וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ רות' זכה בפרס המאן-בוקר הבינלאומי

18.5.2011 / 10:34

הסופר האמריקאי הנחשב זכה בפרס היוקרתי לאחר שגבר על 12 מתמודדים. רות': "מקווה שזה יגביר את תשומת הלב לספריי"

הסופר פיליפ רות' זכה היום (רביעי) בפרס המאן-בוקר הבינלאומי, כך הוכרז במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בסידני שבאוסטרליה. רות' גבר על 12 מתמודדים על הפרס היוקרתי וזכה ב-60 אלף לירות שטרלינג.

"אני רוצה להודות לשופטי הפרס על שהעניקו לי אותו", אמר רות' בהודעה שהקליט בווידאו עבור האירוע. "אחד התענוגות שיש לי כסופר הוא שקוראים את דבריי מסביב לעולם, למרות קשיי התרגום. אני מקווה שהפרס יגביר את תשומת הלב לספריי מסביב לעולם, עבור אלו שעדיין אינם מכירים את ספריי. זהו כבוד גדול ואני שמח לקבלו".

רות' בן ה-78 הוא אחד הסופרים האמריקאים החיים הגדולים ביותר כיום. רות' זכה במספר פרסים על כתביו, בהם "מה מעיק על פורטנוי", "פסטרוליה אמריקנית" ועוד. רות' זכה כבר בפרס פוליצר, בפרס הספר הלאומי בארה"ב ועוד.

"זה כאילו הוא יושב על הפנים שלך ואת לא יכולה לנשום"

על הענקת הפרס לרות' העיבה החלטה של הסופרת והמוציאה לאור כרמן כליל להתפטר מצוות השופטים של הפרס, כמחאה על ההחלטה. "הוא מדבר עוד ועוד על אותו הנושא כמעט בכל אחד ואחד מספריו. זה כאילו הוא יושב על הפנים שלך ואת לא יכולה לנשום", אמרה כליל לגארדיאן הבריטי.

כליל הייתה אחת מפאנל שמנה מלבדה רק את הסופר וסוחר הספרים ריק גקוסקי והסופר ג'סטין קארטרייט. "אני כלל לא מחשיבה אותו כסופר", הוסיפה כליל. "הבהרתי שאני לא הייתי כוללת אותו ברשימה הארוכה, לכן נדהמתי כשהוא נותר שם. הוא היה היחידי שלא הערצתי – כל השאר היו בסדר". כליל עומדת לפרסם מחרתיים מאמר דעה שיסביר מדוע רות' אינו ראוי ובינתיים מסכמת בשאלה "בעוד 20 שנים, האם מישהו עוד יקרא אותו?"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully