וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינט טייב ובועז מעודה יפתחו את אירועי חודש הקריאה והספרות

שני גורקביץ'

12.5.2011 / 17:35

השניים יבצעו שירים בהשראת ובעקבות ספרים באירוע, שייערך על ידי מרכז הספר והספריות בישראל ובשיתוף משרד התרבות

"ישראל קוראת - חודש הקריאה והספרות העברית", ייפתח ב-19 במאי במופע ספרותי-מוזיקלי במתחם התחנה בתל אביב, במסגרתו יבצעו נינט טייב, רוני דלומי, בועז מעודה ועוד אמנים שירים בהשראת ובעקבות ספרים.

במופע שיערך על ידי מרכז הספר והספריות בישראל, יבצעו האמנים שירים הנחשבים לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית, כגון "פזמון ליקינטון", "כולנו זקוקים לחסד", "כובע קסמים", זמר שלוש התשובות", שירים משלמה המלך ושלמי הסנדלר ועוד. במקביל, ייפתח במקום מתחם בו יקריאו סמדר שיר, דפנה דקל, מאיה בר מוחה-גוזלי ואמנים נוספים סיפורים לילדים. הכניסה לאירוע חופשית.

חודש הקריאה והספרות כולו נערך זו השנה השנייה ביוזמת משרד התרבות והספורט, ובמהלכו יתקיימו שורה של אירועים ופעילויות לקידום והטמעת הקריאה בשגרה היומיומית של הנוער הישראלי. מלבד מופעי שירה, מופעים לציון מאה להולדתה של לאה גולדברג, תוכניות רדיו על קריאה ייערכו במסגרת האירועים גם 45 מפגשים בבתי קפה ברחבי הארץ עם סופרים כגון ניר ברעם, לאה איני, יורם קניוק, עמוס עוז, פוצ'ו ועוד, ייצאו לדרך 35 סיורים בעקבות ספרים, הספריות הציבוריות יערכו ירידים מיוחדים ואף יקיימו תיקון ליל שבועות. האירועים יימשכו עד לשבוע הספר העברי שייפתח ב-15 ביוני, ויסתיימו עמו כעבור עשרה ימים.

"אני מאמינה שהספרות היא גשר איתן המחבר בין עמים ובני אדם", אמרה שרת התרבות והספורט, לימור לבנת. "בשנים האחרונות הביקוש לספרות עברית קיבל תאוצה וזה מקרב אלינו את העולם הנאור, ומעמיק את היכרותו עם נכסיה התרבותיים של מדינת ישראל. במקביל אני ממשיכה בפעילות אינטנסיבית למציאת פיתרון לכשלים הקיימים כיום בשוק הספרים. אני סבורה שזוהי חובתנו לדאוג שהסופרים יקבלו גמול הולם תמורת יצירתם על מנת להבטיח את המשך צמיחתה ושגשוגה של הספרות בשפה העברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully