וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה יופי: על טקס בחירת מלכת היופי 2011

30.3.2011 / 6:56

יעל בר זוהר עפה על היופי הפנימי עם מחשוף מדויק, שלומי קוריאט נפל בעדתיות מאומצת ואנחנו זכינו במלכת יופי חדשה ובעוד משדר טלוויזיוני פרימיטיבי. פז חסדאי שלום עולמי

יעל בר זוהר, אחת מהשופטות אמש (שלישי) בתחרות מלכת היופי ששודרה בערוץ 2, התהדרה לכבוד הטקס בשמלה ורודה -סגולה עם מחשוף קטן, אך במיקום מדויק להפליא. בדיוק כשהמצלמה התמקדה בה ובחזה הגדוש שבצבץ משמלתה, אמרה יעלי את קלישאת תחרות מלכת היופי לדורותיה: "היופי האמיתי הוא היופי הפנימי". אם אכן כך, מדוע השופטת כל כך השתדלה להוציא אותו החוצה, את אותו יופי נסתר? ומתי בדיוק היינו אמורים להתרשם מהיופי הפנימי של המתמודדות, אלה שהצטלמו בבגדי ים ובשמלות ערב, ולא הוציאו מפיהן ולו משפט שלם אחד לכל אורך הערב? למה יעלי הרגישה צורך לפלוט לאוויר סתם מילים חסרות תוכן וקלישאות שכבר מזמן אינן רלוונטיות?

חשבנו שבימינו כבר אין צורך להתנצל או להצטדק על קיומו של הטקס המסורתי, אבל גם השופטת דנה ספקטור פתחה את דבריה בהתנצלות מסויגת. "אומרים שהטקס הזה הוא לא פמיניסטי", אמרה ספקטור, "אבל אני רואה פה נשים קרייריסטיות, חזקות וגאות. מה עדיף, שימכרו נעליים באשדוד?", כאילו שאלו הן האופציות היחידות שעומדות בימינו בפני נשים, ועוד מאשדוד, יירחם ה'.

מוזר שגם ספקטור הרגישה צורך להצטדק; הרי הצביעות הזאת כבר מיותרת לחלוטין. תחרות מלכת היופי, אותו טקס ארכאי ומושמץ, כבר הרבה שנים נתפסת כגימיק תרבותי פרימיטיבי ותו לא, ונדמה שמארגני הערב עשו כל שביכולתם על מנת להצדיק את המוניטין הזה, עם תפאורה בטעם רע (האם כנפי המלאך הזולים היו הומאז' לויקטוריה'ז סיקרט?), שמלות ערב כעורות וכוריאוגרפיה מיושנת.

ליידי גאגא בשוק

גם החלק התרבותי הבהיר שהמארגנים פונים לפלח עממי במיוחד של האוכלוסייה, עם הופעות של דודו אהרון ושרית חדד, וכשרוני דלומי החלה לשיר את "אלחנדרו", ניתן היה רק לדמיין מה היה עובר בראשה של ליידי גאגא לו הייתה צופה בטקס המזרח תיכוני. קטעי המעבר המביכים, בהם שלומי קוריאט גילם את דמותו של בלולו, המרוקאי הפרימיטיבי שקידם את נותני החסויות, הנציחו כבר רשמית את כל הסטריאוטיפים של הטקס, והבהירו שמדובר בחגיגה בעלת סטנדרטים נמוכים מאוד. ספקטור לא צריכה להתנצל בפנינו, אלא רק בפני עצמה.

בכל אופן, מי שמחפש שוביניזם, ימצא אותו במנות גדולות בהרבה בכל משדר טלוויזיוני אחר. מי שמחפש מוצר קומי נטול מודעות עצמית, ימשיך לצפות בטקס מלכת היופי. ובכל זאת, מוזר לגלות שהמשתתפות, השופטים והמנחים עדיין לוקחים את האירוע ברצינות תהומית. מפתיע שהם עדיין מבטיחים למועמדות ש"אתן עומדות לחוות שנה מדהימה". תמוה שהילה נחשון מושכת את רגע ההכרזה כאילו הצופים בבית אינם יכולים לשאת את המתח. זו הרי בדיחה עצובה, אז למה ספקטור ובר זוהר פוגעים באווירה הקומית עם אמירות רציניות? למה לקחת אירוע מיושן ומטופש, ולנסות לתת לו בכוח משמעויות חיוביות במסווה של אג'נדה פמיניסטית?

מלכת היופי היא לא הכי יפה

ובכל זאת, למדנו אמש כמה דברים מהתחרות. קודם כל, מתברר שהשם קים הוא מאוד פופולרי, כמו גם החלקות לשיער, איפור מוגזם ותפאורת אייטיז. מלבד זאת, תמיד מעניין להבחין בפערים בין הג'נדרים, כשהזכר צופה בנערה בת 18 ובטוח שהיא חטובה וחושנית, ואילו בת זוגו שלצידו מבהירה לו שהיא בעצם "עקומה ומכוערת". ובסוף הערב, כמו בכל שנה, לא הבחורה היפה מכולן מוכתרת כמנצחת, אלא דווקא זו שאיכויותיה נסתרות לחלוטין. ואז שמים לה (אלה רן זהו שמה) כתר מפלסטיק על הראש, והיא בוכה מהתרגשות, ובטוחה שחייה עומדים להשתנות. לצערה ולצערנו, הכל נשאר אותו דבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully