וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרבות יום ו': "כנגד כל הסיכויים", ברי סחרוף, יום התקליט

15.4.2011 / 7:00

שבת אחרונה לפני פסח, ו-וואלה! תרבות עם כמה המלצות למלא בהם את פסק הזמן שאתם לוקחים מהניקיונות: הסרט החדש של מאט דיימון, האלבום הטרי של ברי סחרוף ויום התקליט הבינלאומי

סרט

לאחר "זיכרון גורלי", "בלייד ראנר", "דו"ח מיוחד" ואחרים, מגיע לבתי הקולנוע עיבוד הוליוודי נוסף לכתביו של הסופר פורץ הדרך פיליפ ק. דיק. הפעם מדובר ב"נגד כל הסיכויים", וזהו הסרט הרומנטי ביותר שנעשה עד כה לפי הסופר העתידני. מאט דיימון, שהתרגל כבר לרוץ בתזזיתיות בסדרת סרטי ג'ייסון בורן, עושה כך גם כאן. במקרה זה, הוא מתרוצץ ברחבי המדינה כדי להילחם בגורמים המסתוריים המנסים להפריד בינו לבין אהבת חייו. מדוע הם עושים זאת והאם יצליח לגבור עליהם? גם אם לא מדובר בעיבוד הכי מוצלח לדיק, הוא בכל זאת יגרום לכם לרצות לדעת את התשובות.

אלבום

צריך הרבה אומץ כדי להוציא אלבום קשה לעיכול רגע לפני חג משפחתי כמו פסח, אבל אומץ זו פחות או יותר התכונה האחרונה שחסרה לברי סחרוף, ככל הנראה לצד כישרון. "אתה נמצא כאן", אלבום האולפן הראשון עליו הוא חתום לבדו מזה עשור, לוקח את המאזין למסע מורכב ולעתים גם מטלטל בסבך השורט והפוצע של הישראליות ולא בהכרח דואג להחזיר אותו בשלום – אך כן משאיר אותו עם קורט של נימה אופטימית, הכה הכרחית במקום הזה.

מוזיקלית, סחרוף עדיין נמצא רמה אחת מעל רוב הרוקרים בארץ, בוודאי בהתחשב בהיותו אחד המוזיקאים המוכרים ביותר בישראל. למעשה, התיווך שסחרוף מציע בין מוזיקה ומסרים מאתגרים לקהל של המונים הוא אולי הדבר החשוב ביותר שיכול לקרות לתרבות הישראלית, שרובה עומדת בפני שוקת שבורה ומלאת טעם רע. "אתה נמצא כאן" בא לומר שהגיע הזמן להפסיק לחלום על מקומות אחרים, אבל גם שיש אל מי לשאת עיניים בתקופה השחורה והמדכאת הזו. הידיעה הזו, שיש על מי לסמוך, היא ככל הנראה המתנה הטובה ביותר שאפשר לתת לאוהבי המוזיקה הישראלית לכבוד הפסח.

יום התקליט

מאז שנת 2008 מציינים ברחבי העולם את יום התקליט מדי שנה בשבת השלישית של אפריל, והחל מהשנה גם ישראל מצטרפת לחגיגות. במסגרת האירוע מוציאות חנויות תקליטים עצמאיות אלבומים מיוחדים, להקות משחררות שירים חדשים ומתקיימות הופעות שכולן הוקרה לוויניל.

במתחם האוזן השלישית בתל אביב יציינו את היום עם הקרנות סרטים, סלון תקליטים, מכירה פומבית של אלבומים נדירים ומגוון הופעות – ובראשן מופע השקת האלבום של Audio Montage All-Stars, מעין סופרגרופ של האינדי הישראלי. כמו כן, בחנות מוזיקה נטו בתל אביב יבקרו אפרת גוש, ארז לב ארי, יוסי בבליקי ונעם רותם, ויהיו הנחות על התקליטים. אבל יותר מכל, כולם יחכו לראות מי יוציאו שירים או אלבומים מיוחדים לרגל המאורע. רדיוהד, ביסטי בוייז והגורילאז כבר הבטיחו השתתפות. ואתם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully