וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה סופרת הפנטזיה דיאנה ווין ג'ונס

שני גורקביץ'

26.3.2011 / 19:38

מחברת "הטירה הנעה" ו"מגדלים פורחים באוויר" נכנעה לסרטן הריאות בו לקתה. "זרחת כמו כוכב", ספד לה הסופר ניל גיימן

סופרת הפנטזיה הבריטית דיאנה ויין ג'ונס הלכה לעולמה אמש (שישי) בביתה, לאחר מאבק של כשלוש שנים בסרטן הריאות בו לקתה. ג'ונס ידועה במיוחד בשל כתיבת ספרי ילדים כגון "הטירה הנעה", "המהלכים בקצוות", "מגדלים פורחים באוויר", "תשע הנשמות של כריסטופר צ'אנט", "הבריון של ארצ'ר" ו"שבוע המכשפות".

שבעה מעשרות הספרים שכתבה ג'ונס תורגמו לעברית, ביוזמתה של העורכת והמתרגמת גילי בר הלל (שאחראית גם לתרגום סדרת הארי פוטר). "היא באמת הייתה רבת המצאות ושוברת מוסכמות. היה בה משהו מאוד חריף שלא לומר מריר ומצחיק", אמרה בר הלל בשיחה עם וואלה! תרבות "היא לא סופרת שהספרים שלה מתאימים לכל אחד, היא לא סופרת של רבי מכר, היא סופרת של סופרים".

"אני מאוד שמחה ששמה ידוע בישראל. אני זוכרת שסביב ההצלחה של הארי פוטר ראיתי תגובות על כך שהיא חקיינית של ג'יי קיי רולינג, שזה מצחיק כי היא התחילה לכתוב בשנות השבעים וסביר להניח שרולינג בכלל הושפעה ממנה", הוסיפה בר הלל. הקהל הישראלי נחשף ליצירתה של ויין ג'ונס לא רק דרך הקריאה אלא באמצעות הסרט "הטירה הנעה" שיצר ב-2004 אמן האנימציה היפני הייאו מיאזאקי על פי ספרה של ג'ונס.

היוצרת הבריטית, שנולדה ב-1934, זכתה במהלך הקריירה שלה בפרסים רבים והיתה אף מועמדת מספר פעמים למדליית קרנגי לספרות. ב-2007 הראתה לה קהילת אוהבי המדע הבדיוני והפנטזיה את הוקרתה כאשר הוענק לה פרס הפנטזיה העולמי למפעל חיים.

ג'ונס אהבה ספרות פנטזיה מגיל צעיר מאוד ובאוניברסיטה אף היתה תלמידתם של ק.ס. לואיס ("דברי ימי נארניה") וג'יי.ר.ר. טולקין ("שר הטבעות", "ההוביט"). בחייה היתה חברה קרובה מאוד של סופרי הפנטזיה ניל גיימן ("סאנדמן") ורובין מקינלי
("The Blue Sword"). לאחר מותה צייץ גיימן בחשבון הטוויטר שלו "חברתי הלכה לעולמה הלילה. כל כך שמח שהלכתי לבקר אותה אתמול. נוחי בשלום דיאנה ווין ג'ונס. זרחת כמו כוכב. הסופרת המצחיקה והחכמה ביותר, והחברה הטובה ביותר. אני מתגעגע אליך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully