וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מטלון: "לא ניתן להפוך את טקס יום הזיכרון למרכז רווח לרודפי בצע"

שני גורקביץ'

16.5.2011 / 21:51

בעקבות הסערה ביום הזיכרון האחרון, יזם ח"כ משה מטלון הצעת חוק למנוע גביית תשלום מאזרחים עבור השתתפות בטקסי זיכרון

חבר הכנסת משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) הגיש היום (שני) למזכירות הממשלה הצעת חוק הקוראת לאסור גביית תשלום עבור השתתפות קהל באירוע יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. המהלך הוא תגובה לסערה התקשורתית שקמה לאחר שנודע כי מספר ארגונים ועמותות זיכרון נוהגים לגבות תשלום של 45-100 שקלים עבור כיסוי עלויות הטקסים שיזמו בערים השונות, שנערכו במקביל לטקסים העירוניים הפתוחים בחינם לקהל הרחב.

"הנושא הוא ערכי ממדרגה ראשונה", אמר ח"כ מטלון בשיחה עם וואלה! תרבות. "אנו חייבים לכבד את הנופלים, נכוף את ראשינו בפני המשפחות השכלות ולא ניתן להפוך את טקסי הזיכרון למרכזי רווח לרודפי בצע למיניהם". חבר הכנסת ציין כי הוא שוקל לפנות לוועדת הכנסת ולבקש זירוז הליך החקיקה בנושא.

בהצעת החוק שיזם, קורא ח"כ מטלון להוסיף סעיף בחוק יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל האוסר כליל גביית תשלום עבור כניסה לכל אירוע זיכרון. בהצעת החוק תומכות ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה), ח"כ מרינה סולדקין (קדימה) וח"כ חיים כץ (ליכוד).

"לכיסוי ערב יום הזיכרון הם מבקשים כסף אבל על במות ליום העצמאות הם מוציאים מיליונים?", תהה ח"כ מטלון. "אני חושב שאזכה לתמיכה רחבה גם בציבור וגם בכנסת
לא היה דבר כזה 63 שנה ולא יהיה דבר כזה גם אחרי 63 שנה", הוסיף.

  • עוד באותו נושא:
  • משה מטלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully