וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס" תפס את הבכורה

13.3.2011 / 17:39

סרט הפעולה העתידני הכניס הרבה מעל הציפיות וכבש את הפסגה עם כמעט 36 מיליון דולר. לעומת זאת, "דרושות אמהות במאדים" ו"ירח אדום" התרסקו

אמנם המציאות סיפקה בסוף השבוע בחינם תמונות שכל סרט אסונות הוליוודי רב תקציב יכול רק להתקנא בהן, ובכל זאת היו מספיק אמריקאים שטרחו לצאת מהבית ולשלם במיטב כספם כדי לחזות ב"פלישה עולמית: קרב לוס אנג'לס". וכך, סרט הפעולה העתידני גרף 36 מיליון דולר, ספתח חזק וגבוה בהרבה מעל הציפיות.

הצלחה זו נובעת משני גורמים עיקריים: קודם כל, הסרט לא נתקל בשוק בשום תחרות על קהל היעד שלו – בעיקר זכרים צעירים. יתרה מכך, מזמן כבר לא הגיע לבתי הקולנוע מוצר שפנה לציבור הזה, כך ש"פלישה עולמית" קצר פירות שנזרעו כבר לפני כמה שבועות. כמו כן, מפיצי הלהיט הגבירו עוד יותר את הצימאון אליו בעזרת קמפיין שיווקי חכם, שהצליח להעצים את הסקרנות סביבו ולהפוך אותו לאירוע קולנועי.

בשעה ש"פלישה עולמית" הצליח מעל הצפוי, התוצאות של שני הסרטים הטריים הנוספים השבוע היו גרועות יותר מהתחזיות הכי שחורות, וזה מצער בעיקר בהתחשב בעובדה שהם ראו עצמם כשוברי קופות פוטנציאליים.

"ירח אדום" ("Red Riding Hood"), למשל, ניסה להתבסס על האגדה של "כיפה אדומה" כדי ליצור מעין חיקוי של "דמדומים", אבל בדיוק כמו "אני מספר 4" לפני כמה שבועות, גילה שבנות הנעורים הרבה פחות פתיות ממה שהוליווד חושבת. וכך, חוץ מהמפלה הביקורתית, "ירח אדום" הכניס 14.1 מיליון דולר בלבד והסתפק במקום השלישי.

כישלון גדול עוד יותר הוא "דרושות אמהות במאדים", שנכנס למקום החמישי עם הכנסות של 6.8 מיליון דולרים בלבד – נתון חמור במיוחד לאור העובדה שהפקתו עלתה 150 מיליון דולר, מה שעלול להפוך אותו לאחד הכישלונות הכלכליים הגדולים של השנים האחרונות. זו עובדה מפתיעה ואף תמוהה, לא רק מפני שמאחורי הסרט עומד יוצר בשיעור הקומה של רוברט זמקיס, אלא גם מפני שפנטזיות אנימציה לכל המשפחה נוטות להניב רווחים בכל מצב שלא יהיה.

אז מה השתבש הפעם? ראשית, הסרט משום מה התכבד בשם מוזר שהרחיק את הצופים. בהמשך לכך, "דרושות אמהות במאדים" לא הצליח לעורר סביבו שום דיבור, וסבל גם מכך שאף כוכב מוכר לא תרם לו את קולו. ואם לא די במסע השיווק המרושל, הרי שהמוצר חסר המזל נתקל גם בתחרות חזקה מהצפוי מצד "רנגו" ו"נומיאו וג'וליה". לארץ יגיע הסרט בשבוע הבא.

במקום השני: "רנגו", בשבוע השני

החולשה של שני הסרטים הטריים איפשרה ל"רנגו" לשמור על מומנטום טוב. להיט האנימציה ספג ירידה של 39.5 אחוז בלבד בהכנסותיו בסוף השבוע השני להפצתו, ותפס את הסגנות עם הכנסות של 23 מיליון דולר בסוף שבוע זה ומאזן מצטבר של 68.6 מיליון דולר.

סרט נוסף שהחזיק מעמד היטב הוא "כנגד כל הסיכויים", מותחן המד"ב הרומנטי בכיכובו של מאט דיימון, שצועד במקום הרביעי עם הכנסות של 11.4 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 38.4 מיליון דולר. בניגוד לכך, הפנטזיה לבני הנעורים "Beastly" ספגה צניחה של כמעט חמישים אחוז בהכנסותיה, והיא מדשדשת במקום השביעי עם הכנסות של חמישה מיליון דולרים ומאזן מצטבר של 16.9 מיליון דולר בלבד.

בהמשך הטבלה אפשר למצוא שתי קומדיות – "רווקים לשבוע", שתגיע לישראל בסוף השבוע הבא, ניצבת שישית עם הכנסות של 5.1 מיליון דולר ומאזן כללי סביר של 34.9 מיליון דולר, ו"לזרום עם זה" עומד במקום השמיני עם הכנסות של ארבעה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר מעולה של 93.9 מיליון דולר.

את הטבלה סוגרים שני להיטים בריטיים – "נאום המלך" זוהר במקום התשיעי עם הכנסות של 3.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 129 מיליון דולר, ו"נומיאו ויוליה" סוגר את העשירייה עם הכנסות של 3.5 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 89 מיליון דולר. לשני אלה מצטרף מחוץ לעשירייה סרט טרי עם ארומה בריטית - עיבוד מי יודע כמה ל"ג'יין אייר", שזוכה בשלב זה להפצה מצומצמת. הסרט הוקרן בארבעה אולמות בלבד, בניו יורק ובלוס אנג'לס, ואסף בהם לא פחות מ-182 אלף דולר. בקרוב הוא ירחיב את הפצתו ולאור הביקורות הטובות והתגובות החמות, אפשר להאמין שהוא יעשיר את קופתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully