וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': ההמלצות החמות לסוף השבוע

אריאל קריל ועינב שיף

25.3.2011 / 7:30

מה לעשות בסוף השבוע עד גמר "האח הגדול"? הנה כמה המלצות: ג'וני דפ עם מערבון אנימציה לכל המשפחה, הסטרוקס עם רוקנרול משובח ו"סופר פריקונומיקס" עם חומר למחשבה

סרט

אחרי שהחיו בתחילת העשור הקודם את סרט הפיראטים עם "שודדי הקריביים" – וקברו אותו מחדש בשני סרטי ההמשך של היצירה הגאונית ההיא – חוזרים הבמאי גור ורבינסקי והשחקן ג'וני דפ לשתף פעולה במערבון האנימציה "רנגו" ומחזירים לעצמם את הכבוד שאבד להם. גיבור הסרט, אותו מדבב דפ, הוא זיקית שמנסה להציל עיירה במערב הפרוע מהתייבשות ומה שמיוחד בו הוא שלא ברור מי ייהנה ממנו יותר – הילדים, שוודאי יישבו מרותקים לאנימציה המרהיבה ולאוסף הדמויות הססגוניות, או המבוגרים, שייהנו משלל ההצדעות למערבונים הקלאסיים שהם כבר מכירים. כך או כך, מה שבטוח הוא ש"רנגו" הוא אחד הסרטים החזקים של החורף, סרט שאסור לכם לפספס ושבסופו פשוט תרצו להישאר באולם ולראות אותו שוב מהתחלה.

אלבום

הסטרוקס קבעו את קצב הרוקנרול בעשור האחרון. אלבום הבכורה שלהם, "?Is This It" הוא נקודת האפס של הגיטרות החשמליות והרגע המכונן שבו הצליל ששינה את העולם חזר לעניין אותו, אחרי לא מעט זמן בו רבים האמינו כי הוא נקבר תחת הרגליים שרקדו במועדונים. שלושה אלבומים לאחר מכן, הסטרוקס הם כבר אחת הלהקות הגדולות ביותר על הגלובוס, עם טונות של ציפיות, מצד אחד, ואווירה לא פשוטה בין חברי הלהקה, מצד אחר. על הרקע הזה, יצא בשבוע שעבר אלבומם החדש "Angles" וזכה לביקורות מעורבות. יחד עם זאת, בהאזנות חוזרות מתגלות האיכויות של האלבום הזה והן רבות: ראשית, זהו הדיוק והתשוקה של הלהקה, כל אחד מחבריה בתפקידו; שנית, זוהי התחושה שהלהקה מסרבת להתמודד עם הציפיות שנתלו בה אלא מעדיפה להיצמד למה שמעניין אותה כרגע; ושלישית, אלו חלק מהשירים המעולים שיש בו. עשר שנים אחרי שהרעידו את הלבבות, הסטרוקס אולי לא הקונסנזוס שהיו, אבל דיסק שלהם הוא עדיין הדרך הטובה ביותר להעביר חצי שעה מהחיים שלכם.

ספר

אחרי הציעו הסברים מפתיעים אך משכנעים לכמה שאלות מרתקות כמו מה הוביל לירידה בפשיעה בארצות הברית ומדוע לסוכן הנדל"ן שלכם אין שום אינטרס למכור את הבית שלכם במחיר הגבוה ביותר, חוזרים סטיבן דבנר וסטיבן לוויט עם "סופר פריקונומיקס", ספר ההמשך לרב המכר שלהם "פריקונומיקס". הפעם השאלות שעל הפרק הן, בין השאר, למה נשים משתכרות פחות, מדוע כדאי שתאכלו בשר קנגרו והאם הפיכת הזנות לחוקית תיטיב עם ההיצע והביקוש בענף. וכרגיל אצלם, התשובות הן מנומקות באותו מידה שהן בלתי צפויות. אתם לא חייבים להסכים אבל מה שבטוח הוא שכמו הספר הראשון של שניים, גם הספר הזה יספק לכם הרבה חומר למחשבה. והרי אין כמו התנעה של גלגלי המוח כדי לחמם את הגוף שלכם בסוף שבוע צונן כמו זה שצפוי לנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully