וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארן רודריגז, מודחת "אמריקן איידול": "נועדתי לגדולה"

שני גורקביץ'

19.3.2011 / 6:30

קארן רודריגז, שהודחה השבוע מ"אמריקן איידול", יודעת שזה ממש לא סוף הקריירה שלה, אפילו להיפך - הגראמי וגם האוסקר בדרך אליה. ראיון בלעדי

קארן רודריגז, המודחת הטרייה מ"אמריקן איידול", ממש לא מתכוונת להיות פליטת ריאליטי פשוטה. למעשה, אף פליט ריאליטי לא רוצה להיות רק פליט ריאליטי, אבל הנחישות של רודריגז כנה ואמיתית: "אני לא רוצה שיכירו אותי רק כאחת מה-12 הסופיים של 'אמריקן איידול'", אמרה רודריגז בשיחה עם וואלה! תרובת. "אני רוצה להיות מוכרת כקארן רודריגז - הסנסציה הלטינית הבאה, הכלאה אמריקאית-היספנית".

השבוע התבקשתם לשיר שירים משנת הולדתכם. את שרת את "Love Will Lead you Back" של טיילור דיין באנגלית ובספרדית, מה היתה המשמעות עבורך של שירה בשתי השפות מול כל כך הרבה אנשים?

"זה היה משמעותי מאוד עבורי, זה מה שרציתי לעשות כל חיי. תמיד ראיתי את עצמי כאמן לטינו-אמריקאי ורק להיות מסוגלת לשיר שיר בכזה סדר גודל בתוכנית מספר אחת באמריקה זה חלום שהתגשם. התוכנית אמנם נקראת 'אמריקן איידול' אבל תמיד אמרתי שאמריקה היא כור היתוך גדול ויש כל כך הרבה תרבות וכל כך הרבה גיוון שזה אולי נקרא 'אמריקן איידול' אבל זה לא באמת. כולם בתוכנית מביאים את הסגנון שלהם וזאת היתה הדרך שלי לבטא את עצמי ולהראות לאמריקה מי אני באמת".

האם טעית כששרת בספרדית?

"את אף פעם לא יודעת מה אמריקה רוצה. זה משתנה בכל שבוע. אז את צריכה לצאת לשם ולעשות כמיטב יכולתך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החבר הקרוב. ג'ייקוב לאסק/מערכת וואלה!, צילום מסך

התקרבת מאוד לג'ייקוב במהלך התוכנית. אחרי ההדחה, מה קשה יותר – לדעת שאת מחוץ לתחרות או להשאיר מאחור את החברים?

"שניהם. כמובן שרציתי להישאר, רציתי להמשיך, אבל אני חיה על פי האימרה שלכל דבר יש סיבה, אז אולי פשוט תם זמני בתוכנית. אני אתגעגע לכולם, וכמובן לג'ייקוב כי נהגנו להתייעץ אחד עם השנייה והוא נהג לשאול אותי מה כדאי לו לשיר ואיך עליו לשיר את זה. התקרבנו מאוד זה לזו ואני אתגעגע אליו מאוד, אבל אראה את כולם בקרוב".

מה קורה אחרי שהמצלמות כבות והקהל הולך מהאולם? איך הרגישו 15-20 הדקות האלו עד שיוצאים החוצה?

"אחרי שנפגשתי עם צוות התוכנית ודיברנו קצת על העתיד, פשוט הייתי מוכנה לעבודה. הורדתי את האיפור וניגבתי את הדמעות ועשיתי את הראיונות שלי, הלכתי למתמודדים האחרים והתחבקנו חיבוק קבוצתי, ועכשיו אני פה. אף פעם לא הייתי צריכה הפסקה, אני כל כך שמחה ומתרגשת לגבי חיי, כך שאין סיבה לבכות על ההדחה מ'אמריקן איידול', זה פשוט יהיה טיפשי".

שופטי אמריקן איידול. AP
לופז אהבה בטירוף, טיילר וג'קסון חיבקו. שופטי "איידול"/AP

כבת מהגרים, מצבה הכלכלי של רודריגז מעולם לא היה טוב, אך הכישרון המוזיקלי שלה זיכה אותה במלגות רבות ובחינוך אמנותי ניכר. "כל מה שאמא שלי קיבלה, היא היתה נותנת לי כדי שאהיה יפה על הבמה", היא מספרת. "כשהופעתי בגיל 5 ו-7, היא תמיד הקריבה הכל בשבילי ובשביל אחי. אבל הקול שלי והכישרון שלי הצליח להביא אותי לכל כך הרבה מקומות כך שאני יודעת שבסופו של דבר אשיב לאמי הכל".

לפני "איידול" גרת באיטליה על בסיס מלגה וגם למדת בבית ספר לאמנויות בניו יורק, בית הספר של "תהילה" המפורסם. איך היה שם?

"הרגשתי כל כך מדהים שהצלחתי להתקבל לבית הספר ועוד בחינם, כי מעט אנשים יכולים להרשות לעצמם בית ספר כזה, את בית הספר של 'תהילה', וכל כך הרבה ילדים מנסים. אני רוצה להיות זו שתעודד ילדים אחרים לנסות, ולדעת שזה בסדר לנסות ולהשיג את החלומות שלכם בגיל צעיר. כשיודעים שזה מה שרוצים מילדות זה חוסך הרבה ספקות".

ב-2008, רודריגז השתתפה בתוכנית כישרונות בסגנון "איידול" בפורטו ריקו, "שם הייתי האמריקאית וניסיתי להראות מה אני יכולה לעשות עם סגנון השירה האמריקאי שלי", כפי שהיא מספרת. "זה היה כאילו התהפכו היוצרות, וכשהייתי בתוכנית השופטים תמיד אמרו לי 'תפסיקי עם הפופ! אל תשירי פופ. ספרדים לא מבינים מה את מנסה לעשות עם הקול שלך'". רודריגז הגיעה אז למקום השביעי ויודעת היכן היא טעתה: "הקשבתי להם ואיבדתי את עצמי בתחרות, והתחרטתי על כך שלא נשארתי נאמנה למי שהייתי", היא משחזרת. "תמיד אמרתי לעצמי שאם אשתתף בתחרות דומה, אשאר נאמנה לעצמי".

ואיזו עצה השופטים ב"איידול" נתנו לך?

"ג'ניפר אהבה אותי ממש מההתחלה. היא אמרה בעצמה שאני מושלמת. היא אמרה שמישהו פשוט צריך היה ללכת הביתה, אבל היא היתה בעדי ואם זה היה רק בידיה אני יודעת שהיא היתה מצילה אותי. עם זאת, אני יודעת שלכל דבר יש סיבה, ואם זה הזמן שלי ללכת, זה כי יש לי כל כך הרבה דברים מדהימים שמגיעים בקרוב. סטיבן טיילר ורנדי חיבקו אותי בסוף ונישקו ואמרו לי 'את מדהימה, את תגיעי רחוק, זו רק ההתחלה'".

מה הצעד הבא שלך?

"'אמריקן איידול' היה אחד הפריטים ברשימה ארוכה יותר של דברים שאני רוצה להשיג בחיי, כך שאני שמחה שאוכל למחוק את זה. אבל יש כל כך הרבה דברים מעבר שאני רוצה לעשות. אני רוצה לזכות בגראמי. אני רוצה לזכות באוסקר. אני רוצה לעשות כל כך הרבה דברים שיתעלו זה על זה. זה מה שמניע אותי, שזה לא הסוף. אני מרגישה בכל עצמותי שנועדתי לגדולה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד אחת שחלתה. לורן אליאנה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד חמש שנים רודריגז אולי תזכה בגראמי, אבל את הגביע של "אמריקן איידול 10" היא כבר לא תניף. התוכנית ממשיכה בלעדיה, אבל לא בלי בעיות הבריאות: אחרי האישפוזים של קייסי אברמס בשבוע שעבר, עכשיו הגיע תורה של משתתפת אחרת לחלות. לורן אליאנה, הילדה של הנבחרת, חלתה בשפעת השבוע ונשלחה להחלים בבית מלון – כדי לא להדביק את המשתתפים האחרים.

כמו אברהמס, נראה שהמחלה לא מנעה ממנה לשיר במלוא העוז בתחרות. אליאנה בת ה-16 מג'ורג'יה עשתה גרסת קאנטרי ל-"I'm The Only One" של מליסה אתרידג', וללא ספק החמיצה את העוצמה הרגשית של הביצוע המקורי, ככל הנראה בשל גילה הפעוט. כך או כך, אמריקה החליטה שאליאנה נשארת לשבוע מוטאון של התוכנית הבאה, ובגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביצים גדולות, אבל גם הנעליים. קייסי אברהמס/מערכת וואלה!, צילום מסך

וקייסי אברהמס? הוא נולד ב-1991 וחמד לעצמו את "Smells Like Teen Spirit" של נירוונה, לא פחות. הוא עלה על הבמה, ניגן על גיטרת באס אדומה ונתן את כולו. "אתה מטורף ומוכשר, והשילוב הזה הוא החומר ממנו עשויים דברים גדולים", אמר טיילר. אבל ללופז היו את הביצים לומר לו "אחי, קורט קוביין – אלו נעליים גדולות מאוד למלא".

רודריגז הודחה השבוע, לאחר שהיתה בין שלושת המקומות האחרונים גם בשבוע שעבר. המהלך צריך לגרום לחשש רב, ואולי אפילו לאריזת מזוודות, אצל היילי ריינהרט שהגיעה לתחתית שבוע שני ברציפות. בכל מקרה, כרגיל, רק אמריקה יודעת מה היא רוצה. תשאלו את רודריגז.

"אמריקן איידול 10" משודרת ב-yes Drama בכל חמישי ושישי ב-22:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully