וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 106

אמיר אגוזי

28.4.2011 / 9:00

בניגוד להרגלו, הקאסט של אגוזי מתחיל הפעם גבוה ויורד נמוך, נמוך, נמוך - בדיוק כמו שאתם אוהבים. אלקטרוניקה לעונת המעבר

לכבוד האביב הקצרצר שלנו, שעוד עלול לחלוף לו עד פרסום שורות אלה, אנחנו עם רשמקול שבנוי קצת אחרת מבדרך כלל. אם רוב הסטים, ולא רק שלנו, מתחילים בנקודה מסוימת ובונים ממנה הלאה ומעלה עד לשיא כלשהו, ואז לכל היותר מקנחים עם נחיתה רכה לסיומת, אנחנו מתנסים הפעם עם קאסט שיוצא לדרך דווקא עם הקטע הכי מועדוני ומהיר שבו, ובהדרגה מורידים הילוכים עד אסופת השירים וקטעי הדאונטמפו שבקצה הדרך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופר-דיפ ומהורהר. מקסימיליאן דנבאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיבה הבלעדית לפתיחה הגבוהה שלנו היא תקליט הבכורה המעולה של הלייבל המסקרן Huntleys & Palmers, שמפעילה חבורת סקוטים שמפיקים מסיבות בגלזגו ובלונדון, ולהם אתר יפהפה שמאוד מומלץ לבקר בו (וכולל סדרת מיקסטייפים מעניינת). התקליט עצמו – "Goan Highlife" של Aunti Flo – משלב בחינניות בין שני צדדיו, "Highlife" ו-"Goa", בין מקצבי האוס לאלמנטים של היי-לייף אפריקאי, והוא נקודת מוצא ראויה לאווירה ההיברידית של שאר המיקס שמגיע אחריו - בין האוס-לא-האוס, דיסקו עמוק בשלל ניחוחות, וקצת פאנק, סול וערבובים של אינדי ואר'נ'בי בקצה הדרך.

אנחנו ממשיכים משם עם צמד קטעים של מקסימיליון דנבאר, שהופיע אצלנו לא מעט בשנה שעברה עם קטעי דאונטמפו. קטעיו האחרונים מהירים יותר מבעבר, אך עדיין שומרים על אווירתם הסופר-דיפית והמהורהרת. אנחנו יורדים קצת הלאה בבי.פי.אם אך לאו דווקא באינטנסיביות עם מקבץ מאוד דיים-פאנקי, שכולל קטע אחד של אדון הבוגי מהעתיד בכבודו ובעצמו, אחד של ההרכב Royalty, שהדרך היחידה לתאר אותם היא שהם נשמעים לגמרי כמוהו, ואחד של חברו של דיים פאנק ללייבל סטונז ת'רואו, ברון זן האקסצנטרי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדון הבוגי מהעתיד. דיים פאנק/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצי שעה כמעט אינסטרומנטלית לגמרי, ואנחנו פוגשים בדי ג'יי Nature, שהוא בעצם די ג'יי מיילו, חבר מקורי של חבורת ה-Wild Bunch של מאסיב אטאק, ושממסלולה המפואר לתהילת עולם נשר מיילו זה ממש בתחילת הדרך. בעוד נלי הופר הפך למפיק על שעובד עם ענקי פופ כביורק, מדונה ו-U2, ומאסיב אטאק הפכו לאחד מהרכבי האלקטרוניקה המוכרים והמצליחים בעולם, מיילו השתקע ביפן ואחר כך בניו יורק, שם המציא עצמו מחדש לאחרונה כדי ג'יי Nature. עתה הוא מזגזג בין הלייבל היפני Jazzy Sport ו-Golf Channel הניו יורקי, עם קטעים שמהלכים במעמקי קו-התפר שבין דיסקו דאבי ומעושן להאוס שבור ונמוך בי.פי.אם, כשהקטע שכאן מעוטר בסימפולים מקולו של מרווין גיי האהוב. ראיון מעניין עם מיילו ניתן לקרוא במגזין Shook שמלונקק פה למטה.

דניס קופי ומאייר הות'ורן. GettyImages
האיש הכי לבן במוטאון פוגש את סטונז ת'רואו. דניס קופי ומאייר הות'ורן/GettyImages

ממשיכים עם האוס נמוך-נמוך (יעני Beatdown) מאת מרסלוס פיטמן מדטרויט, חברם הקרוב והפחות מוכר של מודימאן ות'יאו פאריש. מרסלוס מחבר עבורנו בין הבוגי של רוי איירס ל-"Rude Movements" יוצא הדופן של Sun Palace, קלאסיקת דיסקו של מועדון הלופט הניו יורקי, שדי ג'ייז ותיקים כמאסטרס אט וורק או ראלף לוסון תמיד נוהגים לציין כאבן דרך משמעותית בחייהם המוזיקליים.

קטע זה מוביל אותנו הישר לחיקו החם של אדי הופר, אליו התוודעתי דרך בחירתם של מיכל רונאל וטל מסינג למהדורת ה-100 של שכנינו, הפודקאסט "מה שהילדים אוהבים" של אלון עוזיאל. עף לי המוח זה אנדרסטייטמנט, ולאחר מאמצים רבים להשיג את התקליט הנהדר הזה, הסתבר שגם צדו השני, "Tomorrow’s Sun", הוא לא פחות מיצירת מופת. הוא יצא בשנה שעברה כהוצאה מחודשת בלייבל Soundway, שמתמחה בגילוי ואיסוף של מוזיקה קריבית, אפריקאית ודרום אמריקאית, בין אם תחת הגדרות מערביות כדיסקו, Fאנק ורוק או תחת שמות ז'אנריים אתניים-אזוריים כאפרו-ביט, קליפסו, קומביה או היילייף, וגם להם אתר עשיר וצבעוני שמאוד כדאי לבקר בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנמיך עוף. ג'יימי וון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שעה בפנים, ואנחנו נותרים עם 20 הדקות הכי עמוסות שירים בכל המיקס כולו, שמתחילות עם השת"פ של מאייר הות'ורן לבית סטונז ת'רואו עם דניס קופי, האיש הכי לבן במוטאון וחבר בהרכב נגני האולפן של הלייבל, הFאנק בראדרז. השת"פ הנ"ל לקוח מתוך אלבום חדש של קופי שיצא כעת בלייבל Strut, ממנו שמענו בפודקאסטים שלנו בתקופה האחרונה גם קטעים של אבו טיילור וההרכב Arthur’s Landing. לא כל כך רחוק מהחברים ב-Soundway, המנעד הצלילי של הלייבל נע בין פאנק מניגריה והאתיו-ג'ז של מולאטו אסטטקה (ממש או-טו-טו בארץ!), ועד אוספי דיסקו מאת דני קריביט או הורס מיט דיסקו.

אנחנו ממשיכים להנמיך עוף עם אחד הקטעים היפים מתוך האלבום "Mirrorwriting" של ג'יימי וון, ומיד אחריו "Will Do" המושלם של TV on the Radio, שרק לפני כשבוע הלך לעולמו לפתע הבסיסט שלהם ג'ררד סמית', והוא כולו בן 35. ביט נוסף מאת Phaseone האהוב, ואנחנו מסיימים עם קטע מתוך המיקסטייפ המעולה והחינמי של The Weeknd, שמערבב בחן בין אווירת אינדי אפלולית וסמי-דיכאונית להורמונים של אר'נ'בי אמריקאי, וגם הוא נקודת השקה נוספת בינינו לבין הילדים שכנינו, אצלם כבר נוגנו מספר קטעים מתוכו במהלך החודש האחרון. המיקסטייפ השלם פה בלינק למטה, ובאמת שלא כדאי לכם לפספס אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לפספס. דה וויקנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

Aunti Flo – Goa // Huntleys & Palmers // 0:01

Maxmillion Dunbar – Polo // Future Times // 6:30

Ditry – Ride (Maxmillion Dunbar remix) // mp3 // 10:30

Dam Funk – A Day at the Carnival (Benedeck Freak Show mix) // Alpha Pup // 14:00

Baron Zen & Tekblazer ft Gary Davis – Untitled Love Song // Stones Throw // 17:00

Letherette – Cherryade // Ho Tep // 20:10

Royalty – Royalty // Five Easy Pieces // 23:00

DJ Nature – Win Lose & Dance // Golf Channel // 27:00

Donald Bumps – Nah, That’s Hot Man // Editions Disco // 32:00

Roy Ayers – Love Will Bring Us Back Together // Universal // 35:30

Marcellus Pittman – You Want Me (Never) // Seventh Sign // 41:00

Sun Palace – Rude Movements // Passion // 47:00

Eddie Hooper – Pass It On (Part 1) // Soundway // 52:00

Dennis Coffey ft Mayer Hawthorne – All Your Goodies Are Gone // Strut // 60:00

Electric Wire Hustle – Again (Scratch 22 remix) // BBE // 63:30

Jamie Woon – Spirits // Candent Songs // 65:10

TV on the Radio – Will Do // Polydor // 68:45

Phaseone – All to Herself // Lefse // 72:30

The Weeknd – Coming Down // mixtape // 77:00

המייל שלנו:

rashamkolrashamkol@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully