וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קול האמת: אל תפספסו את "דה וויס", המתחרה החדשה של "אמריקן איידול"

שני גורקביץ'

27.4.2011 / 14:00

ב"דה וויס", המתחרה החדשה של "אמריקן איידול", המתמודדים נבחנים רק על פי קולם והשופטים מתחרים זה בזה. אל תפספסו. שני גורקביץ קוראת לכם

שתי לסביות, שלושה אנשים ממשפחות דתיות, כמה אבות ואמהות, זוג נשוי וכמה כוסיות עומדים על במה ומחכים שכיסא אדום יסתובב – על פניו, כך נראית "The Voice" המדוברת, שפרק האודישנים שלה שודר אמש (שלישי) בארצות הברית. לכאורה, זה היה כמו כל פרק אודישנים של האם המייסדת של הז'אנר, "אמריקן איידול", או של אחותה הישראלית, "כוכב נולד" – רק שפה כולם באמת יודעים לשיר, אפילו לשיר טוב, והשאלה היא מי שר מעולה. דמיינו את החלק המותח והמרגש של האודישנים, בלי הזיופים והצחוקים וכמעט בלי שום אפשרות לחזות מי יודח.

"דה וויס" (שהפורמט שלה נרכש בישראל על ידי הזכיינית רשת), כאמור, היא המתחרה החדשה – ולשם שינוי הרצינית ביותר – שקמה ל"איידול" שהפכה כבר למוסד מאז עלתה לשידור לפני כעשור. בשתי התוכניות מתמודדים זמרים על תואר וחוזה הקלטות ולשתיהן יש צוות שופטים נוצץ ומנחה מצודד (קרסון דיילי במקרה של "דה וויס"), אבל ישנם שני הבדלים חשובים: ראשית, ב"דה וויס" השופטים הם בעצם מאמנים שבוחרים זמרים לקבוצה שלהם; ושנית, את הבחירה הזו הם עושים על פי קולם של המתמודדים ולא על פי המראה שלהם (לא באמת חשבתם שאת הטריק הזה המציאו ב"אייל גולן קורא לך", נכון?).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השופטים בוחרים את המתמודד על פי קולו ואז מתחרים ביניהם על מי יזכה בשירותיו. מתוך "דה וויס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

איך זה עובד? השופטים (סליחה, המאמנים) – כריסטינה אגילרה, אדם לוין ממארון 5, סי לו גרין וזמר הקאנטרי בלייק שלטון – יושבים עם הגב למתמודדים ועם הפנים לקהל. הם מקשיבים לשירה, לרוב בעיניים עצומות, וכשהם מחליטים שהם רוצים לעבוד עם הזמר הם לוחצים על כפתור אדום, הכיסא שלהם מסתובב והם זוכים לראות – ולא רק לשמוע – את הבחירה שלהם. אם יותר משופט אחד בחר במתמודד (מה שקורה כמעט תמיד) אז הכוחות מתהפכים: המתמודד כבר אינו נתון לחסדיהם של השופטים, אלא כל אחד מהשופטים צריך לשכנע את המתמודד לבחור לעבוד דווקא איתו ולא עם האחרים שבחרו בו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

כאן טמון הייחוד של התוכנית והיתרון שלה על פני "איידול" – השופטים לא רק מפרגנים (או לא) בנימוס מעושה (לפחות מאז שסיימון קאוול פרש), אלא מתגלה הפן התחרותי שלהם ונחשפים מימדים נסתרים יותר באישיותם - מה שגם תורם לאדרנלין ולמתח. כך, למשל, אגילרה מתגלה כבוסית וסליזית, סי לו כמאוד בטוח בעצמו ואדם לוין, שמתחיל כאנדרדוג, מתגלה כאיש מכירות מאוד משכנע.

מתמודד שלא נבחר על ידי אף אחד מהשופטים מודח, כשבסופו של דבר כל אחד מהשופטים צריך להרכיב נבחרת של שמונה זמרים, לאמן אותה ואז לצמצם אותה לארבעה מתמודדים. בשלב הזה יתמודדו הנבחרות של השופטים זו מול זו והקהל בבית יכריע מי יזכה. בקיצור, לא עוד שופטים מורמים מעם, אלא כאלה שצריכים גם לירות, לא רק לדבר. אין ספק ששווה לחכות להמשך – מה גם שאיפה עוד תזכו לראות ארבעה אנשים ששווים מיליונים מתחננים בשידור חי בפני ילד שמן בן 21 מאיזה חור בארצות הברית שייתן להם הזדמנות לעבוד איתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully