וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברת מסך: סיכום השבוע בטלוויזיה האמריקאית

20.4.2011 / 10:00

ג'יימי אוליבר שוכח למה אנחנו אוהבים אותו, "מד מן" הופכת לריאליטי ופול רייזר מביך את עצמו. סיכום השבוע הטלוויזה האמריקאית

אוכל, שתייה, גבר, ביורוקרטיה

ג'יימי אוליבר. WPA Pool, GettyImages
מעדיפים שתטפל בקמח מאשר תילחם בטחנות רוח. אוליבר/GettyImages, WPA Pool

ג'יימי אוליבר הוא מעין דון קישוט מודרני. השף שהצהיר בגלוי כי הוא מבשל ללא בגדים ועשה מזה קריירה, שם לו בשנים האחרונות את הארוחות בבתי הספר בבריטניה ובארצות הברית למטרה. בעונה הנוכחית של "ג'יימי אוליבר הולך לשנות את העולם" (התוכנית נקראת "מהפכת האוכל של ג'יימי אוליבר" אבל יכולה היתה להיקרא גם כך באותה מידה) מנסה הבריטי עם הבלורית לשנות את הרגלי האכילה של ילדי לוס אנג'לס, רק כדי לגלות שטחנות רוח יש גם בעיר המלאכים. עוד בטרם התחיל לצלם, נתקל אוליבר במחסום ביורוקרטי: הממונים על החינוך בעירייה מנעו ממנו כניסה לכל בתי הספר בעיר. תחינותיו לוועדה הממונה לא עזרו והשף נותר בחוץ, מתחנן לישועת הוריהם של התלמידים שיתמכו במאבקו לבתי ספר נטולי מונוסודיום גלוטומט.

בפרק הראשון ששודר בשבוע שעבר, הלכנו עם אוליבר שלב אחר שלב בדרך לאישור המיוחל לצלם בבתי הספר. אגב, התירוץ של אותם מחסומי ביורוקרטיה הוא שהם אינם רוצים לחשוף את הילדים למצלמות הטלוויזיה. נחזור על זה: בעיר לוס אנג'לס, המקום בו יש יותר תוכניות ריאליטי מרמזורים, לא רוצים לחשוף את הילדים לטלוויזיה. ניתן לכם שניה אחת להתגלגל על הרצפה.

חזרתם? יופי. בקיצור, השף העירום סיפק לנו פרק בכורה משמים במיוחד כאשר ניסה להפוך מאבק בפקידים אפורים לסרט רובין הוד מודרני (הוא לא יודע שרק מייקל מור מצליח לעשות דברים כאלה?). התוצאה היתה שבמקום לבוא על סיפוקו עם סצנות בישול מגרות, זוכה הצופה לערימת ניירת והדגמה חיה של הבשר שמוגש באמת בבתי הספר (לא לבעלי קיבה רגישה). השף, שגורם לנו להזיל ריר בכל פעם שהוא רק פותח את הפה, פספס קצת את המטרה העיקרית של התוכנית - אוכל וכמה שיותר ממנו.

אבל דון קישוט שלנו לא יוותר כל כך בקלות. בפרומו לפרק הבא כבר ניתן לראות שאוליבר הצליח לפתוח חריץ בחומת הביורוקרטיה ולהיכנס לאחד מבתי הספר בעיר. כל שנותר לנו לקוות הוא שבדרך לתיקון העולם נקבל איזה מתכון לקיש תרד עסיסי.

המדובר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל קשר ל"מד מן" מקרי בהחלט. ברור. מתוך "מד מן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה ספין אוף מכיוון בלתי צפוי: רשת AMC, שאחראית על דרמת המופת "מד מן", מתכננת למנף את ההצלחה גם לז'אנר הריאליטי. הסדרה החדשה שיושבת בקנה נקראת "The Pitch" והיא עוקבת אחר שגרת העבודה של מספר סוכנויות פרסום. אלא שבניגוד לגברים המעונבים ב"מד מן", אנו צפויים לראות פה פחות אלכוהול ושוביניזם סטייל שנות ה-50 ויותר קמפיינים והתמודדות עם לקוחות תובעניים. יוצרי הסדרה התעצבנו על ההשוואה בין השתיים וטענו כי היא כלל איננה מושפעת מהחברים בסטרלינג קופר, וכי רק במקרה שתי הסדרות משודרות באותה רשת. מבחינתנו, אם התקציבאים ב-"The Pitch" נראים כמו דון דרייפר, יש להם את הקול שלנו.

המיותר

פול רייזר. פול רייזר, GettyImages
מסתבר שבשביל לעשות קומדיה על עצמך כדאי שתהיה מצחיק. רייזר/GettyImages, פול רייזר

כנראה שלצחוק על עצמך ולעשות מזה פיילוט זה הדבר החם בהוליווד. לארי דייוויד עשה את זה ב"תרגיע", מאט לבלנק עשה את זה ב"אפיזודס" ועכשיו גם פול רייזר ("משתגעים מאהבה") החליט שהוא מתגעגע לימים בהם היה הצד החלש של הלן האנט וגם הוא רוצה את 15 הדקות שלו בחזרה. אבל בניגוד לשמות הקודמים שצוינו לעיל, רייזר נשאר שחקן המשנה למרות ששם הסדרה הוא "המופע של פול רייזר". התוכנית החדשה שלו, שעלתה בשבוע שעבר ברשת NBC, לא עמדה בציפיות המבקרים וסיפקה לצופה, ובכן, את פול רייזר, כנראה אחד האנשים הפחות מעניינים לעשות עליהם קומדיה. אולי שווה להרים טלפון לקולגה הבלונדינית ולנסות להרים איזה פרק איחוד של "משתגעים"?

הביזאר

דיסנילנד. Scott Brinegar, AP
תסמכו עלינו, עדיף כבר כיסאות כתר פלסטיק בגינה. דיסנילנד/AP, Scott Brinegar

התקופה: אמצע שנות ה-90'. הסרט "ריצ'י ריץ'" בכיכובו של מקולי קלקין יוצא לאקרנים ולכולנו היה חלום אחד: רכבת הרים בחצר הבית (וסניף של מקדונלדס). נראה שמישהו (שכנראה נולד בשנות ה-80') לקח את החלום הזה ברצינות ויצר את התכנית "My Yard Goes Disney"– ריאליטי שיפוצים שיעלה בקרוב ב-HGTV ובמסגרתו מגיע צוות מהנדסים מדיסנילנד לשפץ את החצר של המשוגע הנבחר בסגנון פארק השעשועים הממוסחר. אז רכבות הרים אולי לא יהיו שם, אבל בתום השיפוץ תוכלו לראות בחצר שיחים גזומים בצורת דמבו, מזרקות מים שפועלות לצלילי שירי בת הים הקטנה ומה שנראה כמו תאונת עבודה של מפעל טמבור. פתאום רהיטי הפלסטיק הדהויים בחצר לא נראים כל כך נורא, הא?

ליהוק שיחוק

ג'סיקה לאנג וריאן מרפי. GettyImages
קמבק אותה, גבר. לאנג ומרפי/GettyImages

השחקנית זוכת האוסקר ג'סיקה לאנג ("הדוור מצלצל פעמיים", "טוטסי") קמה לה בוקר אחד, פתחה את מקלט הטלוויזיה וראתה כי כל חברותיה למסך הגדול משתלבות להן יפה בהפקות טלוויזיוניות בעוד שהיא שוקלת בשנית את לימודי הסריגה למתקדמים. אצה רצה לה ליוצר המוערך הקרוב ביותר לביתה, במקרה זה היו אלה ריאן מרפי ובראד פלצ'וק, האבא והאימא של "Glee" (לא בהכרח בהתאמה), וסידרה לעצמה מקום בטרנד השחקניות המוערכות שעוברות ממסך הכסף למסך ה-HD. לאנג היפה תשתתף בפיילוט לסדרת המדע בדיוני שיצר מרפי לרשת FX תחת השם "American Horror Story". פרטי הסדרה נשמרים תחת מעטה חשאיות, אך האתר TVline דיווח כי פרק הפיילוט יכלול שתי דמויות ראשיות: בן הרמון, פסיכולוג רגיש, ואשתו, ויוויאן הרמון, אותה תגלם קוני בריטון ("אורות ליל שישי"). בשלב זה משכתבים היוצרים את דמותה של לאנג, אך ככל הנראה היא תשחק את שכנתם של בני הזוג.

לינק לעת צרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Get A Life #. הרשת החברתית של NBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת NBC, הבית החם של "סיינפלד", "חברים", "רוק 30", "המשרד" וסדרות נוספות שהרוויחו את מקומן בהיכל התהילה של הטלוויזיה, החליטה להשיק רשת חברתית חדשה. בלינק המצורף תוכלו למצוא משחקי טריוויה, תמונות ועובדות משעשעות על הסדרות האהובות עליכם, ולחלוק אותם עם החברים מהפייסבוק או מהטוויטר. החידוש: הרשת פועלת במקביל לשידור החי בארצות הברית. זה אומר שתוכלו לקבל הערות מהשחקנים והיוצרים בזמן השידור האמיתי של הפרק ולראות מה החברים בניו יורק, לוס אנג'לס או שיקגו חשבו על מעלליו של מייקל סקוט בזמן אמת.

מי אמר למי?

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה. רויטרס
אל תשאל מה אתה יכול לעשות בשביל אופרה, אלא מה אופרה יכולה לעשות בשבילך. אובמה/רויטרס

Conan O'Brien: "President Obama is set to appear on one of Oprah's last shows. Obama said he is hoping it’s the one where she gives away 14 trillion dollars"

(קונאן מתכונן להופעה של הנשיא אובמה אצל אופרה ומקווה שמלכת תוכניות האירוח תפתור את בעיית התקציב של ארצות הברית)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully