וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותה של וירג'יניה וולף - המחזה

יהודה ויזן (תרגום)

28.3.2011 / 8:30

מותה של וירג'יניה וולף לפני 70 שנה חולל בזמנו דרמה לא קטנה שמזכירה את המחזה שכתבה כמעט 20 שנה קודם לכן, "פרשווטר". הנה היא לפניכם

היום (שני), לפני 70 שנה, שלחה וירג'יניה וולף יד בנפשה. את מה שאירע לאחר מכן, כתבה עוד קודם, ב-1923, במחזה הקצר והשנון (והיחידי) שחיברה – "פרשווטר":

ווטס: אלן! אלן! אשתי-אשתי – מתה, מתה, מתה!

טניסון: אלוהים אדירים, ווטס, אינך מתכוון לומר שאלן מתה?

מרת ק': טבעה? זה מה שקורה כשהולכים לרחוץ.

ווטס: היא מתה-טבעה-לי. הייתי בחוף, מאחורי סלע. ראיתי אותה – טובעת.

מר ק': אלן המאושרת! הלכה לגן עדן!

מבט קצר במכתב ההתאבדות שהשאירה וולף ובדרמה שהתחוללה בעיתונות היומית עם היעלמותה ועד להיוודע דבר מותה, מגלה לנו מחזה נוסף (קומי לא פחות מ"פרשווטר") שיצרה הסופרת הנפלאה עם הסתלקותה.

מותה של וירג'יניה וולף

וירג'יניה וולף. AP
"טבעה? זה מה שקורה כשהולכים לרחוץ". וולף/AP

מערכה ראשונה: החשד

חשד: וירג'יניה וולף מתה
לונדון, 2 באפריל
ניו-יורק טיימס

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אנו חוששים כי מרת וירג'יניה וולף, סופרת ומסאית, שנעדרה מביתה מאז שישי שעבר, טבעה ברודוול (Rodwell), בקרבת לואס (Lewes), שם היא ובעלה, לאונרד סידני וולף, החזיקו בית קיט.

מר וולף אמר הערב: "אנו מניחים כי מרת וולף אינה עוד בחיים. היא יצאה לטייל בשישי שעבר, בהותירה מכתב אחריה, ואנו מניחים כי טבעה. גופתה, בכל אופן, טרם נתגלתה".

הנסיבות סביב היעלמותה של הסופרת לא הותרו לפרסום. הרשויות בלואס טוענות כי לא דווח להן דבר באשר למותה המשוער של מרת וולף.

אנו מדווחים כאן לראשונה, כי מגבעת ומקל נמצאו על גדות נהר אוז (Ouse). מרת וולף היתה חולה מזה זמן מה.

הוולפים ניהלו את הוגרת פרס (Hogarth Press) בין השנים 1917-1938, כאשר פרשה מרת וולף כדי להקדיש את זמנה לכתיבה. ספרה האחרון היה, "רוג'ר פריי, ביוגרפיה", שראה אור אשתקד.

מרת וולף נולדה ב-1882, היתה בתו של סר לזלי סטיבן. ג'יימס ראסל לוואל היה הסנדק שלה.

מערכה שנייה: המכתב

28 במרץ 1941

"יקירי, אין לי ספק כי אני שוב יוצאת מדעתי, אני חשה כי לא נוכל לצלוח פעם נוספת ימים נוראים כאלו. התחלתי לשמוע קולות ואיני יכולה להתרכז, על כן, אני עושה את מה שנראה כדבר הנכון ביותר לעשותו. הענקת לי את האושר העילאי. היית בעבורי, בכל מובן, כל מה שאדם יכול להיות. בטרם התפרצה המחלה הנוראית הזאת, לא היה זוג מאושר מאיתנו. איני יכולה להילחם עוד. אני יודעת שאני הורסת את חייך, ושבהעדרי תוכל לעבוד. ואתה תעבוד. אני יודעת. אתה רואה, אף איני יכולה לכתוב זאת כראוי. איני מסוגלת לקרוא.

"רציתי לומר, שאני חבה לך את כל האושר של חיי. מן הקצה אל הקצה, היית טוב וסבלני כלפיי. אני רוצה לומר זאת – כולם יודעים זאת. אם מישהו יכול היה להציל אותי, זה היית אתה. למעט אמונתי בטו?ב-לבך, איבדתי הכל. איני מסוגלת להוסיף ולהרוס את חייך. איני חושבת שישנו זוג שיכול להיות מאושר יותר מכפי שהיינו אנחנו".

וירג'יניה

מערכה שלישית: קתרסיס

נמצאה גופתה של וירג'יניה וולף
לונדון, 19 באפריל 1941
אסוסיאייטד פרס

ממצאי החקירה: הסופרת שטבעה – התאבדה

ד"ר א.פ. אוהר, חוקר מקרי המוות של ניו-הייבן, סאסקס, קבע היום, כי מקרה טביעתה של וירג'יניה וולף, הסופרת שביתה הופצץ פעמיים, הינו מקרה התאבדות. גופתה נמשתה אמש מנהר אוז, סמוך לבית הקיט שלה, שבלואס.

חוקר מקרי המוות קרא פתק שהשאירה לבעלה, לאונרד:

"יש לי תחושה שאשתגע", נכתב שם, "אני לא יכולה להמשיך יותר בזמנים הנוראים האלו. אני שומעת קולות ואיני יכולה להתרכז בעבודתי. נאבקתי בזה, אך איני יכולה להיאבק עוד. אני חבה את כל האושר שלי לך, אבל איני יכולה עוד להמשיך ולהרוס את חייך".

בעלה העיד כי מרת וולף היתה מדוכאת מזה זמן מה.

כאשר ביתם בבלומסברי נהרס כליל בהפגזה לפני זמן מה, מר ומרת וולף, עברו לבית סמוך. ביתם החדש, אף הוא ספג פגיעה והפך בלתי-ראוי למגורים. על כן, העתיקו הוולפים את מושבם לבית הקיט שלהם שבסאסקס. מרת וולף, בת 59, הלכה לעולמה ב-28 במארס.

מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully