וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום העצמאות 2011: אטרקציות לכל המשפחה

10.5.2011 / 8:30

מביקור חינם באתרי המורשת ועד סיורים במיטב המוזיאונים - יום העצמאות ה-63 של ישראל מלא באופציות לבילוי. המדריך המלא

כל הארץ: עצמאות חינם באתרי המורשת

משרד התרבות והספורט והמועצה לשימור אתרים יפתחו ביום העצמאות 63 אתרי מורשת ברחבי הארץ בחינם. בתוכנית - מגוון סיורים, תצוגות מולטימדיה מרהיבות, מופעי חלוצים, סיפורי מורשת וגבורה, תערוכות חדשות והפעלות לכל בני המשפחה. בין האתרים: מוזיאון טרומפלדור בתל חי, מערת הפלמ"ח, מחנה המעפילים בעתלית, היכל העצמאות בתל אביב, מוזיאון ז'בוטינסקי בתל אביב ועוד.

מתי: יום ג', 10 במאי
שעה: משנה
מקום: משתנה
מחיר: הכניסה חופשית, אך מותנית בהרשמה מראש באתר המועצה לשימור אתרים, או בקבוצת הפייסבוק

תל אביב: הקרנה מיוחדת ל"חצי טון ברונזה"

הקומדיה הבדיונית של יפתח חוצב על גניבת פסלו של אלכסנדר זייד על ידי משפחת שודדי מתכות ערבים לקראת האולימפיאדה בבייג'ינג, תזכה ביום העצמאות להקרנה על המסך הגדול בסינמטק תל אביב. בסרט מגלה אליק, נכדו של זייד, את דבר הגניבה ויוצא לחפש אותו ביחד עם בנו, דניאל. בדרך אל ה"הפי אנד" צוחק הסרט על כל קלישאות החיים בישראל.

מתי: יום ג', 10 במאי
שעה: 15:00
מקום: סינמטק תל אביב
מחיר: 23 שקלים לכרטיס רגיל, הנחה למנויים

עין שמר: חלוציות בחצר הישנה

אנשי מוזיאון החצר הישנה בקיבוץ עין שמר ישחזרו את ימי ראשית ההתיישבות הקיבוצית בארץ. המבקרים ביום העצמאות מוזמנים לסיור מודרך בחדר האוכל, שלאחריו ילבשו בגדי חלוצים וייצאו לעבודות שאפיינו את הקיבוץ של פעם: בניה, ריצוף, הקמת אוהלים, חריש, כביסה, שמירה ואפיית לחמניות במאפיית לבנים עתיקה.

מתי: יום ג', 10 במאי
שעה: 10:00-15:00
מקום: החצר הישנה, מוזיאון ראשית ההתיישבות בקיבוץ עין שמר
מחיר: 32-37 שקלים

עין חרוד: תערוכות בעקבות הוריו של הבמאי עמוס גיתאי

שתי תערוכות המוקדשות להוריו של הבמאי עמוס גיתאי נפתחו בימים אלו במשכן לאמנות בקיבוץ עין חרוד, והן מציגות דיאלוג בין דורות ומקומות. התערוכה "עקבות", עוסקת בסיפור חייו של האדריכל מוניו גיתאי וינרויב, אביו של עמוס, ובעיקר במשפט שנערך בגרמניה הנאצית ב-1933 לארבעה סטודנטים יהודים תלמידי בית הספר באוהאוס שנעצרו וסולקו ממנו. אחד הסטודנטים היה מוניו. התערוכה הוצגה לאחרונה בפריז. התערוכה "מכתבים", עוסקת בעלייה השנייה מבעד למכתבים שכתבה אפרתיה גיתאי למשפחתה.

מתי: יום ג', 9 במאי
שעה: 10:00-16:30
מקום: המשכן לאמנויות בקיבוץ עין חרוד
מחיר: הכניסה חופשית
לפרטים נוספים: 04-6485701

חיפה: מוזיאונים בחינם

לרגל יום העצמאות פותחת חיפה בפני הציבור את המוזיאונים שלה בחינם אין כסף. המבקרים יוכלו ליהנות מהתערוכות במוזיאון חיפה, מוזיאון חיפה לאמנות, המוזיאון הימי הלאומי, המדעטק ומוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית.

מתי: יום ג', 10 במאי
שעה: 10:00-16:00
מקום: ברחבי חיפה
מחיר: הכניסה חופשית

הרצליה: משט עצמאות במרינה

יותר מ-250 כלי שיט אזרחיים ועשרות כלי שיט של חיל הים יפליגו דרומה ויחלפו על פני המרינה בהרצליה במה שמוגדר כאירוע הימי הגדול ביותר שנערך בארץ. המשט יסמל את תחילת שנת הפעילות לשמירה על הסביבה החופית והימית בישראל וייערך תחת הכותרת: "חושבים ירוק, שטים כחול". בשעה 13:00 יחלפו הספינות מול חופי תל אביב ויערכו "הצדעה" באזור הדולפינריום.

מתי: יום ג', 10 במאי
שעה: 9:30
מקום: המרינה בהרצליה
מחיר: הכניסה חופשית

רמלה: מיחזור ויצירה במפעל נשר

מפעל נשר הוותיק ברמלה פותח את שערי מרכז המבקרים שלו ביום העצמאות לסיורים, שיאפשרו הצצה אל מאחורי הקלעים שלו. במקביל ייערכו במקום פעילויות בחינם לכל המשפחה כגון סדנאות יצירה מחומרים ממוחזרים, הכנת עפיפונים אותם יוכלו הילדים להעיף במתחם מיוחד בפארק ועוד.

מתי: יום ג', 10 במאי
שעה: 10:00
מקום: מפעל נשר, באזור התעשייה הדרומי של רמלה
מחיר: הכניסה בחינם
לפרטים נוספים: 08-9271430

שדמות דבורה: הפנינג עפיפונים

פארק דרך העץ במושב שדמות דבורה מארגן הפנינג עפיפונים מיוחד ליום העצמאות. בתוכנית: תצוגה אווירית של עפיפונים, סדנא לבניה, קישוט והטסת עפיפונים, מבוך ענק ומאתגר עם מספר מסלולים על פי דרגות קושי, תחרות קישוט סירת המדינה, תבליט ייחודי של ארץ ישראל, סדנת תיפוף, מתחם משחקי עץ, סרטים אקולוגיים ועוד.

מתי: יום ג', 10 במאי
שעה: 9:00-18:00
מקום: מושב שדמות דבורה
מחיר: 20 שקלים למבוגר, 39 שקלים לילד מעל גיל שנתיים ו-10 שקלים עבור עפיפון
לפרטים נוספים: 04-6620606

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully