וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "ריו" שמר על הפסגה

24.4.2011 / 18:34

סרט האנימציה ממשיך לצעוד במקום הראשון גם בסוף השבוע השני שלו. חדש בטבלה: "מים לפילים" בכיכובו של רוברט פטינסון ("דמדומים"), שנהנה מפתיחה גבוהה מן הציפיות

תוכים, פילים, ברדלסים וארנבים - לאן שלא תסתכלו השבוע בטבלת שוברי הקופות, תמצאו חיות שונות ומשונות. אמרו פעם שאין נוסחה לייצר סרט מצליח, אבל לפחות לפי אביב 2011, נראה שכל מה שנדרש מן הקולנוע לשם כך הוא להאניש יצור שאינו בן אדם.

בראש מצעד קרנבל החיות הזה עומד "ריו", סרט האנימציה בכיכובם של התוכים המדברים, שהגן על הפסגה בסוף השבוע השני לצאתו, ועשה זאת עם הכנסות של 26.8 מיליון דולר. הדבר העלה את מאזנו הכללי ל-81.3 מיליון דולר, והכנסותיו צפויות לעקוף בקלילות כבר בסוף השבוע הבא את רף מאה מיליון הדולר הנחשק.

קרנבל החיות ממשיך גם במקום השלישי, שם צועד "מים לפילים" הטרי, שהפתיע והכניס 17.5 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו. הפעם אין מדובר בסרט אנימציה לכל המשפחה, כי אם בדרמה רומנטית תקופתית המתרחשת בקרקס. זה לא השם הכי אטרקטיבי וגם לא העלילה הכי מסקרנת, אבל בכל זאת עלה בידיו של "מים לפילים" למשוך נשים מכל הגילאים, ותמימות הדעים בין הנערות והסבתות הפכה אותו להצלחה.

אלה חדשות טובות בעיקר לשלושת כוכבי הסרט, שהביצועים הקופתיים שלו היו מבחינתם מבחן: רוברט פטינסון, כוכב "דמדומים", שעד כה לא השכיל למנף את הפופולריות של סדרת הנעורים כדי לקדם סרטים בוגרים בהשתתפותו; ריס וויתרספון, שידעה בעיקר כישלונות בשש השנים שחלפו מאז זכייתה באוסקר על "הולך בדרכי"; וכריסטופר וולץ, שלא הצליח לשמור על מומנטום בשנה שחלפה מאז שקטף את הפסלון המוזהב על הופעתו ב"ממזרים חסרי כבוד".

לאחר ש"מים לפילים" הביס את התחזיות הפסימיות לגביו הרבה בעזרתם של השלושה, אפשר להאמין כי הם נכונים לצאת לדרך קופתית חדשה. עד אז, נחכה להפצתו של הסרט בישראל בשני ביוני, ואפשר לשבח את מפיציו על כך שדבקו בשם המקורי הבעייתי ולא בחרו לקרוא לו "אהבה בקרקס" או "פיל אפשר לאהוב אבל אהבה אי אפשר להפיל".

קרנבל החיות ממשיך גם במקום הרביעי, שבו ניצב סרט האנימציה "הופ ארנב", עם הכנסות של 12.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 100.5 מיליון דולר, ובמקום השישי, שאליו השתחל "African Cats", סרט הטבע החדש של דיסני, העוקב אחר מעלליהם של בני משפחת החתוליים

זו כבר הפעם השלישית שהאולפנים מוציאים מוצר מסוג זה לרגל יום כדור הארץ, והסרט החדש בסדרה הכניס פחות או יותר כמו קודמיו, "אוקיינוסים" ו"עולם גדול מופלא" - 6.4 מיליון דולרים. זהו סכום לא רע בהתחשב בתקציבו הנמוך של "African Cats" ובעיקר בהתחשב בתחרות הקשה על קהל המשפחות מצד "ריו" ו"הופ ארנב".

סוף שבוע שחור לטיילר פרי

יש גם סרטים על טוהרת בני האדם בעשייריה, אבל כרוח הימים, הם מצליחים פחות מאלה עם החיות. האכזבה הגדולה ביותר היא "Madea's Big Happy Family", סרטו החדש של טיילר פרי, היוצר האפרו-אמריקאי שאמנם זר לחלוטין לקהל הלבן, אבל היה מספיק אהוד בקרב הקהילה השחורה כדי לייצר להיטים בקצב של אחד לשנה לכל הפחות בשבע השנים האחרונות.

אמנם היצירה האחרונה של פרי, "For Colored Girls" ספגה מפלה קופתית יחסית, אבל זו היתה דרמה חריגה, ייחודית וקודרת בגוף העבודה של הבמאי, שמתמחה בקומדיות בורקס משפחתיות לקהל האוונגליסטי. ב-"Madea's Big Happy Family" הוא חזר לז'אנר הזה וגם שב לדמות שהפכה לסימן ההיכר שלו (והוא גם מגלם אותה בעצמו): מדיאה, הסבתא העצבנית והשתלטנית שפותרת לכולם את הבעיות, בדרכי נועם או בכוח.

המחשבה היתה שההתרגשות משובו של פרי לסורו תהפוך את הפרק החדש בעלילותיה הקולנועיות של מדיאה להצלחה גדולה עוד יותר מחמשת הסרטים הקודמים בהשתתפותה. בהתאם לכך, "Madea's Big Happy Family" אף הופץ במספר שיא של אולמות, אך ב-2,288 בתי הקולנוע הללו הוא אגר 25.7 מיליון דולר בלבד. זהו סכום סביר והוא גם הספיק לו להשתחל למקום השני, אך אלה הכנסות נמוכות בערך בשליש מן הציפיות. עתה נותר רק לתהות האם הסיבה לכך היא שזו היתה טעות להפיץ את הסרט דווקא בחג הפסחא, בשעה שקהל היעד שלו עסוק בהליכה לכנסייה, או שמא פרי פשוט כבר לא מלהיב את הצופים כמו בעבר.

יוצר נוסף שאיבד מהקסם שלו הוא ווס קרייבן. וכך, לאחר הפתיחה החלשה של "צעקה 4" הגיעה גם צניחה חדה בהכנסותיו של הסרט, והוא נפל למקום החמישי עם הכנסות של 7.1 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 31.1 מיליון דולר.

בהמשך הטבלה צועדים כמה סרטים צנועים שהצליחו לאגור סכומים יפים בסך הכל. דרמת הגלישה "Soul Surfer" עומדת במקום השביעי עם הכנסות של 5.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 28.6 מיליון דולר וסרט האימה "Insidious" ניצב שמיני עם הכנסות של 5.3מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 44.1 מיליון דולר.

את הטבלה סוגרים המותחן "האנה" שבמקום התשיעי עם הכנסות של 5.2 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 31.7 מיליון דולר, ו"קוד מקור", שנועל את העשירייה עם הכנסות של חמישה מיליון דולרים ומאזן מצטבר של 44.6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully