וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך: ג'סטין ביבר מגיע לקולנוע

31.3.2011 / 6:56

ג'סטין ביבר והריסון פורד כובשים לבבות, ג'ייק ג'ילנהול דוהר ברכבות, רונית אלקבץ מפרקת משפחות וכולם נפגשים במסך הגדול עם דרמה דנית זוכת האוסקר לסרט הזר ועוד

ג'סטין ביבר: הסרט

רגע לפני שאליל הנעורים המוזיקלי מופיע לראשונה בישראל, מגיע לבתי הקולנוע סרט התעודה המצליח על אודותיו. הסרט מציג את ההכנות להופעתו ההיסטורית במדיסון סקוור גרדן, ועל הדרך סוקר את עלייתו לגדולה, מנסה להבין איך זה שיש לו כל כך הרבה מעריצות אדוקות ובודק כיצד הביברמניה מסמלת את רוח הימים.

מן הביקורות: יחסית לעובדה שהסרט יועד בעיקר למעריצותיו של ביבר, הוא קיבל ביקורות לא רעות בכלל. כך, למשל, ניו יורק מגזין כתב שהוא מבריק ומקסים ואינטרטיינמט וויקלי הצהיר שהוא לוכד היטב את רוח הזמן ומצליח לסחוף בה את הצופים.

ציונים: רוטן טומייטוס – 64 מטאקריטיק – 56.

בימוי: ג'ון צו (105 דקות).

בעולם טוב יותר

דרמה דנית שקטפה השנה את האוסקר לפרס הסרט הטוב ביותר. הסרט מתרחש בו בזמן באפריקה ובסקנדינביה, ומתאר כיצד רופא ומשפחתו כלואים בין הרצון להשיב מלחמה לטיפוסים האלימים שסביבם והשאיפה להשקיט שלווה בעולמם ולהפוך אותו, כמשתמע משם הסרט, לטוב יותר.

מן הביקורות: הסרט מופץ בו זמנית בארצות הברית ובישראל, כך שעד כה התפרסמו עליו ביקורות בעיקר בעיתוני התעשייה, והם לא מחו על ההחלטה להעניק לו את האוסקר - "סרט עוצמתי", הכריז וראייטי, והוליווד ריפוטר הוסיף כי מדובר בדרמה משכנעת ואפקטיבית.

ציונים: רוטן טומייטוס – 76.

בימוי: סוזן ביאר. משחק: אולריך תומסון, מיקא?ל פרסברנדט (119 דקות).

קוד מקור

לאחר "ירח", סרט הביכורים המהולל שלו, ניתנה ליוצר המבטיח דנקן ג'ונס הזדמנות ליצור מותחן פעולה עתידני בתקציב גדול יותר ועם כוכבים בעלי שם. בהתאם לזאת, ג'ייק ג'ילנהול מגלם בסרטו השני של ג'ונס חייל החוזר שוב ושוב בזמן, ובכל פעם לשמונה דקות בלבד, ונדרש לנצל את הגיחות הקצרות הללו כדי לסכל בסופו של דבר פיצוץ של רכבת.

מן הביקורות: הסרט מופץ בו זמנית בארץ ובארצות הברית, אבל הוא הוקרן לפני כמה שבועות בפסטיבל SXSW וכך זכה לחשיפה ביקורתית, שהיתה נלהבת למדי: "חוויה רגשית ושכלית", השתפכו במגזין הבריטי אמפייר, ובגרדיאן הבריטי גם הוא הסכימו כי מדובר בסרט חכם ומבדר. האתר האמריקאי סלנט, מצדו, הוסיף ש"קוד מקור" מבריק ועשוי כמעט ללא דופי.

ציונים: רוטן טומייטוס – 86.

בימוי: דנקן ג'ונס. משחק: ג'ייק ג'ילנהול, ורה פרמיגה, ג'פרי רייט (93 דקות).

ציון ואחיו

סרטו של ציון מירב, שפותח בפסטיבל סאנדנס וגם הוקרן במסגרת האירוע. דרמה זו, המשלבת בין ריאליזם ופיוט בצורה יוצאת דופן יחסית לקולנוע ישראלי, מציגה את סיפורם של ציון, נער בן 14 הגדל בשכונת מצוקה, ושל אחיו חם המזג, שהיחסים ביניהם הולכים ונהיים מתוחים יותר ויותר עד הפיצוץ הבלתי נמנע.

מן הביקורות: הסרט, שנעשה בהפקה משותפת עם צרפת, הוקרן במדינה האירופאית כבר לפני כשנה וחצי ונהנה משבחי המבקרים המקומיים: לה מונד כתב שהוא מהווה עדות לעושר ולאיכות של תעשיית הקולנוע הישראלית, ול'אקספרס הוסיף שהוא מרגש ומעניין. לעומת זאת, המבקרים בארץ הביעו התלהבות פחותה בשעה ש"ציון ואחיו" הוקרן בפסטיבל חיפה הלפני-אחרון. כך, למשל, אורי קליין הצהיר כי מדובר ב"מלודרמה צפויה למדי שאינה מגשימה את ההבטחה הגלומה בה".

בימוי: ערן מירב. משחק: רונית אלקבץ, צחי גראד, ראובן בדלוב, עופר חיון (77 דקות).

קשה על הבוקר

לאחר שחזר לפני כמה שנים להצליף בשוט של אינדיאנס ג'ונס, שב הריסון פורד קשישא גם לככב בקומדיות רומנטיות. בסרט זה הוא מגלם את מייק, איש טלוויזיה ותיק הידוע באישיותו המחרידה, שמגויס לתוכנית בוקר מדשדשת בידי המפיקה החדשה והנלהבת שלה, ומוצא עצמו גורם מרכזי בחייה המקצועיים והרומנטיים.

מן הביקורות: ביצועיו של הסרט בקופות היו בינוניים, וגם הביקורות עליו לא היו טובות במיוחד: וול סטריט ג'ורנל טען שהוא מבולגן, מאולץ ולא מצחיק, טיים אאוט ניו יורק כתב שהוא חסר קסם ועיתונים רבים אחרים סברו שהוא מעין חיקוי חיוור של "משדרים חדשות" או של "השטן לובשת פראדה".

ציונים: רוטן טומייטוס – 54, מטאקריטיק – 56.

בימוי: רוג'ר מיצ'ל. משחק: הריסון פורד, רייצ'ל מק'אדמס, דיאן קיטון (107 דקות).

השותפה

מעין גרסת קולג'ים ל"דרושה שותפה רווקה" האגדי, המפגישה בין שתי כוכבות טלוויזיוניות לוהטות - לייטון מיסטר מ"גוסיפ גירל" ומינקה קלי מ"אורות ליל שישי". השתיים מוכיחות כי גם ובעיקר בזמן הלימודים, רצוי לבחון בשבע עיניים את האנשים שאתה חולק איתם אותה קורת גג.

מן הביקורות: כיאה למותחן אימה הפונה לקהל הנערות, "השותפה" נקטל בידי הביקורות -רולינג סטון הכריז שהוא "ממש דפוק", ואתר מוביליין ציין כי עדיף כבר לשחק באנרגי בירדס או לצפות בפרק של סדרת טלוויזיה גרועה מאשר לצפות בו.

ציונים: רוטן טומייטוס – 5, מטאקריטיק – 56.

בימוי: כריסטיאן אי.כריסטיאנסן. משחק: לייטון מיסטר, מינקה קלי (91 דקות).

הנערה שבעטה בקן הצרעות

הפרק האחרון בסדרת העיבודים לטרילוגיית מילניום של סופר המתח השוודי סטיג לארסון. הפעם נקודת המוצא היא ניסיונו של מיקאל, העיתונאי החוקר המחוספס, להוכיח את חפותה של הנערה שבשמה נקרא הסרט.

מן הביקורות: כל פרק בסדרת המותחנים הזו נהנה מביקורות פחות טובות מקודמו. בהתאם לכך, "הנערה שבעטה בקן הצרעות" הותיר את המבקרים בארצות הברית אדישים. ניו יורק פוסט כתב שהוא אידיוטי, ווילג' וויס סבר שהוא נעשה בחיפזון ובחוסר מחשבה ובוסטון גלוב הוסיף שהוא רובוטי.

ציונים: רוטן טומייטוס – 52, מטאקריטיק – 56.

בימוי: דניאל אלפרדסון. משחק: נומי רפייס, מיכאל ניקוויסט (147 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully