וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסח 2011 - המתנות המומלצות

13.4.2011 / 13:01

נתקעתם בלי מתנה לחג? וואלה! תרבות תציל אתכם: מהמארז של "אבודים" דרך ההוצאה המחודשת של דודה ועד מגזין האמנות Some/Things, הנה ההמלצות שלנו

טלוויזיה: "אבודים", "פלאשפורוורד" ו"מד מן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להשלים את החסר. המארז של עונה השישית של "אבודים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסח הוא כמובן הזדמנות להשלים פערים ולעשות מרתונים של סדרות טלוויזיה. לשם כך אפשר יהיה להיעזר בין השאר במארזים הטריים של העונה השישית והאחרונה של "אבודים", ולהבדיל אלפי הבדלות, במארז העונה הראשונה של "פלאשפורוורד". מי שלא מזמין את "מד מן" ב-VOD ואין לו בעיה לצפות בה בלי תרגום, מוזמן לחפש את מארז העונה הרביעית שלה. קחו את הזמן, ממילא עד שתגיע החמישית יעבור עוד הרבה חודשים.

מחיר לצרכן: 260 שקלים

קולנוע: טרי גיליאם, רומן פולנסקי, רוב ריינר וז'ק טאטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלאסיקות. מארז טרי גיליאם ורומן פולנסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמיטב המסורת, סדרת "הבמאים הגדולים" מנצלת את החג כדי להוציא מארזי די.וי.די חדשים של מיטב הקולנוענים – כולם מוצעים להשכרה או למכירה. בחלק מהמקרים, מדובר ביוצרים שכבר זכו פעמים רבות למארזים שכאלה, למשל וודי אלן ואלפרד היצ'קוק, אך יש גם כמה כאלה שזוכים כאן לכבוד בפעם הראשונה.

בכמה מן המקרים, כמו המארז של אמיר קוסטוריצה, מדובר במבחר סרטים מאכזב ולא מייצג, אך יש גם אופציות טובות יותר. מארז טרי גיליאם, למשל, מציג אסופה מקיפה למדי, ובה "פישר קינג", "הרפתקאות הברון מינכהאוזן", "מופע הפלאים של ד"ר פרנסוס " ו"פחד ותיעוב בלאס וגאס". גם המארז של רומן פולנסקי בהחלט ראוי, ואף שהקשר בין הסרטים שרירותי עד תמוה, מי שישים ידיו על ההוצאה הזו יזכה בארבע מיצירותיו הבולטות של הקולנוען – "תינוקה של רוזמרי", "הדייר", "הפסנתרן" ו"סופר הצללים".

רביעיית סרטים מהוללים לא פחות אפשר למצוא במארז רוב ריינר, הכולל את "רומן על בטוח" החביב ובצדו את שלוש היצירות הפולחניות של הבמאי, "הנסיכה הקסומה", "כשהארי פגש את סאלי" ו"מיזרי". ואילו מיטיבי לכת ישמחו לרכוש לחבריהם אניני הטעם את מארז ז'אק טאטי, הכולל שלוש מן הפנינים של הבמאי הצרפתי המוערך – "חופשתו של מר הולו", "זה הדוד שלי" ו"פלייטיים".

מחיר לצרכן: 130-200 שקלים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מוזיקה: דודה – הוצאה מחודשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גידי גוב ודני סנדרסון הם לא רק כוורת וגזוז. עטיפת ההוצאה המחודשת של דודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלבומה היחיד של להקת דודה (גידי גוב, דני סנדרסון, יהודה עדר, אלון נדל ודובי קיזלשטיין) היה כישלון בזמן אמת, בוודאי ביחס להצלחה ההיסטרית של כוורת וגזוז, להקותיהם הקודמות של גוב וסנדרסון. הצליל הרוקיסטי היחסית כבד של הלהקה כנראה היה קצת יותר מדי בשביל הקהל הישראלי דאז. אבל בדיוק בשביל אלבומים כאלו המציאו את תעשיית ההוצאות מחדש, בהן מככבת סדרת "סימני דרך" של הד ארצי-NMC יונייטד, שכבר עשתה לעצמה שם בישראל, מקום שלא ממש יודע איך לטפל בכל נושא הרי-אישיוז.

אמנם גם כאן לא מדובר במארז מפוצץ, אבל בכל זאת – האלבום יוצא מחדש לאחר שעבר עריכה דיגיטלית וכך ניתן לשמוע את הלהיטים "אלף כבאים", שנכלל רק מאוחר יותר באלבום, וכמובן "לידיה הלוהטת" ו"שקט שקט". כמו כן, מצורף גם דיסק שני הכולל הופעה חיה של הלהקה משנת 1981, ובו גם שני שירים שלא ראו אור עד עתה. אמנם העטיפה החדשה היא בצבע סגול, אך הפחית המעוכה היא עדיין קלאסיקה של עיצוב עטיפות ומעל לכל – גידי גוב עוד מסוגל לשיר כאן (סנדרסון היה גאון כל הזמן), וזו לכשעצמה מתנה מצוינת לפסח.

מחיר לצרכן: 59.90 שקלים

מוזיקה: סיימון וגרפונקל – "Bridge Over Troubled Water"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצמד בשיאו. מארז "Bridge Over Troubled Water"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חגיגות ה-40 לאלבום המופלא של פול סיימון וארט גרפונקל הוא לא רק הזדמנות להיזכר בשירים המעולים של האלבום המקורי, אלא אירוע של ממש הכולל אלבום הופעה מפואר משנת 1969 (אודיו, לא די.וי.די), כשהצמד היה בשיאו האמנותי וכן שני סרטי תעודה – "סיימון וגרפונקל שרים אמריקה" ו"משחק ההרמוניות" אודות עשיית "Bridge Over Troubled Water", שניהם סרטים מרתקים וחשובים, שחושפים צדדים נוספים בהיסטוריה של השניים. למי שממש רוצה לפרגן לחבר/אישה/קולגה, מומלץ לצרף למארז היוקרתי גם את אלבומו החדש של סיימון שיוצא ממש השבוע וכך להרגיש גם נוסטלגי – וגם עדכני.

מחיר לצרכן: 159.90 שקלים

אמנות: Some/Things Magazine

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופנה ואמנות כמו שלא חוברו מעולם. Some/Things Magazine/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגבולות בין עולם האופנה לעולם האמנות כבר מזמן היטשטשו וזו לא חכמה גדולה לומר שחלק ניכר ממעצבי העילית אינם שוקדים על בגדים שנועדו להילבש אלא גם (ובעיקר) על כאלה שירחיבו את הדמיון. בהתאם, אנשי Some/Things Magazine הם אולי לא הראשונים שעשו את החיבור בין שני התחומים אבל הם ללא ספק ליגה אחרת. על אף שהוא יוצא פעמיים בשנה, למעשה מדובר יותר בספר מאשר במגזין, ספר שמופק בהקפדה מעוררת השתאות – החל מהכריכה התפורה ביד, דרך בחירת סוג נייר ייחודי לחלק מהכתבות ועד הדפסות חסרות דופי באיכותן.

מבחינת התוכן, עורכי המגזין מארחים מדי מהדורה אושיות ותיקות – כמו מעצב העל ריק אוונס, האמנית רייצ'ל ווייטריד ואפילו ג'רביס קוקר, האיש והפאלפ – לצד הצלמים, האמנים והמעצבים הכי חמים של התקופה. ומעל לכל, הם מקפידים על מינון נכון בין טקסט לתמונה – כלומר יותר צילומים, פחות מלל. הרבה יותר מספר לשולחן הקפה, Some/Things Magazine הוא המתנה המושלמת לחג הנוכחי. ברצינות – אפילו סבא שלכם לא יצליח להוריד ממנו את העיניים.

מחיר לצרכן: 60 יורו

אמנות: "Know Hope – "Bound By The Ties

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קירות תל אביב - אצלכם בבית. מתןך "Know Hope – "Bound By The Ties/מערכת וואלה!, צילום מסך

"Bound By The Ties", הספר החדש של אמן הרחוב Know Hope, מביא אליכם לסלון את חוויית היצירה של מי שהפך כבר לחלק טבעי מתחושת האורבניות של תל אביב. הדמות הגמלונית והמוכרת שלו, שנושאת את ליבה על השרוול, מטיילת בין הדפים, מתבלבלת בין מילים, תמונות וזיכרונות - שלה, ושל כולנו. הספר הודפס באלף עותקים בלבד, ויש אפילו מהדורה מוגבלת של 75 עותקים ייחודיים וחתומים שאת הכריכות שלהם ייצר האמן בעבודת יד, על ידי הדבקה ותפירה של ציורים ותמונות. בקיצור, מדובר ברעיון טוב למתנה אם אתם הולכים לסדר פסח אצל חבריכם חובבי האמנות או אצל הדודים שאוהבים להראות שהם "בעניינים".

מחיר לצרכן: 160 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully