וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: קובי אוז - "שירת העשבים"

28.3.2011 / 7:35

לרגל צאת אלבומו החדש, "מזמורים נוספים", האזינו לביצוע של סולן טיפקס לשעבר לניגון הקלאסי שכתב רבי נחמן מברסלב

יח"צ - חד פעמי

"מזמורים נוספים" הוא אלבום ההמשך של קובי אוז ל"מזמורי נבוכים", אלבום הסולו הקודם שלו. האלבום החדש מורכב מביצועים מחודשים לשירים שהשפיעו על יצירת "מזמורי נבוכים", כמו הסינגלים "משפחת צנעני" ו"חמדת ימים". האלבום יוצא היום (שני) לחנויות דרך הלייבל עננה.

העטיפה החיצונית של האלבום "מזמורים נוספים" של קובי אוז. פאבל בולו,
שיהיה בהצלחה. עטיפת האלבום החדש של אוז/פאבל בולו

"אני אוהב את רבי נחמן מברסלב, כי הרוחניות שלו מופיעה בתוך הפשטות, בתוך היום יום", אומר אוז על השיר. "הוא תמיד מוצא קודש בחול. והנה שיר על עשבים, לא פרחים, לא פירות ולא יבול, את תפילתו מוצא הרבי נחמן דווקא בשירתם של העשבים הכי פ?ו?שטיים. רבי נחמן מחדד את ההבחנה שהיתברך (הקדוש ברוך הוא - ע.ש) מופיע בפרטים הקטנים. כמו שכל רועה ורועה יש לו ניגון משלו, כך כל עשב ועשב מצפצף את ציפצופו המסויים – כל פרט וגם הקטן ביותר מבטא את יחודיותו מול העולם. והלב מתחיל כמעיין נובע להשתוקק אל ההשתוקות עצמה ומתוך ההשתוקקות להשתוקקות נובעת ההשתוקקות אל ארץ ישראל".

"גרסאות רבות בוצעו ללחן מופלא זה של נעמי שמר, אני ביקשתי לקחת את שירת העשבים לאיזור של מערבוני ספגטי – בוקר בודד ואינדיאני זקוף רוכבים בינות לעשבים המצהיבים בערבה הענקית – חצוצרה מקסיקנית נוערת מתחת לסומבררו ענק, תוף אינדיאני ושרשרת מרשרשת של גלמי פרפרים נותרים לבדם מתחת למקהלה המסמלת את הגעגוע – מקהלה כמעט מזרח אירופאית ודווקא מתוך הסרט האמריקאי הפ?ו?שטי מגיח הגעגוע לארץ ישראל אשר מתגלם בסלסול עברי-הארצישראלי אשר בסוף השיר", מוסיף אוז.

"אני מודה לאל שבורכתי בנגנים שכולם מזמרים וכל אחד מהם יש לו ניגון מיוחד משלו", מסכם היוצר. "במיוחד שימו לב לזמר ששר את הבית הראשון – הגיטריסט רועי צעדי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קובי אוז – חמדת ימים. פאבל בולו,
רבי נחמן מברסלב במערבון ספגטי. קובי אוז/פאבל בולו

אוז לא רק מוציא את האלבום לחנויות, אלא מאפשר לגולשים לרכוש אותו דרך שירות Bandcamp במחיר של 30 שקלים בלבד. האתר לרכישת הדיסק מופיע בלינק למטה.

  • עוד באותו נושא:
  • קובי אוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully