וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצר היווני מנוליס ראסוליס הלך לעולמו

עינב שיף

15.3.2011 / 10:06

ראסוליס, כותב שירים יווני מוכר שהוציא אלבום משותף עם יהודה פוליקר, הלך לעולמו בגיל 66, ככל הנראה מהתקף לב. פוליקר לוואלה! תרבות: "הוא היה איש נהדר עם לב ענק. אני עצוב"

אבידה לעולם המוזיקה היוונית: המוזיקאי מנוליס ראסוליס נמצא מת בביתו ביום ראשון האחרון. על פי ההערכות ביוון, ראסוליס מת כתוצאה מהתקף לב והוא בן 66 בלבד. עוד דווח כי ראסוליס נמצא על ידי חבריו ארבעה ימים לאחר שמת.

ראסוליס נולד ביוון בשנת 1945 ושר מילדתו במסגרת הכנסייה. בשנות הדיקטטורה הצבאית ביוון עבר ללונדון, שכם הכיר את ונסה רדגרייב עמה שיתף פעולה ומאוחר יותר אף היה שותף למהומות הסטודנטים בפריז.

עם השנים שיריו הגיעו גם לישראל ולשיא פרסומו כאן הגיע עם האלבום המשותף שלו ושל יהודה פוליקר, "חומוס סאפיינס" שזכה להצלחה. בעקבות האלבום, ראסוליס הופיע ואף הרצה בישראל על מוזיקה יוונית ונותר אחד השמות האהובים כאן מהתחום.

"הוא היה איש נהדר עם לב גדול", מספר יהודה פוליקר בשיחה עם וואלה! תרבות. "יוצר ענק שהיתה לי הזכות שהגיעה אליי. רק לפני ארבעה חודשים הוא שלח לי גלויה מאוסטרליה, לשם הגיע רגע לפני סערת חורף גדולה. הוא סיפר לי שהוא מעבר לבעיות הכלכליות של יוון ושהוא מחכה לראות מה יקרה איתו עכשיו. אני עצוב מאד על הבשורה הזו".

פוליקר סיפר כי הוא לא יכול לטוס להלוויתו של ראסוליס, אך הוא מתכוון לנסוע בזמן הקרוב ליוון כדי לנחם את משפחתו של היוצר וגם לפעול להנצחתו. "מנוליס השאיר לי אוצר ענק בדמות אלבום שהוא שר בו וגם לא מעט שירים שכתב והשאיר לי ואני אעשה הכל כדי שיזכרו איזה אמן הוא היה וכמה בסופו של דבר, הוא אהב את ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully