וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי תלמה ילין שהגיעו לאפרת - זכו במקום השלישי

שני גורקביץ'

5.4.2011 / 17:49

יוצרי "אל תאמיני למסך" היו שני נציגי מגמת הקולנוע שהשתתפו בפסטיבל. "המחרימים הם קבוצה מזערית", הם אומרים

למרות שחלק מחבריהם לספסל הלימודים החרימו היום (שלישי) את פסטיבל הקולנוע לנוער באפרת, זכו שניים מתלמידי תלמה ילין - עומר הראל ויונתן קסלר - במקום השלישי בתחרות סרטי הגמר שנערכה במקום. באופן מקרי יצא שדווקא יוצרי הסרט הזוכה "אל תאמיני למסך", הם שני התלמידים שבחרו להגיע לישוב. מדובר בזכייה שנייה לסרט, שקיבל לפני כשלושה חודשים פרס דומה בפסטיבל "קליפ צעיר" של סינמטק תל אביב.

"היה מגניב, מאוד נהניתי", אמר הראל בשיחה עם וואלה! תרבות. "השתתפנו בפאנל מאוד מעניין והפסטיבל כפסטיבל היה נחמד. אני נוקט בגישה של לשלוח את הסרטים לכל מקום. אני חושב שצריכות להיות כמה שיותר במות ליצירה של נוער בכל מקום בארץ, ושצריך לשלוח את הסרטים גם לחו"ל".

יוצרי הסרט ביקשו להבהיר כי "לא מדובר בתלמידי המגמה שמחרימים את הפסטיבל או תלמידי תלמה ילין שמחרימים אותו, אלא קבוצה ממש ממש מזערית מתוכם. בכל מקרה היה אצלנו שיח והיה דיון וזה היה לגיטימי".

"חוסר הבנה של ההיסטוריה"

החלטתם של תלמידי מגמת הקולנוע של תלמה ילין להחרים את פסטיבל הקולנוע היום, בשל המקום בו נערך וכן מחשש לביטחונם, הסעירה אנשים רבים. "צר לנו שמכבש שטיפת המוח משפיע גם על בני הנוער", אמר ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי. "אחד המסרים הראשונים שעלו בפאנל שהתקיים היום בפסטיבל 'קולנוער חברתי' היה החשיבות של ידיעת העובדות, בחירתם של המחרימים לא להגיע בגלל שאפרת ממוקמת על שרידי כפר ערבי איננה נכונה ומעידה על חוסר הכרת ההיסטוריה".

במקביל לסערה, נערכה בפסטיבל תחרות בין כ-100 סרטים שיצרו תלמידי התיכונים השונים – אלו שהגיעו לאפרת ואלו שנמנעו. ועדת השופטים בחרה את המנצחים בשלוש קטגוריות: סרטי גמר באורך כ-20 דקות, סרטים באורך 5 דקות וסרטונים באורך דקה.

את המקום הראשון קטף "חיים בהשאלה", של אליה פיקל, בוגרת אולפנת צביה בירושלים. הפרס על המקום השני הוענק ל"סדקים", של דניאל נגד מתיכון רביבים בראשון לציון. המקום השלישי הוענק כאמור ל"אל תאמיני למסך" של עומר הראל ויונתן קסלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully