וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים טופול יעמוד בראש ועדת פרס שרת התרבות ליצירה ציונית

שני גורקביץ'

8.5.2011 / 12:35

השרה לימור לבנת הציגה בישיבת ממשלה את הרכב הוועדה, שתעניק פרס בגובה 50 אלף שקלים ליצירה המצטיינת

שרת התרבות לימור לבנת הציגה הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה את חברי ועד הנאמנים של פרס היצירה העוסקת בתולדות הציונות, ובראשו היוצר והשחקן חיים טופול. השרה הכריזה לפני מספר חודשים על ייסוד הפרס על מנת לעודד יוצרים לבטא את ערכי הציונות, ההיסטוריה של התנועה הציונות וחזרת העם היהודי למולדתו ההיסטורית. הפרס מחולק לשש קטגוריות כאשר היצירה הנבחרת בכל תחום תזכה במענק בסך 50 אלף שקלים.

"זה סמלי מאוד בעיני שאישור ועד הנאמנים לפרס היצירה העוסקת בתולדות הציונות הושלם לקראת יום העצמאות", אמרה השרה. "מדובר בפרס חשוב מאוד שנועד לעודד ולקדם יצירות תרבות העוסקות בתולדות הציונות ובדמויות מרכזיות בתולדותיה. המטרה היא לתת ביטוי לערכי הציונות ולהיסטוריה של התנועה הציונית. חשוב להדגיש כי אמת המידה הבלעדי לזכיה בפרס תהיה איכות היצירה".

פרט לטופול, כוללת הוועדה גם את יו"ר מועצת הקולנוע פרופסור דוד אלכסנדר, יו"ר מועצת המוזיאונים, פרופסור רות בן ישראל, יו"ר המועצה לתרבות דוקטור חיים פרלוק, יו"ר מדור מחול במנהל התרבות דוקטור ורד אביב, יו"ר מדור תיאטרון במועצה לתרבות ואמנות אורי לוי וחברת המועצה לתרבות ג'ודי אברמוביץ. מינוי חברי הוועדה תקף לחמש שנים.


חברי הוועדה ימליצו על מועמדים לקבלת הפרס בשישה תחומים: יצירה ספרותית, יצירת מחול, יצירה קולנועית (סרט עלילתי, קצר או דוקומנטרי), יצירת תיאטרון, יצירה מוזיקלית ויצירה מתחום האמנות הפלסטית. על המועמדים לקבלת הפרס להיות אזרחי מדינת ישראל המתגוררים בה דרך קבע. במהלך הישיבה ברכו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושרי הממשלה את השרה לבנת על ההחלטה להעניק פרס ליצירה העוסקת בתולדות הציונות, וציינו כי מדובר בפרס חשוב.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully