וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמ"י תוקפים את משרד החינוך: "הזמר העברי נדון לכליה"

איגוד אמני ישראל יוצא נגד הדחת הזמר העברי מסל התרבות לגנים ובתי ספר: "זו התאבדות תרבותית", נאמר במכתב

מתקפה חריפה של אמ"י, איגוד אמני ישראל, נגד מוסד "סל התרבות" שמפעיל משרד החינוך. במכתב ששלחו לפני החג הפסח ראשי הארגון והגיע לידי וואלה! תרבות, תוקפים היו"ר יענקלה מנדל והיוצרים חנן יובל, אפי נצר, גבי ברלין, עירית פרנק, יעקב נווה ועוד, את הוצאת הזמר העברי מסל התרבות, המסבסד פעילויות תרבות בבתי הספר.

"אנו רואים בעיניים כלות כיצד במו ידינו אנו דנים את פס הקול של חיינו, הזמר העברי והישראלי, לכליה ולשכחה", נאמר במכתב. "סל תרבות, עליו ממונה משרד החינוך, הינו הגורם האחראי על הפצת תרבות ואמנות בבתי ספר...במשך שנים אנו פונים, חוזרים ומבקשים להקים מדור למוזיקה ישראלית ב"סל תרבות" – וכל פניותינו נדחות על הסף.

"אנו קוראים ל"סל תרבות" ולאנשי מוזיקה, ספרות וחינוך לאפשר לילדי גני הילדים ובתי הספר להכיר את כור מחצבתם התרבותי ולהנחילם שירים אלה – לצד יצירות מקוריות עכשוויות", מוסיפים חותמי המכתב. "אין ספק שחשיפה למוזיקה הישראלית בגיל צעיר הינה אחד הצעדים ההכרחיים לשימור מורשת זו. הטמעתה בתודעת הדור הצעיר הינה באחריות סל תרבות, אשר הממונים עליו מתעלמים, במשך שנים, מאחריותם זו. היצירה הישראלית המקורית עומדת על כתפיהם של ענקי התרבות וכריתת הגזע ממנו היא יונקת תהא התאבדות תרבותית".

"משרד התרבות בוחן הקמת מדור לזמר עברי"

באמ"י אישרו כי אכן נשלח מכתב שכזה, אך סירבו להגיב לתוכנו: "אנחנו אכן בדין ודברים בנושא מול משרד החינוך", נמסר בתגובה מאמ"י. "איננו יכולים להסתיר את חוסר שביעות רצוננו מהמצב בסל תרבות".

משרד החינוך מסר בתגובה: "בשנה הנוכחית הכפיל משרד החינוך את תקציב סל תרבות מתוך מטרה להרחיב את מספר בתי הספר הלוקחים חלק בפעילויות תרבותיות מעשירות. המשרד פועל לחשיפת ילדים ובני נוער לתכני תרבות איכותיים, לרבות זמר עברי, הן באמצעות סל תרבות והן באמצעות תכניות הלימוד. יצויין, כי גורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד החינוך קיימו מספר פגישות עם נציגי אמ"י במטרה לקבל הצעות נוספות לתכנים איכותיים שיגדילו עוד יותר את ההיצע המוצע לבתי הספר".

מלשכתה של שרת התרבות נמסר בתגובה: "סל התרבות הינו גוף של משרד החינוך ולכן השרה אינה מתערבת בנושאים שאינם קשורים למשרדה. יצוין כי משרד התרבות והספורט פועל לעידוד ולקידום הזמר העברי והישראלי לדורותיו וימים אלה נבחנת האפשרות להקים מדור של זמר עברי במסגרת פעילות המועצה לתרבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully