וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן: איך התקבל "הנותנת"?

סרטה של הגר בן אשר התקבל היטב בקרב הקהל, שגם זכה לחווייה קולנועית נדירה עם "Declaration of War" ולאבק כוכבים עם "קונג פו פנדה". אבנר שביט מדווח מהריביירה

"הסרט הזה הוא ממש לא מה שאתם מדמיינים כשאתם חושבים על קולנוע ישראלי" - במילים אלה הציגו מארגני תחרות שבוע המבקרים של פסטיבל קאן את "הנותנת", סרטה של הגר בן-אשר, שהוקרן אמש (חמישי) בשתי הזדמנויות שונות בהצגת בכורה עולמית.

ואכן, עבודת הביכורים של בן-אשר שונה לחלוטין מן התדמית הפוליטית והמחוספסת שיש לקולנוע הכחול-לבן, והיא פיוטית ומופשטת כמו מיטב סרטי הפסטיבלים האירופים. למעשה, יותר מכל מזכיר "הנותנת" את יצירותיו של ברונו דומון הצרפתי, ובעיקר את הפנינה הגדולה ביותר שלו, "פלנדריה". אגב, סרטו האחרון של דומון, "Hors Satan" יוקרן בקאן במסגרת תחרות מבט מסוים, ובלי קשר לכך הבמאי יגיע לפסטיבל דרום הקרוב בשדרות.

אם כך, אין זה פלא ש"הנותנת" עורר עניין רב בריביירה, ושתי הקרנותיו היו מלאות עד אפס מקום. בן-אשר היתה כמובן נוכחת בהן, יחד עם מפיקה מרק רוזנבאום ואנשי צוותה, ובראשם כוכב הסרט, ישי גולן. בדבריה לפני ההקרנה, אמרה בן-אשר כי היא מתרגשת בעיקר מכך שעתה "הנותנת" כבר לא שייך לה בלבד, אלא גם לצופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עניין רב והקרנות מלאות עד אפס מקום. צוות "הנותנת" בקאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדרמה של בן-אשר מזכירה בעיסוק שלה במיניות הנשית את "Sleeping Beauty" של ג'וליה לי האוסטרלית, שהדיון באיכותו המפוקפקת ממשיך להסעיר את קאן גם ביום שלמחרת הקרנתו הראשונה. בכירה בממסד הקולנועי האוסטרלי אף סיפרה לוואלה! תרבות כי היא לא מופתעת מקבלת הפנים הצוננת שחיכתה לסרט, שכן בהקרנתו לפני כשבוע בפני מפיצים ומנהלי בתי קולנוע במדינה, הוא עורר קיתונות קולניים של בוז.

לעומת זאת, אמש זכו הצופים בקאן לחוויה קולנועית מסעירה: "Declaration of War" של ולריה דונזלי הצרפתייה, שהוצג מיד לאחר "הנותנת" במסגרת שבוע המבקרים. דונזלי, שגם מככבת בדרמה זו, לקחה סיפור פשוט וחבוט על קרב הישרדות של תינוק והפכה אותו לשיר הלל מפעים ומלא השראה ליכולת של בני האדם לעבור כל מכשול. בסיום ההקרנה עמד הקהל על הרגליים במשך עשר דקות, מחא כפיים וזעק "בראבו" לעברה של הבמאית-שחקנית הבוכייה. בין מוחאי הכף היה גם פרדריק מיטראן, שר התרבות הצרפתי, וליה סיידו שמככבת כעת ב"חצות בפריז", סרטו החדש של וודי אלן שגם פתח את הפסטיבל, ונחשבת לאחת הצעירות הלוהטת בתעשייה המקומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוכבי קונג פו פנדה בפסטיבל קאן. GettyImages
מוכנים כבר לסרט השלישי. ג'ק בלאק/GettyImages

בפני התקשורת הוצג היום גם "קונג פו פנדה 2", הפרק השני במעלליו של הדב השמנמן אך הלוחמני. דמות זו היתה מבריקה מלכתחילה, והפעם הסרט מפתח אותה בצורה מפתיעה ומרגשת. ג'ק בלאק, שמדבב את הדוב, כאילו נולד לתפקיד הזה, ואולי בעצם זה התפקיד היחיד שהוא צריך לעשות. כך או כך, נראה שפרק זה נעשה כבר במחשבה על הפרק השלישי, ולפחות כרגע נראה שסדרת "קונג-פו פנדה" ראויה להמשיך את חייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully