וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

5.5.2011 / 7:30

היבשת הקלאסית משתלטת על המסך בסוף השבוע הקרוב עם קומדיה צרפתית שוברת קופות וקומדיה בוסנית של במאי זוכה אוסקר. הופה הופה לאירופה

ברוכים הבאים למכס

שלוש שנים לאחר "ברוכים הבאים לצפון", שהפך במפתיע לסרט הצרפתי המצליח בכל הזמנים, מציג הבמאי והשחקן דני בון קומדיה נוספת. כמו במהתלה הקודמת שלו, גם הפעם עוסק בון בהבדלי תרבויות, ובמקרה זה מדובר במפגש בין הצרפתים והבלגים, שמתרחש בעקבות פתיחת הגבולות האירופים בתחילת שנות התשעים. הבלגים תמיד חשבו שהצרפתים מתנשאים, הצרפתים תמיד חשבו שהשכנים שלהם טיפשיים, אבל עכשיו הם יצטרכו ללמוד לחיות זה עם המגבלות של האחר.

ביקורות: כמו במקרה של "ברוכים הבאים לצפון", גם סרט זה של בון התחבב על הקהל אבל עורר עוינות בקרב המבקרים. וכך, לה פריזיאן אמנם קבע שהוא מבדר, אבל טלרמה ופוזיטיף חשבו דווקא כי מדובר במהתלה וולגרית וסרת טעם, וליברסיון כתב שהתסריט לא זז לשום מקום.

במאי: דני בון. משחק: בנואה פולוורד, קרין ויאר, בולי לאנרס. 102 דקות.

קרקס קולומביה

והנה סרט אירופי נוסף שמגיע לאקרנים בסוף שבוע זה, ובאורח פלא גם כאן מדובר בקומדיה על הבדלי תרבויות, המתחוללת בשנות התשעים. במקרה זה, הוא מתרחש בהפוגה הקצרה שבין התפרקות יוגוסלביה ותחילת מלחמת האזרחים. הגיבור הוא בוסני החוזר למולדתו לאחר 20 שנות גלות בגרמניה, ומובן כי שום דבר לא נותר כפי שהיה. האם הוא יצליח להסתגל למציאות החדשה?

מן הביקורות: הסרט הוקרן בכמה פסטיבלים ברחבי העולם, למשל אלה של טורונטו ושל סלוניקי. כמו כן, הוא הופץ מסחרית בצרפת, שם קיבל חשיפה תקשורתית חיובית למדי. וכך, אל כתב כי הוא מרגש ומשעשע, לה מונד ציין שהוא רב השראה ופרמייר כתב שהוא מלא עוצמה.

במאי: דניס טנוביץ'. משחק: מיקי מנוילוביץ' , מירה פורלאן , בוריס לר (113 דקות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully