וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מהיר ועצבני 5" בפתיחה עצבנית במיוחד

1.5.2011 / 16:22

הפרק החמישי בסדרת הפעולה, בכיכובה של גל גדות, הכניס לא פחות מ-83 מיליון דולר. לעומת זאת, "כיפה אדומה: הסיפור האמיתי 2" ו"Prom" התרסקו

ארבעה חודשים חיכתה הוליווד לשובר הקופות המפלצתי הראשון של 2010, וכשזה קרה סוף כל סוף, הוא הגיע בענק. וכך, "מהיר ועצבני 5" כבש השבוע את הפסגה עם הכנסות של 83.6 מיליון דולר. זוהי פתיחה חזקה בכמעט עשרה מיליון דולר מאשר זו שהיתה לפני שנתיים לפרק הרביעי בסדרה, ומרשים מכך - הסכום הזה גדול יותר גם מן הההכנסות המצטברות של שני הספתחים המובילים עד כה בשנה זו, אלה של "רנגו" (39.2 מיליון דולר) ושל "הופ ארנב" (37.5 מיליון דולר). ואם כל זה לא מספיק, הרי שאם נוסיף לכך את ההישגים של "מהיר ועצבני 5" מעבר לים, הוא בסך הכל אגר לקופתו כ-500 מיליון דולר.

כל זה לא שגרתי בעיקר אם מתחשבים בהיסטוריה של "מהיר ועצבני": כזכור, הפרק השלישי שלה הופק ב-2006 בלי הכוכבים המקוריים, וין דיזל ופול ווקר, והכניס 70 מיליון דולר בלבד בארצות הברית. באותה תקופה נראה היה כי הסדרה תבוא אל סופה העגמומי בדיוק כפי שקרה בעבר לסדרות סרטים רבות אחרות, אבל למפיקים שלה היה בה אמון. הם החזירו את וין דיזל ופול ווקר לפרק הרביעי, והשניים הרימו אותה מחדש. עכשיו הצטרף לצמד גם דווין ג'ונסון (לשעבר "דה רוק") והוא הפך את הקימה לתחייה לרנסס הקולנועי המרשים של השנים האחרונות.

אז איך זה שסדרת "מהיר ועצבני" אהודה כמעט כמו החתונה המלכותית? ובכן, נראה שהיא פשוט התפרצה לאוטוסטדרה פתוחה. בשנים האחרונות השתלטו על השוק מוצרי פנטזיה וכוחות-על המיועדים בעיקר לקהל הנערים, ונוצר חסך בסרטי פעולה המיועדים לגברים שאינם גיקים. "מהיר ועצבני 5" משלב היטב בין מירוצי מכוניות, זיעה ואדרנלין, מאצ'ואיזם ובחורות יפות (ובהן גל גדות), וכך מספק לקוראי "בלייזר" את כל מה שחלמו עליו. נוסף לכך, ההתמדה של ווקר, דיזל וג'ונסון איפשרה להם בסופו של דבר למלא את הוואקום שהותירו שוורצנגר, וויליס וסטאלון, ונכון לכרגע הם כוכבי הפעולה היחידים בסביבה. לארץ יגיע הסרט ב-11.5, ואז נוכל להריע גם כן לביצועיה של גדות.

ג'ון יוז מתהפך בקברו

שני הסרטים הנוספים שהגיעו השבוע לבתי הקולנוע בארצות הברית נכשלו באותה עוצמה ש"מהיר ועצבני 5" הצליח. המפלה הצפויה מבין השניים היתה של "Prom", קומדיה סנכרינית מבית היוצר של דיסני העוקבת אחר נערים שמתכוננים לערב החשוב עד כה בחייהם - ערב הפרום כמובן.

האולפנים האמינו כי קמפיין השיווק האגרסיבי של הסרט ותזמון יציאתו בסמוך לנשפי הסיום עצמם ימשוך לאולמות את בני הטיפש-עשרה, אבל הם שכחו את הלקח ש"באה בקלות", "אני אוהב אותך, בת קופר", "בנדסלאם" ורבים אחרים כבר למדו בשנים האחרונות - ז'אנר סרטי הנעורים הישנים והטובים נפח את נשמתו, ואם אין לך קוסמים, רובוטריקים או ינשופים מדברים, גם אין לך סיכוי להביא לבתי הקולנוע את הנערים. וכך, "Prom" השתחל רק למקום החמישי עם הכנסות של חמישה מיליון דולרים בלבד - סכום נמוך גם בהתחשב בתקציבו הנמוך.

כישלון קצת פחות צפוי היה של קומדיית האנימציה "כיפה אדומה: הסיפור האמיתי 2", שהשתחלה למקום השישי עם הכנסות של 4.1 מיליון דולרים. אמנם הסרט ספג ביקורות קטלניות, אבל זה הרי בדרך כלל לא מפריע למוצרי אנימציה מסוגו להפיל ברשתם את קהל המשפחות. ככל הנראה, היו שתי סיבות למפלה יוצאת הדופן - ראשית, אמנם "כיפה אדומה: הסיפור האמיתי" המקורי הצליח יחסית לפני חמש שנים, אבל לא באמת השאיר תיאבון להמשכון. שנית, לאחר ההצלחות היוצאות מגדר הרגיל של "ריו", "רנגו", "נומיאו ויוליה" ו"הופ! ארנב", ההורים וילדיהם פשוט כבר שבעים ולקחו מנוחה קצרה מאנימציה לפני שיחזרו לבתי הקולנוע בחופשת הקיץ.

כל הדרכים מובילות לריו

מפני שהפרק החמישי של "מהיר ועצבני" מתרחש הפעם בריו, נוצר מצב משעשע שבו שני הסרטים המובילים בטבלה מציבים את העיר הברזילאית במרכז העניינים. הסרט השני הוא קומדיית האנימציה "ריו", שהסתפק בהסגנות לאחר שבועיים בצמרת. הסרט הכניס בסוף השבוע האחרון 14.4 מיליון דולר ובכך עקפו הכנסותיו את הרף הנחשק של מאה מיליון הדולר, והן עומדות עתה על 103.6 מיליון דולר.

בניגוד למומנטום של "ריו", סרט הבורקס האפרו-אמריקאי "Madea's Big Happy Family " נמצא בצניחה חופשית, והוא ספג ירידה של שישים אחוז בהכנסותיו בסוף השבוע השני לצאתו. בהתאם לזאת, הוא עומד במקום השלישי עם הכנסות של עשרה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 41 מיליון דולר שמבייש מעט את הפירמה של יוצרו, טיילר פרי.

הדרמה הרומנטית-תקופתית "מים לפילים" החזיקה מעמד קצת טוב יותר, והיא עומדת במקום הרביעי עם הכנסות של תשעה מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 32.1 מיליון דולר.

בהמשך הטבלה אנו מוצאים שלוש הצלחות שמסיימות היטב את הקמפיין הקופתי שלהם: דרמת הגלישה "Soul Surfer" ניצבת במקום השביעי עם הכנסות של 3.3 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן מצטבר של 33.7 מיליון דולר, "Insidious" עומדת שמינית עם הכנסות של 2.6 מיליון דולרים בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 48.3 מיליון דולר, ו"הופ! ארנב" שבמקום התשיעי אגר לקופתו 2.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, ובסך הכל עומד מאזנו על 105.2מיליון דולר.

את העשירייה סוגר סרט הפעולה המדע בדיוני "קוד מקור", עם הכנסות של 2.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 48.9 מיליון דולר. בשבוע הבא יגיע לאקרנים סרט גיבורי העל "תור", ולאחר שנהנה מפתיחה יפה באי הבריטי, ינסה לשחזר את ההישג גם בארצות הברית ולהדיח את "מהיר ועצבני 5" מהפסגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully