וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': "ריו", "נומיאו ויוליה", נעם רותם, יריד "צבע טרי"

אריאל קריל ועינב שיף

8.4.2011 / 7:30

אמנם סוף השבוע צפוי להיות אפרורי אבל כולנו יודעים שהאביב בפתח, ו-וואלה!תרבות ממליצה להתכונן אליו עם שני סרטי אנימציה טריים, האלבום החדש של נעם רותם ויריד "צבע טרי"

סרט

בפינה הימנית, עיבוד משעשע לטרגדיית האוהבים הכי מפורסמת בהיסטוריה. בפינה השמאלית, סרט נוסף מבית היוצר של האנשים שהביאו לנו את "עידן הקרח". בראשון, רומיאו ויוליה של שייקספיר הופכים לגמדי גינה חביבים. בשני – מקאו מסוג נדיר יוצא לריו דה ז'נרו בעקבות הנקבה היחידה ממינו שעוד נשארה בעולם. כן, פסח תמיד היה החג הגדול של סרטי האנימציה והשנה הזו אינה יוצאת דופן, עם שני סרטים מונפשים מדוברים שיתחרו על לבכם וארנקכם ראש בראש. ואילו אנחנו אומרים – למה לבחור? דאבל פיצ'ר אינה מילה גסה. פשוט לכו על שניהם.

אלבום

"ברזל ואבנים", אלבומו החדש של נעם רותם, הוא לא חומר קלאסי לסוף השבוע. אחרי הכל, בסופו של שבוע העבודה, כמה מכם באמת רוצים להאזין לכאב הלב הקיומי עליו רותם מצביע בשירי האלבום? כמה מכם רוצים להתוודע דווקא בשישי-שבת להלום הקרב, לאישה שבוכה על תינוק שלא נולד, לזוג שאינו מסוגל לתקשר ולמשפחה האבלה על בן שנהרג?

אבל כמו שרותם עצמו לא ביקש ללכת בדרך הקלה, כך גם מי שיבחר להאזין לאלבום הזה יגלה מחדש את היופי שיש ביכולתה של המוזיקה לתפוס את רוח הזמן, כפי שרותם מצליח לעשות באלבומו החדש. גם אם הסיפורים לא קלים והדרך לקתרזיס ארוכה, האופן שבו רותם עוטף את הגלולות המרות בפיסות רוק מחוננות הופך את "ברזל ואבנים" לאחת היצירות הישראליות החזקות, המרשימות והיפות של השנה. הקדישו לו את סוף השבוע – זה יעשה לכם את השנה.

תערוכה

שנה רביעית ברציפות שיריד "צבע טרי" חוזר אלינו וכבר אפשר להכריז שמדובר במוסד. אמנם מדובר ביריד שנועד לאפשר לבני תמותה רגילים – כלומר כאלה שאינם אספנים – לרכוש אמנות במחירים סבירים, אבל בפועל לא צריך שיהיה לכם קיר ריק למלא כדי ללכת להתבונן בפירות שמניבה האמנות הישראלית. 48 אמנים בתחילת דרכם, לצד 29 גלריות שמציגות את מרכולתם ושלל תערוכות ואירועים נלווים, מחכים לכם במתחם הגן הבוטני בתל אביב כבר מיום שלישי האחרון ועד מוצאי שבת. ואם לשפוט על פי ההצלחה בשנים קודמות, כדאי מאוד שתצאו לכבודם מהבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully