וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי לא: החדש של ג'ניפר לופז - שירים איומים שאמריקה אוהבת

דפנה לוסטיג

3.5.2011 / 6:30

"?Love", אלבומה החדש של ג'ניפר לופז, נוראי ברובו ומלא במוזיקה לערסים, אבל גם הוא לא יהרוס לשופטת "אמריקן איידול" את הקאמבק המפואר שלה. דפנה לוסטיג למבדה

אמש (שני) התארחה ג'ניפר לופז, "האישה היפה ביותר בעולם לשנת 2011" על פי מגזין "פיפל", ב"טודיי שואו", תוכנית הבוקר של רשת NBC לקידום "?Love", אלבומה החדש. לופז היתה שם כל מה שאישה צריכה להיות בשביל ששבועון בידור יבחר בה לאישה היפה בעולם: זוהרת, קורנת ולבושה היטב, אבל גם רהוטה, כנה ואינטליגנטית, יפהפיה באופן שלעיתים משבש את הדעת. כוכבה של לופז אולי דעך בעשור הקודם, אבל השנה הראשונה של העשור הנוכחי מסמנת את הקאמבק הגדול שלה ומוכיחה לנו שכל מה שהיה נערץ על מיליונים בעבר עדיין שם. כריזמה היא לא תכונה שמתיישנת.

כל זאת התאפשר בעיקר כי לופז עשתה צעד חכם אחד - היא הסכימה לכהן כשופטת החדשה ב"אמריקן איידול". אמנם ב"טודיי שואו" היא אמרה שהיא התלבטה לפני שהסכימה להצעה, כי "לשפוט ב'אמריקן איידול' לא היה חלק מתכנית הקריירה שלי", אבל כשהקריירה מתפוררת עם סרטים ואלבומים כושלים, תכנית הקריירה מתפוררת ביחד איתה.

בחורה גאוותנית כמו ג'יי לו לא תתפשר ותחזור למרכז העניינים מהדלת האחורית; היא פשוט תמצא דלת קדמית נוספת, גדולה, מסחרית ונוצצת יותר מהקודמות שנפתחו בפניה. לדלת הזו הקוראים "אמריקן איידול", מכונת רייטינג והערצה משומנת וזריזה וגם הדבר הכי טוב שקרה לג'יי לו בשנים האחרונות.

שופטי אמריקן איידול. AP
הדלת החדשה, הנוצצת והמשומנת: ג'ניפר לופז עם סטיבן טיילר ורנדי ג'קסון בשולחן השופטים של "אמריקן איידול"/AP

בהמשך הראיון ב"טודיי שואו" נשאלה ג'יי לו אם היא היתה עוברת, בתחילת דרכה, את האודישן הראשון ב"אמריקן איידול". זו הפעם הראשונה בראיון בה היא מגמגמת בתשובתה. "אני לא יודעת, אני באמת לא יודעת, לכולם יש ימים טובים ורעים, אולי אם הייתי מגיעה ביום טוב הייתי עוברת, אבל ביום רע היו שולחים אותי הביתה. אני באמת לא יודעת". הדברים האלו מעידים שאשה אינטליגנטית כמו לופז מבינה, שעל אף שמעלותיה רבות ומעוררות קנאה, שירה אינה אחת מיכולותיה החזקות.

ג'יי לו היתה תמיד זמרת קטנה שצריכה אולפן שימקסם את יכולותיה ומפיק חזק שיבנה סביבה עולם מוזיקלי עשיר. לבדה היא לא מחזיקה. החיסרון הזה, שליווה אותה בכל הקריירה שלה, מלווה אותה גם באלבומה החדש "?Love".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם זה לא יהרוס את הקאמבק. עטיפת האלבום "?Love"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא נתעכב על סימן השאלה המטופש בשם האלבום, כשברור לכל בר דעת שכוכבת בסדר הגודל של לופז לא באמת תוהה האם אוהבים אותה או לא - אוהבים אותך, הלאה. האם אוהבים גם את האלבום החדש שלה היא שאלה מעניינת בהרבה, והתשובה עליה, או לפחות על רובה, היא לא. "?Love" הוא עיסה משמימה של שירי דאנס שכולם, פחות או יותר, משתווים ברמתם לזו של "On The Floor", המגה להיט הנוכחי שלה, כולל הסימפול הלא ברור מ"למבדה".

אפשר לשבת ולקטר על זה ואפשר גם לנסות ולהבין את ההיגיון שמאחורי הבחירה בסאונד כזה. בדיוק כפי שאנשי עסקים דוהרים תמיד קדימה, גם אם צעדיהם אינם מעוררים סימפטיה בציבור, האלבום החדש של ג'יי לו לא יביא לה גראמי אבל הוא בהחלט טוב לביזנס. יש ב-"?Love" רגעי אר אנ' בי נחמדים, כמו למשל הסינגל החדש והסקסי "I'm Into You", אליו מתלווה קליפ שמציג את הלופז בשיא גדולתה.

אלא שברובו, "?Love" הוא מהלך מוזיקלי מחושב, בו הוחלט לנצל עד תום את חיבתם הנוכחית של האמריקאים ללהיטי דאנס טראשיים בסגנון בריטני ספירס, בלק אייד פיז ודיוויד גואטה. זה גרוע, זה ערסי, ועדיין - העובדות מדברות בעד עצמן: גם אם ניקח את שלושת השמות הנ"ל ונוסיף להם את קייטי פרי, ליידי גאגא ומיילי סיירוס, לא נקבל מחצית מהגלאם הנדיר שלופז משפריצה כשהיא קמה בבוקר. וכך, כיאה למזל השמור לאישה היפה ביותר בעולם, האלבום החדש שלה - על שלל שיריו האיומים - מצליח לעבור לה מעל הראש ולא להמטיר מבול של ג'יפה על השנה הטובה בחייה.

ג'ניפר לופז, "?Love" (לייבל: Island)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully