וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: האפליקציה של מגזין האמנות הישראלי Ms.Use - פורנוגרפיה

שני גורקביץ'

27.3.2011 / 13:30

החברה החליטה לא לאשר את האפליקציה של מגזין האמנות הישראלי בטענה שהוא מציג תכנים בוטים. מייסדת המגזין: "המטרה היא לתת מקום לדיון במיניות, לא לחרמן"

חברת אפל מסרבת לאשר את אפליקציית האייפון והאייפד של מגזין האמנות הישראלי Ms.Use (מיס יוז) כיוון שלטענתה המגזין מציג תוכן פורנוגרפי. בהודעה של החברה לאנשי המגזין נכתב כי נערכה בחינה של האפליקציה ולא ניתן להעלות אותה לחנות של אפל כיוון שהיא מכילה תכנים שעומדים בניגוד לתקנון החברה הקובע שאין להעלות אפליקציות המכילות חומר המוגדר פורנוגרפי על פי מילון וובסטר.

"יש להם חוק שכל עירום זה פורנו, ותחת החוק הזה לא נכנס אמנות ולא שום דבר", אומרת מייסדת המגזין מירב מרודי. "כתבנו להם מייל שמסביר להם על כל האמנים ולינק לכל מי שמציג במגזין שמסביר להם שמדובר באמנות ולא ציורים או צילומים שנועדו לחרמן. המטרה של Ms.Use היא לתת מקום לדיון גבוה ומעניין במיניות, כיוון שבקושי יש חינוך מיני בארץ. הקמנו את המגזין בהתנדבות כדי לתת מקום לדיון על מיניות בשביל הדיון, ולא כדי למכור מכוניות או לחרמן".

Ms.Use - לא, פלייבוי - כן?

מרודי אומרת שהמהלך תמוה במיוחד בהתחשב בעובדה שאייטיונז מוכרת אפליקציה של חברת פלייבוי, שאמנם אינה מראה תמונות עירום אך מטרתה אך ורק פורנוגרפית. "הם מנסים לחנך את המשתמשים שלהם לזה שעירום זה לא טוב אבל אובייקטיביציה של גוף האישה זה בסדר. אייטיונז הם מונופול על האפליקציות של של האייפון והאייפאד, וברגע שהם עושים החלטות מוסריות של טוב ורע, ובפרט בכל מה שנוגע לאמנות, הם מעמידים את עצמם בסיטואציה מאוד פורטינית ומביכה אפילו".

בתשובתה לאנשי Ms.Use, המליצה אפל לערוך מחדש את תוכן המגזין כך שיעמוד בתנאי החברה וכך לאפשר את הפעלת האפליקציה. "שאלנו אותם אם אפשר למשל לשים משולשים על הציצים ועל כל מה שמפריע להם, אבל הם אמרו שזה לא מקובל עליהם. אני מניחה שננסה לערוך מחדש את המגזין לפי הדרישות המוסריות שלהם. זה אומר שבשביל זה אני אצטרך להוריד תמונות של אמנים גדולים כמו דויד לה שאפל ואלינור אנטין, ומדובר פה בנזק גדול כיוון שהרבה מהיוקרה שלנו מבוססת על היכולת להציג אמנות בסדר גודל כזה. ב-2011 המהלך הזה מגוחך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully