וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: סגול 59 - "הבלדה על מאיר לנסקי"

24.5.2011 / 8:30

הראפר הוותיק שסבו והגנגסטר היהודי האגדי גדלו זה לצד זה. זה נגמר בשיר וסימפול קולו של לנסקי, מתוך אלבום חדש שייצא בקרוב

יח"צ - חד פעמי

"בשנים האחרונות, לאחר קריאת הספר 'Tough Jews', פיתחתי סקרנות בנושא הגנסטרים היהודים שפעלו בארצות הברית בתחילת-אמצע המאה ה-20, אנשים אנשים שתוארו בספרות ובקולנוע הרבה פחות מאשר עמיתיהם האיטלקים, אבל היו לא פחות ידועים, משפיעים וכוחניים", כך מספר סגול 59 על הסינגל החדש שלו, "הבלדה על מאיר לנסקי", מתוך האלבום החדש "עוד נוסע אחד".

"הסיפור של מאיר לנסקי עניין אותי במיוחד, משום שחוץ מהעובדה שהוא מעולם לא נתפס, הורשע או נכלא, היו לו גם קשרים לישראל, אליה הגיע בשנת 1970 ושהה כאן כשנתיים, עד שגורש חזרה, לאחר שגולדה מאיר, ראש הממשלה דאז, החליטה שלא להעניק לו אשרת שהייה או אזרחות ישראלית", ממשיך סגול, ששמו האמיתי הוא חן רותם. "מבחינתו, ישראל התנכרה אליו, למרות שתרם כאן כסף רב, הכיר אנשים, עשה עסקים, ישב בבתי קפה ואף התערה בבוהמה המקומית".

סגול 59. קורין קריספיל,
חיבה לגנגסטרים. סגול 59/קורין קריספיל

בשלב מסוים, גילה סגול כי לנסקי וסבא שלו, אהרון ברוורמן (ברעם) ז"ל, נולדו וגדלו באותה עיר, גרודנו ברוסיה, כיום בשטח בלארוס. בשיר "הבלדה על מאיר לנסקי" סגול אף מסמפל את קולו של לנסקי, בסימפול היחיד שיש באלבום המתקרב שלו - שכולו מנוגן על כלים חיים.

האלבום ייצא בהמשך השנה ומתארחת בו נבחרת יפה ומרתקת המורכבת מרוני סומק, גבע אלון, רונה קינן, דן תורן, רד אורבך (רד בנד), אלברט בגר, גדי אלטמן ועוד. את האלבום מפיק אמיר אסטליין ומובטח כי מאחורי כל שיר ישנו סיפור אחר ומרתק.

  • עוד באותו נושא:
  • סגול 59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully