וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החיים ביום אחד" יפתח את "דוקאביב 2011"

שני גורקביץ'

20.4.2011 / 12:44

יצירתם של קווין מקדונלד ורידלי סקוט שנעשתה בשיתוף קטעים ששלחו גולשים מרחבי העולם, תפתח את הפסטיבל בחודש הבא. מנהל הפסטיבל, סיני אבט: "זו דוגמא מצוינת לחידושים"

הסרט "החיים ביום אחד" של קווין מקדונלד ורידלי סקוט, בשיתוף עם YouTube יפתח את פסטיבל "דוקאביב 2011" שייערך ב-12-21 במאי בסינמטק תל אביב. זאת, למרות שבדרך כלל נהוג לפתוח את הפסטיבל עם סרט ישראלי. יצירתם של מקדונלד וסקוט מורכבת כולה מסרטונים ששלחו גולשים מרחבי העולם, שהתבקשו לתעד את ה-24 ביולי 2010.

"פסטיבל 'דוקאביב' הוא חגיגה של יצירה תיעודית בכלל ויצירה ישראלית בפרט, יחד עם זאת, אחד הדגשים שלנו השנה בפסטיבל הם החידושים המסעירים בתחום התיעודי", אמר המנהל האמנותי של הפסטיבל, סיני אבט. "במסגרת זו החלטנו לפתוח את הפסטיבל עם הקרנתו של הסרט "החיים ביום אחד" שעושה שימוש בתוכן גולשים והוא דוגמא מצוינת לחידושים בתחום".

מבנקסי ועד איגי פופ

במהלך הפסטיבל יוקרנו כ-90 סרטים מהארץ ומהעולם בהקרנות מיוחדות, ובמסגרות שונות של תחרות: ישראלית, בינלאומית, סטודנטים, "דוקוצ'אלנג" ומענק "קולנוע לשם שינוי".

השנה יקדישו אנשי "דוקאביב" תשומת לב מיוחדת לשינויים המסעירים בעולם הקולנוע הדוקומנטרי ומלבד הקרנת "החיים ביום אחד", יוקרן גם "Exit Through the Gift Shop", של אמן הרחוב הבריטי בנקסי. בנוסף, תתקיים סדנת אנימציה דוקומנטרית עם פול פירלינגר ודוד שליטא, וסמינר תחת הכותרת re:invent, על יצירתיות בעידן המדיה החדשה, בהנחיית מנכ"ל מכון הסרטים של טרייבקה לשעבר, בראין ניומן. בנוסף ייערך ערב "הדוק הבא" עם קותימאן, רננה רז, יעל ברתנא, סולו אביטל, יוני בלוך ועוד יוצרים שיעסקו בדברים שישנו את העולם הדוקומנטרי.

מלבד זאת יוקרנו בפסטיבל גם סרטים לפני נושאים כגון גיבורי תרבות ואמנות (לאה גולדברג, מיקיס תאודורקיס, ג'נט אורדמן, דיוויד ביילי), Foodoc שיעסוק בסרטים קולינריים, סרטי מוזיקה (עם סרטים על איגי פופ והסטוג'ס, רגאיי ועוד), ספורט ועוד. תיערך הקרנת בכורה עולמית ל"כנרים", זוכה מענק "קולנוע לשם שינוי" של השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully