לא יכולים לעמוד בפני תחינות הילדים ולכן לטענתה צריך להיכנס הרגולטור ולעשות זאת במקומן "ויפה שעה אחת קודם".

"זה לא רק שזה לא תרבות אנחנו פשוט בהפקרות מוחלטת", אמרה השרה והוסיפה כי מבחינת הרשויות מדובר ב"אתגר דחוף ביותר".

גורמים בהפקת ה"אח הגדול" מסרו בתגובה לוואלה! תרבות כי הם "תוהים כיצד היא מפגינה בקיאות בתכנים היות שלדבריה היא אינה צופה בתוכנית. השימוש בצמד המילים 'האח הגדול' הוא ניסיון פופוליסטי לקבל כותרת על גב התוכנית. יש עניינים בוערים יותר על סדר יומה של השרה מאשר הצגת ביקורת על 'האח הגדול'".

חוטובלי: "הטרדה של ציבור שלם"

גם חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) התייחסה לנושא מוקדם יותר במליאה ואמרה כי "הפריים טיים הישראלי שטוף בתוכניות ריאליטי שכל עניינן השפלת נשים, המסרים הסמויים האלו חזקים יותר יותר מכל חקיקה ולכן אי אפשר לדבר רק על קידום חקיקה מבלי לדבר על התרמית של כל הארגונים האלו שמציגים את האישה בעיקר כגוף, כמושא להטרדות מיניות בשידור חי. הטרדה מינית מתחילה מהטרדה של ציבור שלם בשעות שיא".

דבריה של חוטובלי באו לאחר שמוקדם יותר הבוקר תיארה לבנת תיארה את תכני "האח הגדול" כ"פורנוגרפיה": "גיבורי וגיבורות התרבות של הדור הצעיר הם לא אנחנו אלא כוכבי הריאליטי. הם מצטטים אותם ועוקבים אחריהם בערוץ 'האח הגדול' שזה ערוץ פורנוגרפיה. זה לא יכול להיות שילדים ובני נוער יהיו חשופים לתכנים הפורנוגרפיים שגורמים לביזוי מעמדן של הנשים ושמשודרים בערוץ הזה".

הצטברות התלונות סביב הערוץ תחייב בחינת תנאי הרישיון שלו

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "פנייתה של שרת התרבות והספורט, טרם התקבלה. המועצה מנהלת מעקב אחר שידורי הריאליטי וערוץ 20 ולאחרונה אף החליטה להגביר את הפיקוח והמעקב אחר ערוץ זה. אין ספק כי הצטברות התלונות סביב שידורי הערוץ תחייב הפקת לקחים ובחינה מחדש של תנאי הרישיון שניתן לו, לקראת חידושו בשנה הבאה, אם וכאשר תהיה בקשה כזו מצד הגוף המשדר".

מקשת, זכיינית ערוץ 2 שמשדרת את "האח הגדול" נמסר בתגובה: "ניכר כי השרה לבנת אינה צופה בערוץ 20 ולא ברור מהיכן היא שואבת את מקורות ההשראה. האח הגדול חצתה מזמן את גבולות הריאליטי והפכה לתופעה שדנים ועוסקים בה הרבה מעבר לטלוויזיה, דבר המעיד על כך שהצופים מוצאים בסיטואציות המתרחשות בבית שיקוף של פני החברה הישראלית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully