וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד תאומי - חתן פרס התיאטרון למפעל חיים

שני גורקביץ'

9.3.2011 / 13:30

"תאומי מעניק לקהל כמה משעותיו היפות ביותר ומחוויות התיאטרון המעשירות והמזהירות במשך דורות רבים", כך קבע חבר השופטים שהעניק לו את הפרס. תאומי: "נעים לקבל פרסים"

פרס התיאטרון הישראלי על מפעל חיים יוענק השנה לשחקן עודד תאומי, בטקס חלוקת פרסי התיאטרון שייערך ב-13 במאי בתיאטרון גשר בתל אביב. "זה תמיד נעים לקבל פרסים", אמר תאומי בשיחה עם וואלה! תרבות. "יש עוד כמה אנשים שמגיע להם פרס על מפעל חיים. צריך להפעיל את המפעל הזה קצת יותר בקצב", הוסיף בחיוך.

"תאומי עומד בקדמת הבמה של התיאטרון הקאמרי ובמרכזה - ומדי פעם בפעם גם כאורח במסגרות אחרות והופעות יחיד - ומעניק לקהל הישראלי כמה משעותיו היפות ביותר ומחוויות התיאטרון המעשירות והמזהירות במשך דורות רבים", נימקו השופטים את בחירתם. "כישרונו הגדול, חנו הכובש ועומק ההתייחסות שלו ל'נפש הפועלת' שגילם בקשת רחבה ומגוונת של מחזות קלאסיים ומודרניים, היו מההישגים החשובים של התיאטרון הישראלי".

עודד תאומי נולד בתל אביב ב-1937 למשפחה תיאטרלית: אביו הוא מייסד התיאטרון העברי הראשון בארץ מאיר תאומי, ודודו יעקב טימן היה שחקן תיאטרון "המטאטא". כשהיה בן עשר, נורה אביו למוות בעת שהופיע במועדון גן הוואי בתל אביב - אז החליט ללכת בדרכו ולהפוך לשחקן. לאחר שירות בלהקת פיקוד מרכז, למד תאומי משחק בסטודיו של פיטר פריי, זכה במלגה ולמד ב"Neighborhood playhouse" בניו יורק ובסטודיו למשחק של לי שטרסבורג.

מהקאמרי ועד "מינכן"

תאומי הוא חבר תיאטרון הקאמרי מ-1958 וגילם בו כמאה תפקידים מרכזיים, בהם ניתן למנות את יוג'ין ב"מלאך האבן", ז'אק ב"כטוב בעיניכם", טריגורין ב"שחף", קוריולנוס ב"קוריולנוס", יאגו ב"אותלו", קסטנר ב"קסטנר", אלן טיורינג ב"לשבור את הצופן", ריצ'רד ב"ריצ'רד השלישי", האדמו"ר ב"שיינדל'ה", וילי לומן ב"מותו של סוכן" ואלוהים ב"אוי אלוהים". במקביל השתתף בתוכניות טלוויזיה ("הספינה המזמרת", "כתב פלילי") ובסרטים רבים בהם "הם היו עשרה", "תעלת בלאומליך", "מבצע יונתן", "קוד אומגה" ו"מינכן".

תאומי זכה ארבע פעמים בפרס כינור דוד לשחקן השנה בתיאטרון וארבע פעמים בפרס ראש העיר תל אביב על שם אברהם בן יוסף. בנוסף זכה על עבודתו בתיאטרון בפרס מאיר מרגלית, פרס מילוא ובוורד הכסף. לפני כשלוש שנים זכה בפרס רוזנבלום לאמנויות הבמה על מפעל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully