וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”קולנוע דרום”: הוכרזו הזוכים בפרס לסרטים אלטרנטיביים

שני גורקביץ'

12.4.2011 / 14:11

"חתולים על סירות פדלים", "ג'ו ובל", "2 בלילה" ו"פלנטה אחרת" זכו ב-12 אלף שקלים כ"א, במסגרת קטגוריה חדשה בפסטיבל

"חתולים על סירות פדלים", "ג'ו ובל", "2 בלילה" ו"פלנטה אחרת", הם הסרטים הזוכים בפרס לקולנוע עלילתי-אלטרנטיבי בפסטיבל קולנוע דרום. מדובר בקטגוריה חדשה שהוקדשה לסרטיהם של במאים צעירים ולעשייה קולנועית "פרועה, חצופה, המיועדת לערער ולאתגר את הקולנוע הישראלי המסחרי והעצמאי". קרן הקולנוע הישראלי תשקיע 12 אלף שקלים בהפצת כל אחד מהסרטים הזוכים בארץ ובעולם.

"אנו מזהים את המגמה החדשה והמרתקת בקולנוע הישראלי שבה יותר ויותר יוצרים צעירים מפיקים סרטים עלילתיים באורך מלא ובתקציב הפקה מינימאלי. דבר זה מאפשר חופש פעולה מוחלט וכתוצאה מכך נולד קולנוע חופשי ממגבלות", אמר מנהל ויוזם את הפסטיבל, ראש המחלקה לקולנוע וטלוויזיה במכללה האקדמית ספיר, ד"ר אבנר פיינגלרנט. "אנו מאמינים שמגמה זו עשויה להשפיע ולשנות את הקולנוע הישראלי המוכר".

רוני קידר ביימה את קומדיית הפשע "ג'ו ובל", בהשתתפות רומי אבולעפיה, סיון לוי, ורוניקה קידר. "2 בלילה", הוא מרדף חנייה לילי מוטרף בתל אביב שביים רועי ורנר עם ירון ברובינסקי, קרן ברגר, עומר ברנע, קרן מור, עדו רוזנבלום, ודביר בנדק. את "חתולים על סירות פדאלים", ביימו יובל מנדלסון ונדב הולנדר בהשתתפות מיכאל מושונוב, דנה פרידר, מיכאל הנגבי ושמואל וילוז'ני. ו"פלנטה אחרת" של עידן זעירא ובכיכובו של מישקה זילברשטיין הוא חיפוש אחר ילד שגדל שגדל בחברת זאבים בתקופת השואה.

את הסרטים הזוכים בחרו פיינגלרנט, אבי נשר, יאיר רוה ולימור שטרית. "יש לי עניין רב בסרטים שנעשים מחוץ למסגרות המקובלות ואמונה גדולה בצורך במהפכה קולנועית מתמדת", אמר נשר. "זהו מהלך משמעותי לא רק עבור עתידם של אותם יוצרים צעירים, אלא גם לעתידו של הקולנוע הישראלי היקר לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully