וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

18.4.2011 / 7:00

התשובה הנשית ל"300" פוגשת את התשובה הצרפתית ל"החברים של אלכס" - מהשבוע על המסך הגדול

סאקר פאנץ'

לאחר "300", "השומרים" ו"אגדה עם כנפיים" מגיעה פנטזיה אלימה וצבעונית נוספת מבית היוצר של זאק סניידר. בניגוד לסרטיו הקודמים והגבריים, במקרה זה הקולנוען לפחות מתיימר לעסוק בהעצמה נשית. הוא עושה זאת דרך סיפורה של יתומה הנשלחת בידי קרוב משפחה למוסד סגור ועתיר זוועות המאיים לשלול ממנה לנצח את המחשבה העצמאית שלה. האם היא תמצא דרך יצירתית לחמוק ממנו?

מן הביקורות: "סאקר פאנץ'" נרשם כאחד הכישלונות הקופתיים הגדולים של העונה, ועוד לפני כן נקטל בידי המבקרים. הן שיקגו טריביון והן ניו יורק טיימס הצהירו שאיש מלבד הבמאי לא יכול ליהנות מן הסרט הזה, ובדומה למבקרים רבים אחרים, גם הם האשימו אותו בהחפצת הדמויות הנשיות, בשוביניזם ואף בעידוד פנטזיות פורנוגרפיות של אונס. עם זאת, היו כמה מבקרים שהודו במגבלות של "סאקר פאנץ'", אך בכל זאת שיבחו אותו - לוס אנג'לס טיימס, למשל, קרא לו פרובקציה מופלאה.

ציונים: רוטן טומייטוס – 22, מטאקריטיק – 33.

בימוי: זאק סניידר. משחק: אמלי בראונינג, ונסה הדג'נס, אבי קורניש, ג'ון האם (110 דקות).

שקרים לבנים קטנים

מעין תשובה צרפתית ל"החברים של אלכס" האמריקאי ו"החברים של פיטר" הבריטי. בדומה לשני הסרטים הללו, גם הפעם במרכז העלילה עומדת קבוצת חברים המנסה להתגבר יחדיו על אירוע טראומתי הקשור באחד מחבריהם. במקרה זה מדובר באסופה של פריזאים אגואיסטים, וכמיטב המסורת הלאומית, את חשבון הנפש שלהם הם עושים בפרובינציה.

מן הביקורות: אמנם הקהל הצרפתי התמסר ל"שקרים לבנים קטנים", אבל המבקרים במדינה היו נלהבים פחות. ליברסיון הסביר שהוא מחוויר לעומת מקורות ההשראה הקלאסיים שלו וציין שהוא מזכיר ברמתו פרק בסדרת טלוויזיה, וטלרמה הוסיף כי מדהים להיווכח איך בסרט כל כך ארוך הדמויות כלל לא מתפתחות. גם יאיר רוה הישראלי כינה את "שקרים לבנים קטנים" בלוף, וגרדיאן הבריטי הוסיף שהוא לא מצליח לגרום לצופים להתעניין בדמויות. לעומת זאת, פיגארוסקופ חשב דווקא שהדרמה הזו מצחיקה ומטלטלת עד מאוד, וטוטל פילם הבריטי סבר שהיא מקסימה ונוגעת.

ציונים: רוטן טומייטוס – 50, מטאקריטיק – 56.

בימוי: גיום קאנה (שגם מככב). משחק: מריון קוטיאר, פרנסואה קלוזה, בנואה מז'ימל, (154 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully