וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורית זרחי - כלת פרס לאה גולדברג לשירה

שני גורקביץ'

19.5.2011 / 15:59

הסופרת והמשוררת שאחראית על יצירות ידועות כגון "ילדת חוץ", ו"אני אוהב לשרוק ברחוב" תקבל את הפרס השנה - שנת המאה להולדתה של גולדברג

המשוררת נורית זרחי היא זוכת פרס לאה גולדברג לשירה לשנת תשע"א. הפרס מוענק לזרחי על אסופת שיריה "עצמות ועננים, מבחר שירים 2008-1966", שראתה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד. הפרס יוענק לזרחי ב-30 במאי בירושלים בסיום הכנס האקדמי לחקר יצירת לאה גולדברג שייערך במלאות מאה שנה להולדתה.

"זרחי יוצרת בשירתה פואטיקה ייחודית המצרפת מסעות-דמיון מורכבים ותובנות פילוסופיות חדות והיא נתונה בתוך לשון פיגורטיבית נועזת ווירטואוזית באורח מופלג", נימקו השופטים את החלטתם. "שיריה מתקרבים לעיתים לצביונה של שירת הגות עתיקה, אבל לעולם אינך יכול לנתק את התובנות המבריקות שבשירה הזאת מן הצבעים, מן החושניות העזה של מראות המילים, מן הטיסות המינכהאוזניות במרחב המדומיין ומן ההומור הניתז בחיכוכים החורקים במכונת התיאטרון הגדולה של שירה".

הפרס נוסד בידי אמה? של המשוררת, צילה גולדברג, בשיתוף עם ספרית פועלים, זמן קצר לאחר מותה של היוצרת בשנת 1970. חבר השופטים השנה הורכב מדוקטור אריאל הירשפלד, דוקטור אפרת מישורי ודוקטור דנה אולמרט.

נורית זרחי נולדה בשנת 1941 בירושלים. היא בעלת תואר ראשון בספרות ובפילוסופיה וכתבה בין היתר את "אני אוהב לשרוק ברחוב", "האשה באבטיח", "ילדת חוץ" ועוד. בין השאר זכתה בפרס ביאליק על מכלול כתיבתה לילדים (בשנת 1999), מספר פעמים בעיטור הכבוד על שם אנדרסן לספרות ילדים ובפרס ראש הממשלה ליוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully