וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה עלייתו של ערוץ המוזיקה הים תיכונית

אמילי גרינצווייג

3.4.2011 / 16:30

המועצה לכבלים ולווין אישרה את עלייתו לאוויר של ערוץ 25, שיתמקד במוזיקה מזרחית. בתקופת ההרצה, הערוץ יינתן חינם למנויי הכבלים והלווין

מועצת הכבלים והלווין לשידורי כבלים אישרה את העלאת הערוץ הים תיכוני באפיק 25 בכבלים ובלווין. הערוץ, בניהולם של בני מנשה ויואב גרוס (חברת ניהול פלוס), בשיתוף עם אבי גואטה ובהפקת הזכיינית רשת, צפוי לעלות בחודשי הקיץ.

עליית הערוץ התאפשרה בזכות שינויים שערכה המועצה בתקנון המגביל את כמות האחזקות של בעל מניות בערוץ אחר. על פי תיקוני הבעלויות שאישרה המועצה, כעת יכול בעל זיכיון להפיק עד 20% מכמות הערוצים בפלטפורמות השונות, זאת לאחר שקודם לכן עמדה המגבלה על 10%. תיקון זה מאפשר בעצם את העלאתו של הערוץ, שנמנעה עד כה בגלל כמות אחזקותיו של אביב גלעדי, מבעלי מניותיה של רשת.

על פי המפרט שהגישה הנהלת הערוץ למועצה, ייכללו בו תכנים המיועדים לחובבי הז'אנר הים-התיכוני, לרבות תוכניות מקור ורכש וכן תוכניות בידור, תעודה, סרטים, מוזיקה ים תיכונית וסגנון חיים. הערוץ יוצע בתשלום למנויי הכבלים והלוויין, למעט בתקופת חשיפה של מספר שבועות בה ישודר הערוץ לכל המנויים ללא תשלום.

ובינתיים, בערוץ 24

כמו כן, אישרה המועצה את הבקשה לתיקון הרישיון שהגיש ערוץ המוזיקה (ערוץ 24), ובחלוף כעשור מאז נתנה המועצה רישיון לערוץ, ניתן יהיה להשקיע עד 30% מסכום ההשקעה השנתי בתוכניות מעורבות, ובלבד שתוכניות אלה יכללו 60% תכנים מוזיקליים לכל הפחות. במקביל, המועצה דחתה את בקשת הערוץ להגדלת היקף השידורים בתחום התרבות וסגנון חיים, וכן את הבקשה להכיר בהשקעה בתכנים אלה כחלק ממחויבויות ההשקעה השנתיות של הערוץ.

יו"ר המועצה, ניצן חן מסר: "החלטות אלה אמורות לייצר מגוון ופלורליזם בשוק השידורים, ולאפשר לגורמים שונים בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית להעשיר את המסך בתכנים מגוונים. המועצה השתכנעה כי חלו שינויים טכנולוגיים לרבות שינויים בהרגלי הצריכה, המצדיקים מתן אפשרות לערוץ המוזיקה לשדר תוכניות מעורבות, ובלבד שההשקעה בהם, לא תעלה על 30% מהיקף ההשקעה הכללי".

מרשת נמסר בתגובה :"אנו מברכים את המועצה לשידורי כבלים ולוויין על התיקון המיוחל אשר משקף סוף סוף את שוק השידורים בישראל של שנת 2011 ומאפשר משחק פתוח ותחרות הוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully