וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס משרד התרבות הרוסי לקולקטיב Voina

שני גורקביץ'

10.4.2011 / 9:00

לאנשים מאחורי "Dick Captured by KGB", איבר מין זכרי עצום שצויר על גשר במוסקבה, הוענק פרס על חדשנות אמנותית

אחרי שחלק מחבריו נעצרו ושוחררו בעזרתו של אמן הרחוב הבריטי בנקסי, קיבל קולקטיב האמנות הרוסי Voina חיבוק מפתיע מהמשטר שהוא כה מתנגד לו. היצירה "Dick captured by KGB" זכתה בסוף השבוע בפרס על חדשנות באמנות מודרנית מטעם משרד התרבות הרוסי.

מדובר באחת מהפעולות הידועות והבולטות ביותר של הקבוצה, שב-14 ביוני האחרון (יום הולדתו של צ'ה גווארה) ציירו אנשיה איבר מין זכרי באורך 65 מטרים וברוחב 27 מטרים על הגשר המתרומם שנמצא מול משרדי שירות הביטחון הפדראלי של רוסיה (ה-FSB) במוסקבה. כאשר התרומם הגשר, התוצאה היתה ברורה, והונצחה בעשרות תמונות ובסרטוני וידאו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נראה למרחקים. "Dick captured by KGB"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין חברי ועדת הפרס היה גם האוצר אנדריי ירופייב, שנשפט בעבר באשמת ליבוי שנאה גזעית ובמהלך הדיון בעניינו חדרו אנשי וואינה לאולם בית המשפט הפדראלי וניגנו שיר Pאנק עם גיטרות חשמליות. ירופייב סיפר לניו יורק טיימס כי היה צריך לשכנע חלק מחברי ועדת הפרס להעניק אותו לקולקטיב, ומה שבסופו של דבר השפיע היתה התהודה הגדולה לה זכתה העבודה בתקשורת העולמית. "אף אחד לא רצה להיראות כמו קונפורמיסט", הוא אמר. "קשה לי לדמיין מצב דומה בגרמניה או צרפת או ארצות הברית, שבו מעניקים פרסים מטעם המדינה לאמנות שכזו. במובן הזה, לחופש ברוסיה יש מעין מימד שלישי".

מקולקטיב וואינה (מלחמה ברוסית) נמסר כי כאשר הוכרז שמו של הזוכה החל הקהל לצעוק "Dick! Dick! Dick!". הזוכים כבר הודיעו כי אין בכוונתם לשמור את כספי הפרס בסך 400 אלף רובלים (כ-64 אלף שקלים) אלא לתרום אותם לטובת אסירים פוליטיים ברוסיה.

  • עוד באותו נושא:
  • Voina

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully