וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולדה מחדש: "כוכב נולד" פתחה היטב את העונה

עינב שיף

3.4.2011 / 6:55

בזכות הסיפורים החזקים, השיפורים בעריכה ויאיר ניצני, ולמרות הניג'וס של מירי מסיקה, "כוכב נולד" פתחה עונה תשיעית עם הרבה פוטנציאל. רק לא ברור מה היא זקוקה לצה"ל

לא הרבה זמן לתוך התוכנית הראשונה בעונה התשיעית של "כוכב נולד", ששודרה אמש (שבת) בערוץ 2, הגיעה התשובה לשאלה מי בכלל עדיין צריך אותה: לבמה עלה בחור בשם ארז שמואלי, קצב בן 44, שהשאיר חמישה אנשים באולפן עם לסת שמוטה והביא לגל SMSים בין צופי התוכנית שרצו לברר עם חבריהם ובני משפחתם אם גם הם ראו את הדבר הזה שביצע את "ירח" כמו ששלמה ארצי כבר לא מבצע אותו.

גם אם ברור לכולם שאותו שמואלי הוא לא בדיוק הג'סטין ביבר שימשוך את לב הילדים המסמסים בתוכנית, "כוכב נולד" חיה ומתה על הרגעים הטלוויזיונים המעולים האלו, שמביאים שילוב בין סיפור אנושי מפתיע ומוזיקליות מפתיעה עוד יותר. לצדו, הספיקה התוכנית להציג את ילנה אלייאייב, מתמודדת ראשונה שברור לכולם שתרוץ רחוק ואולי אף לגמר עם שילוב של יופי מצמית ו-ווקאליות מושלמת עד כדי חשד שנוצרה במעבדה.

בנוסף לאלו, "כוכב נולד 9" ממשיכה להפנים את המשמעות האמיתית של הצלחת הריאליטי: המאבק על זמן המסך בין האלמנטים המציאותיים (הצילומים סטייל "מחוברים", ראיונות הרקע) לבין האלמנטים המוזיקליים יכריע האם העונה הזו תרים את התוכנית מהקרשים אליה נפלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הטלטלה עשתה את שלה - והרוע התפרץ. צוות "כוכב נולד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האודישנים החזקים של שמואלי וילנה לצד הברקות כמו "המלשינון" (בו מגיע צוות השופטים לאודישן של אדם שפחד לגשת לאודישנים), מורידים את מפלס הלחץ משני השופטים החדשים בפאנל, יאיר ניצני ומירי מסיקה, שבדומה לטלטלה שעברה "אמריקן איידול", הפכו לסמל המהפכה לקראת החיים החדשים של התוכנית. עם זאת, על פי התוכנית הראשונה של העונה, "כוכב נולד" עדיין מאמינה שהצופים מחפשים סיפורים אישיים מטלטלים, מוזיקה סבירה וגם דאחקות על חשבון כמה אומללים על פני תשומת לב להערות המקצועיות של השופטים.

האמת, חבל שכך: ראשית, צדי צרפתי ומרגול באו כנראה עם רעב מהבית והפגינו רוע וטוב לב במינונים נכונים, כשברור שמישהו טלטל אותם בזמן החופשה ואמר להם לחזור עם קצת יותר אנרגיות. שנית, מירי מסיקה נראית כמו הניג'סית המוגזמת והדרמטית שהיא כזמרת, אבל המתח הגלוי בינה לבין מרגול עוד ירים את העונה כשזו תיפול לתרדמת.

שלישית וכנראה הכי חשוב, כל התקוות מהליהוק של יאיר ניצני התגשמו – הוא חד, ציני, מדויק, לא מתלהם ומכניס בכל הסיפור את הארומה המקצועית שחסרה לתוכנית כבר שנים. בניגוד לגל אוחובסקי, אחד כמו אור גלעדי לא יעבור במשמרת שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סליחה, את זמרת טובה יותר? ניצני ומסיקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ל"כוכב נולד" עדיין ישנם פגמים שכנראה לעולם לא תיפטר מהם: ה"נשמה" של צביקה הדר הוא עדיין רכיב שחייב לככב בכל רשימת "הדברים המרגיזים בישראל", במיוחד כשבאודישן של שמואלי הדר הסגיר מה הוא חושב על כל הנשמות האלו ("איזה להגשים חלום, מה להגשים חלום עכשיו?"). גם הניסיון להציג את מי שיזכה בתוכנית כדבר הבא במוזיקה הישראלית לא היה יותר מנותק מהמציאות משהיה בעונה הקודמת ובעונה שקדמה לה.

ועם זאת, מתוך שאול התחתיות והציפיות הנמוכות למדי מ"כוכב נולד", התוכנית הראשונה בעונה היתה שעה וחצי שנראו כמו אדם שלא ראית הרבה זמן ועתה מתגלה שהוא עבר דיאטה חריפה והוא לא מתבייש להראות את המייק אובר שעבר עליו. במבט ראשון, עצם השינוי מעורר עניין ואנרגיה מחודשת וזהו הישג לכשעצמו. בהמשך, בעיקר בשלב האולפן שעיקרו מוזיקה ופחות דרמה אנושית, נראה האם "כוכב נולד" תצליח להחליף את התשוקה לראות את דיירי "האח הגדול" שואגים זה על זה.

והערה לסיום:

ללא קשר לתוכנית הראשונה, יש משהו שחשוב לומר כבר עכשיו על "כוכב נולד" שצורם בעין וצורב בלב: העונה, במקום הנסיעה המסורתית לחו"ל, בחרה הפקת התוכנית לסייר בבסיסי צה"ל השונים ולמצוא שם כישרונות. לא שיש רע בלמצוא זמרים מעולים במדים (גם נינט טייב היתה חיילת בזמן העונה הראשונה) וזה לא שבזמנים קשים התוכנית לא קפצה להצטלם מול חיילים אבל בכל זאת - יחסי "כוכב נולד"-צה"ל הם לא משהו רגיל.

למי שלא זוכר, צה"ל מנהל מלחמת חורמה בזמרים שלא שירתו בצבא או לא השלימו שירות צבאי. במסגרת אותה מלחמה, טאלנטים של "כוכב נולד" ובמיוחד מארינה מקסימיליאן בלומין שהיא מהמוזיקאיות הבולטות שיצאו מהתוכנית, זכו לכאפה ידידותית לפנים מהצבא, שסירב לאפשר לה להופיע באירועים שלו. בעבר אף פורסם כי הרמטכ"ל לשעבר, רב אלוף גבי אשכנזי, איים בשנת 2008 שלא להגיע לאירוע אם בלומין תופיע.

חבל ש"כוכב נולד", מוסד חזק ומוכר שיכול להימלט מהקיטש הזה, בחר לשתף פעולה עם גוף שנוהג להקיא על כמה מהמוזיקאים שיצאו מהתוכנית. יש דרכים אחרות לזכות בעוד קצת אעלק ישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully