וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפיגוע בירושלים: אנסמבל נוער מסינגפור ביטל הגעתו לארץ

שני גורקביץ'

30.3.2011 / 17:59

בשל חשש לבטחונם, אסר משרד החינוך בסינגפור על חברי להקת הקולג' אנגלו-סיני להשתתף בפסטיבל תיאטרון הנוער הארצי שיערך בשבוע הבא בבת ים. "בני הנוער חיכו להם"

להקת תיאטרון נוער מסינגפור ביטלה השבוע את הגעתה לפסטיבל תיאטרון הנוער הארצי ה-17 בבת-ים בעקבות הפיגוע בירושלים בשבוע שעבר והירי מרצועת עזה. חברי ה"ACsian Theatre" היו אמורים להופיע בפסטיבל ולערוך שורה של פעילויות עם בני נוער תושבי העיר, אולם נאלצו לחזור בהם בשל הוראת משרד החינוך הסינגפורי.

"אנחנו בקשר איתם כבר זמן ממושך, מאז שבני נוער מבת ים הכירו אותם כשהשתתפו בפסטיבל מקביל בוינה", סיפר לוואלה! תרבות מנהל מחלקת הנוער בעיריית בת ים, איתן בר-לב. "נוצרו קשרים בין הילדים והמדריכים והחלטנו להזמין אותם אלינו כלהקה אורחת". אנשי הפסטיבל ארגנו פעילויות רבות לבני הנוער הסינגפוריים, בהן יום משותף במגמת תיאטרון בבית ספר בעיר, קיום סדנא עם בני נוער יהודים, מוסלמים ונוצרים, ואפילו ערב מנגל משותף.

"מאוד מהאוכזבים מההחלטה"

"לפני יומיים קיבלנו מייל מבית הספר שם שאומר שמשרד החינוך הסינגפורי לא מאפשר נסיעה לישראל בגלל הפיגוע בירושלים ובגלל חילופי הירי בעזה", אמר בר-לב. "למרות שמיד ענינו להם וסיפרנו שהמצב בארץ אינו מסוכן, וכי בירושלים נערך מרתון רב משתתפים למחרת הפיגוע, הם לא יכלו לשנות את ההחלטה של הממונים עליהם".

"אנחנו מאוד מאוכזבים מההחלטה שלהם, ועצובים שלא נוכל להיות אתכם בבת-ים", כתבו נציגי המשלחת הסינגפורית לעמיתיהם הישראלים. "אנחנו רוצים שתדעו שאנו והתלמידים ציפינו מאוד להיות בפסטיבל, וכבר החלנו בהכנות לטיסה בשבת הקרובה, אולם לצערנו קיבלנו הוראות ברורות ממנהל בתי הספר והמשרד החינוך שאין היתרים לנסיעות לישראל בשלב זה. כל ניסיון להפוך את ההחלטה שהתקבלה הוא מעבר ליכולתנו", אמרו מנהלי להקת התיאטרון המבטלת.

"סיפרנו להם שבני נוער מחכים, ושרכשנו שני דגלי סינגפור לכבודם. אבל הם השיבו שזה לא בידיים שלהם, כיוון שהתקבלה החלטה חד-משמעית שלא נוסעים לישראל", אמר מנהל מחלקת הנוער בבת ים. "מצד אחד זה אכזב אותנו מאוד וציער מאוד, אבל יש לנו עוד יומיים פסטיבל אז אי אפשר לשקוע בזה", הוא הוסיף.

למרות ביטול הגעת המשלחת הסינגפורית, פסטיבל התיאטרון ייפתח כמתוכנן ביום ראשון, 3 באפריל, ובמהלך שלושה ימים יתקיימו במסגרתו 23 הצגות ואירועים רבים נוספים ברחבי העיר. במסגרת הנושא "שפה, תרבות, עם", יעלו הצגות של חבורות תיאטרון מכל רחבי הארץ בהן קבוצת התיאטרון היהודית-ערבית של קיבוץ סאסא וזו המקבילה מתל אביב, אנסמבלים מאילת, תל אביב, שוהם חולון ואפילו האנסמבל הגאה מתל אביב שיעלה את ההצגה "אמצא לי עיר אחרת", שנוצרה בעקבות הפיגוע בברנוער.

ראש העיר: "אני רק יכול להצטער בשבילם"

"חלק חשוב בעידוד וטיפוח דור העתיד באמנות זה חשיפתם של בני הנוער לסגנונות, התרבויות, והמגוון האדיר שיש לעולם להציע", אמר בתגובה שלומי לחיאני, ראש עיריית בת ים. "שיתוף הפעולה עם אמנים בינלאומיים הוא חלק בלתי נפרד ממיזמי התרבות והאמנות בבת ים, וזה בא לידי ביטוי בעשרות האמנים, המעצבים והמתכננים שמגיעים לעיר בכל שנה במסגרות השונות. אני רק יכול להצטער בשבילם על ההחלטה שכן ציפתה להם כאן בבת ים חוויה מדהימה, תכנית אמנותית עשירה ומעשירה ונוער שאין עוד כמותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully