וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרס לגאון? שייקבל גם מוזיקה שהוא לא אוהב"

שני גורקביץ'

13.4.2011 / 14:46

בתעשיית המוזיקה המזרחית הביעו תמיהה על ההחלטה לתת ליהורם גאון פרס על תרומה לסובלנות תרבותית, למרות התבטאויותיו נגד הז'אנר, אך היו שבחרו דווקא לפרגן: "מגיע לו, הוא ראוי"

"אני מקווה שיהורם יפנים ויבין שלהראות סובלנות תרבותית זה גם לקבל את המוזיקה שאתה לא אוהב", כך הגיב היום (רביעי) שדרן הרדיו אליקו לידיעה על זכייתו של יהורם גאון בפרס לקידום סובלנות תרבותית, כפי שפורסם בלעדית בוואלה! חדשות.

"אני מאחל לו באמת מזל טוב על הזכייה ואני מניח שאלה שבחרו בו השנה באמת לזוכה יש להם את הסיבות ששמורות עמם", הוסיף אליקו. "אני מאוד מקווה שעם הפרס הזה, שהוא מקבל על 'סובלנות תרבותית', הוא יפנים והוא יבין שלהראות סובלנות תרבותית, זה גם לקבל את המוזיקה שאתה לא אוהב, לא מעריך ולא שומע בבית. אני מקווה שיבין שלהראות סובלנות תרבותית זה לקבל את השונה, ואולי לנסות ללמוד למה כל כך הרבה אנשים בארץ, מיליונים למעשה, אוהבים את המוזיקה שהוא לא אוהב או לא מעריך".

"ביום שיהורם גאון יבין את זה ויגלה באמת סבלנות תרבותית כלפי המוזיקה המזרחית, אני מוכן לתת לו פרס נוסף", הוסיף אליקו. "אני אתן לו ברדיו לב המדינה את שיר השעה העגולה – במקום מבזק חדשות יתנגן כל שעה עגולה שיר של יהורם גאון. אבל רק ביום שהוא יוכיח שהוא ראוי לזה מבחינת המוזיקה המזרחית".

יוסי גיספן: "הוא ראוי ליותר פרסים"

הפזמונאי יוסי גיספן, כותב המילים הבכיר בז'אנר, נשמע קצת יותר סלחן כלפי גאון: "קודם כל, אני מאחל לו מזל טוב ואני חושב שכשנותנים פרס לאדם, אז בטח משקללים את המכלול ולא מתייחסים למשהו חד פעמי", אמר גיספן. "אני מניח שהאמירה שלו אז היתה חד פעמית ואפילו ברמה של פליטת פה".

"לכל אורך הקריירה הענפה שלו הוא פעל הרבה למען סובלנות עדתית ותרבותית, כך שמגיע לו והוא ראוי", הוסיף גיספן. "הוא ראוי ליותר פרסים האיש הזה, הוא איש יקר לתרבות הישראלית ועדיין, אם אני אפגוש אותו, הוא יקבל ממני חיבוק חזק ואוהב".

גם השדרן והמגיש ירון אילן, שתקף את גאון עם פרסום דבריו, בחר לפרגן: "שיהיו לו בהצלחה, כל הכבוד מגיע לו, הוא ראוי לכל פרס שיתנו לו בתרבות הישראלית", אמר אילן. "מדובר באדם שלאורך שנים תרם את תרומתו הגדולה והנכבדת לתרבות הישראלית העשירה על כל גווניה".

"הוויכוח על מה שהוא אמר במקומו מונח אבל אני מאוד גאה בתרומה שלו לתרבות הישראלית, ומגיע לו כל פרס", הוסיף אילן, שחתם את דבריו ב"כל הכבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully