וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה חדשה: חרם על פסטיבל AHAVA במצפה שלם

שני גורקביץ'

7.4.2011 / 11:02

יאיר גרבוז הוא בין יוזמי הקריאה לאמנים כמו אהוד בנאי ופוליקר שלא להופיע במקום, הנחשב בעיניהם להתנחלות. גרבוז: "זו פעולה משלימה לקריאת החרם על היכל התרבות באריאל"

קמפיין פייסבוק חדש שיזמו הבוקר (חמישי) ראשי החרם על היכל התרבות באריאל, יאיר גרבוז, ד"ר ענת מטר ו-ורדית שלפי, קורא לציבור ולאמנים להחרים את פסטיבל AHAVA שנערך מדי שנה בים המלח בתקופת חול המועד פסח. "הפסטיבל יתקיים במצפה שלם, התנחלות הממוקמת בחלק הפלסטיני של ים המלח", כותבים מארגני החרם. "דין מצפה שלם כדין אריאל, כדין יצהר, כדין קריית ארבע!"

"אנו קוראים לאמנים העתידים להשתתף בפסטיבל: יהודה פוליקר, אביתר בנאי, מיכה שטרית, ארקדי דוכין, ישי לוי, אהוד בנאי, משה לוי, להקת ג'ירפות, מוש בן ארי, הדג נחש, שלומי שבן, שולי רנד – כל אחד ואחד מהם יקר ואהוב – לשקול שנית את השתתפותם! השתתפות בפסטיבל הזה אינה בגדר פעילות תרבותית ניטראלית. זוהי פעולה פוליטית לכל דבר, פעולה של מתן לגיטימציה לכיבוש" - לשון מארגני החרם.

"דין המקום הזה כדין אריאל"

"אני חושב שהפעולה שנעשתה מול אריאל היתה בלתי נמנעת כדי להניע מחדש את חילוקי הדעות, והפעולה הזו היא משלימה לפעולה ההיא", אמר גרבוז בשיחה עם וואלה! תרבות. "לפעמים איכשהו האוזן או העין שלנו רואות את המפה בצורה סלקטיבית, יש מקום שברור לגמרי לציבור שהוא שטח כבוש, או עם פוטנציאל סיפוח, ויש שטחים שנדמה שהם חלק מישראל של לפני 67' ובטעות נוהגים בהם אחרת, בעלי הדעה שחושבים שלא צריך לנרמל את הכיבוש".

"דין המקום הזה כדין אריאל, אנחנו מצפים שאנשים פשוט יתעוררו מחדש לאקטיביזם פוליטי ולא יתנו לאובדנות של השלטון הנוכחי להרוס אותם", הוא מוסיף. בינתיים מסתפקים מארגני הקמפיין בהודעות ברשת החברתית בלבד ולא מתכננים צעדים נוספים או פנייה אישית לאמנים המשתתפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully