וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאת בבל נגד מוזיאון ישראל בגלל "החיים: הוראות שימוש"

שני גורקביץ'

11.4.2011 / 19:58

אנשי ההוצאה טוענים כי השימוש בשם ספרו של ז'ורז' פרק ככותרת התערוכה ללא קבלת היתר מראש, מהווה הפרת זכויות יוצרים. המוזיאון: "מדובר במחווה לספר"

הוצאת בבל מאיימת היום (שני) לעתור לבית המשפט נגד מוזיאון ישראל בירושלים, בעקבות תערוכה שעתידה להיפתח בו מחר, תחת הכותרת "החיים: הוראות שימוש". מדובר בצירוף המוכר בזכות ספרו של ז'ורז' פרק שיצא לאור ב-1978, ובתרגום לעברית ב-2005. הוצאת בבל, המחזיקה בזכויות על היצירה בעברית, זועמת על השימוש בשם ללא קבלת היתר ממנה, או מבעלי הזכויות למהדורה האנגלית וכן ללא אזכור שם המחבר בהקשר לשם התערוכה.

אנשי ההוצאה, שגילו על קיום התערוכה במקרה, מיהרו לפנות למוזיאון באמצעות עורך דין ולבקש כי שם התערוכה ישונה כיוון שמדובר בהפרת זכויות יוצרים, וכן בשל החשש שהביטוי יהפוך למזוהה עם התערוכה ולא עם הספר. יש לציין כי התערוכה נקראת "החיים: הוראות שימוש", ואילו הספר נקרא "החיים הוראות שימוש". אך לטענת ההוצאה, פרק התייחס לאפשרויות השונות בטקסט קצר שכתב, ושצורף כנספח למהדורה העברית של הספר.

ממוזיאון ישראל נמסר בתגובה כי למרות הדברים, התערוכה תיפתח מחר כסדרה. ומלבד זאת נאמר כי "יש קטלוג לתערוכה ובו יש קרדיט להוצאת בבל ולספר ואמירת תודה. הכל נעשה מתוך רצון טוב ומחשבה חיובית, ברוח טובה ומחווה לספר. מכיוון שנעשתה פנייה לערכאות משפטיות, הנושא הועבר לטיפול היועצים המשפטיים, אך מתקיים דיאלוג עם אנשי ההוצאה ואנו מקווים שימצא במהירות פתרון לשביעות רצון שני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully