וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצרי תיאטרון לראש עיריית חיפה: תמוך באיתי טיראן

עינב שיף

18.5.2011 / 13:39

בעקבות מחאה חיפאית נגד העסקת טיראן בתזמורת הסימפונית בעיר, חתמו יוצרים דוגמת יהושע סובול על עצומה נגד המהלך

קבוצת יוצרי תיאטרון ואנשי רוח, בהם יהושע סובול, יוסי גרבר, דנה אולמרט, סביון ליברכט, עדנה מזי"א, ענת גוב ויוצרים נוספים חתמו על עצומה וירטואלית, הקוראת לראש עיריית חיפה, יונה יהב, שלא להיענות לדרישה הקוראת שלא להעסיק את איתי טיראן בתזמורת הסימפונית חיפה.

זאת, לאחר שבסוף השבוע שעבר פרסמה קבוצת "המחאה החיפאית" מכתב הדורש מראש העירייה שלא לאפשר לטיראן לביים את האופרה "כרמן", בגלל שלא שירת בצה"ל ושל דעותיו הפוליטיות. פרופ' נועם שריף, חתן פרס ישראל ומנהל התזמורת שליהק את טיראן לתפקיד, דחה את הקריאה על הסף וקרא לה "בורות וטיפשות", בשיחה עם וואלה! תרבות.

"אין חולק על כישוריו יוצאי הדופן של איתי טיראן, מבכירי האומנים והיוצרים הפועלים כיום בישראל, בתחום הבמה", נכתב בעצומה. "הטיעונים של קבוצת 'המחאה החיפאית' כנגד המינוי אינם ראויים להישמע בחברה דמוקרטית ופלורליסטית שמכבדת ומעודדת ויכוח ומגוון דעות בנושאים שנויים במחלוקת. בחברה מתוקנת לכול אדם שמורה הזכות להחזיק בדעותיו הפוליטיות ככול שיהיו ולהתהלך בינינו בבטחה כשגופו ופרנסתו נהנים מהגנת הכלל".

"אנו קוראים לך, אדוני ראש העירייה, לגלות מנהיגות ולדחות על הסף את הלחצים האלה", הוסיפו החותמים, "תוך הענקת גיבוי חד משמעי לנועם שריף בהחלטתו להטיל את הבימוי על אדם מתאים וראוי ביותר שיביא כבוד לעיר חיפה ויתרום לביסוס מעמדה האומנותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully