וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלובר יציג תערוכה של מיכל רובנר

שני גורקביץ'

17.5.2011 / 17:55

רובנר תציג תערוכה שתתפרס על פני שלושה אגפים של המוזיאון הפריזאי הוותיק. "מדובר באתגר גדול", אמרה

האמנית הישראלית מיכל רובנר תחנוך מחר (רביעי) תערוכה חדשה במוזיאון הלובר בפריז. מדובר בתערוכה "היסטוריות" שתתפרס על פני שלושה אגפים של המוזיאון, בהם גם רחבת נפוליאון (סמוך לפירמידת הזכוכית), בה מעולם לא הוצגה עבודת אמנות כלשהי.

"אף אחד אחר לא יכול היה להתייחס באופן כל כך עמוק ומדויק לרוח המוזיאון והאתגרים העומדים בפניו", אמר נשיא המוזיאון, הנרי לוארט. רובנר מצדה ציינה כי מדובר ב"אתגר גדול לתקשר עם הלובר, עם כל הזמנים והמקומות וחלקי התרבות האנושית, מנקודת המבט שלי בזמן ובמקום". "ההיסטוריה", היא אומרת, "היא שרשרת של אירועי שבר".

על הקמת התערוכה עבד צוות של בנאים ישראלים ופלסטינים, שהקימו במקום שני מבני אבן גדולים מאבנים של בתים הרוסים שנאספו בירושלים, חברון, בית לחם ובאזור הגליל. רובנר החליטה לא לחתוך את האבנים, אלא להתאימן יחד – התוצאה היא מבנה ריבועי פשוט עם חרך אנכי צר המאפשר הצצה פנימה. מבנה נוסף של רובנר, בחלק אחר של המוזיאון, עשוי מאבני בזלת שיובאו מגבול ישראל-סוריה ושוקל כ-70 טונות. בחלקה השלישי של התערוכה מקרינה רובנר שני ציורי קיר של אלפי דמויות אדם בתנועה, על קירות הלובר. את התערוכה אוצרת מארי-לור ברנדק.

רובנר נחשבת לאמנית הישראלית המובילה בעולם ואף ייצגה את ישראל בביאנלה לאמנות בוונציה ב-2003. עד היום הוצגו למעלה מ-50 תערוכות יחיד שלה ברחבי העולם, בהן גם רטרוספקטיבה במוזיאון וויטני לאמנות אמריקנית בניו יורק (2002). בשנה שעברה קיבלה רובנר את תואר אבירת האמנויות והספרות היפה הצרפתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully