וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערת שוליים" זכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן

עינב שיף

22.5.2011 / 20:33

הישג מצוין לסרטו של יוסף סידר: הסרט זכה בפרס התסריט בטקס הסיום של הפסטיבל. שלמה בראבא, כוכב הסרט: "כל הסיפור הזה מרגש"

עוד הישג גדול לקולנוע הישראלי: יוסף סידר זכה בפרס התסריט בפסטיבל קאן לסרטו "הערת שוליים", כך הוכרז בטקס שנערך הערב (ראשון) בריביירה.. סידר, שלא הספיק להגיע לטקס מאחר שהוקפץ רק בשעות הצהריים, לא קיבל את הפרס בעצמו. בדברים שבחר סידר להעביר, הוא הזכיר את דונלד קרים, איש חברת ההפצה Kino שהלך לעולמו בסוף השבוע וכן את צוות השחקנים של הסרט.

"כל הסיפור הזה מרגש", כך אמר שלמה בראבא, השחקן הראשי ב"הערת שוליים" בשיחה עם וואלה! תרבות מיד לאחר היוודע דבר הזכייה." זה באמת מרגש מאד". "יוסף סידר יצר סרט חשוב ויוצא דופן", אמר מפיק הסרט דויד מנדיל. "אני גאה ונרגש מכשרונו, שזכה היום להכרה בפסטיבל החשוב בעולם". עבור סידר מדובר בפרס שני חשוב, לאחר שזכה ב"דב הכסף" בפסטיבל ברלין על בימוי "בופור".

"הערת שוליים", העוסק ביחסיהם המסובכים של אב ובן על רקע מקצועם - חקר התלמוד, זכה למסלול נהדר בפסטיבל, החל מבחירתו בתחרות הרשמית, ממנה נעדרו סרטים ישראלים במשך שנתיים. לאחר מכן נודע כי הסרט נרכש על ידי סוני להפצה בצפון אמריקה ולאחר מכן הגיעו ההקרנות הטובות מאד של הסרט בפסטיבל. במסיבה שאחרי ההקרנה סיפר סידר לשליח וואלה! תרבות בקאן כי דווקא התקשה "לחוש את הקהל" וכי ההקרנה היתה למעשה "100 הדקות הארוכות בחיי". האווירה במשלחת עצמה היתה מצוינת והשחקנים, בהם בראבא, ליאור אשכנזי, עלמה זק ויובל שרף נראו קרובים למדי.

ליאור אשכנזי, עלמה זק, יוסף סידר, שלמה בראבא, יובל שרף. רויטרס
עשו את זה. סידר/רויטרס

בפרס הגדול של הפסטיבל, דקל הזהב, זכה הסרט "עץ החיים" של טרנס מאליק, בכיכובם של בראד פיט ושון פן כשמדובר בבחירה שתעורר מחלוקת רבה לאור התגובות השונות לסרט. פרס המצוינות הוענק לשני סרטים: האחד לסרט הטורקי "היו זמנים באנטליה" של הבמאי נורי בלייג' ג'יילן והשני ל"הילד על האופניים" של האחים דרדן מבלגיה, שזכו בעבר פעמיים כבר בדקל הזהב.

בפרסים נוספים בטקס, אותו מנחה מלאני לורן, זכו ז'אן דז'ורדין, כוכב "The Artist"כשחקן הראשי הטוב ביותר ופרס השחקנית הראשית הטובה ביותר הוענק לקריסטן דאנסט, על משחקה ב"מלנכוליה" של לארס פון טרייר, האיש המושמץ ביותר בתחרות שבכל זאת זכה להכרה. פרס הבמאי הטוב ביותר הוענק ניקולס ווינדינג רפן על "Drive" ופרס חבר השופטים הוענק לסרט "פוליס" מצרפת של הבמאית מייוואן לה בוסקו, שכמעט התעלפה מהתרגשות). פרס מצלמת הזהב לסרט "Las Acacias" של פאולו ג'יורג'לי.

פסטיבל קאן ננעל הערב בפעם ה-84 ונחשב לאחד הטובים בשנים האחרונות. יושב ראש חבר השופטים היה רוברט דה נירו ולצידו כיהנו שמות הוליוודיים גדולים כמו ג'וד לאו ואומה תו'רמן.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully