וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכי פרס עמיחי לשירה: חמוטל בר-יוסף וצבי עצמון

עינב שיף

1.5.2011 / 10:33

בר-יוסף זכתה בפרס היוקרתי על שם המשורר המנוח על ספרה "השתוות" ואילו עצמון זכה בפרס על ספרו "חלקת"

חמוטל בר יוסף וצבי עצמון הם הזוכים בפרס יהודה עמיחי לעידוד שירה עברית, שיוענק השנה בפעם העשירית מטעם עיריית ירושלים ומשרדי המדע, התרבות והספורט. הפרס יוענק ב-16 במאי בטקס חגיגי במרכז אדנאואר בירושלים, בליווי הופעה של המוזיקאי אלון עדר, שיבצע שירים של עמיחי.

ועדת השופטים, פרופסור דוד פישלוב, המשוררת אגי משעול ובלהה בן אליהו, החליטה להעניק לבר יוסף את הפרס על מפעל חייה, כפי שזה מתבטא בספר "השתוות". "באופן המזכיר את מיטב שירתו של יהודה עמיחי, מצליחה בר-יוסף להפגיש את האישי עם הציבורי ולהמחיש את הקשרים והמתחים שבין אני ואנחנו", כך נימקו השופטים. עצמון זכה בפרס על מפעל חייו כפי שבא לידי ביטוי בספר "חלקת". "כמו עמיחי, עצמון הוא משורר קשוב, אמפטי... רגישותו מופנית תמיד אל הזולת", כך נימק חבר השופטים את החלטתו.

פרס עמיחי לשירה מוענק, כאמור, בעשר השנים האחרונות, במטרה לשמור את מורשת עמיחי לשירה העברית. הפרס מוענק כפרס למפעל חיים למשורר עבור ספר שיצא בשבע השנים האחרונות. בין זוכי העבר בפרס נמצאים ש. שפרה, אגי משעול, שמעון בוזגלו, רוני סומק, מרדכי גלדמן, אסתר אטינגר, דורית ויסמן, שבא סלהוב ונורית זרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully