וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס וולף לא יוענק השנה לרוזמרי טרוקל

שני גורקביץ'

24.5.2011 / 14:04

האמנית, שהבטיחה לתרום מחצית מכספי הפרס לתיאטרון של ג'וליאנו מר חמיס, ביטלה את הגעתה לארץ מסיבות רפואיות

ועדת פרס וולף הודיעה היום (שלישי) כי אחת הזוכות בו השנה, האמנית הגרמניה רוזמרי טרוקל, לא תקבל את הפרס כיוון שביטלה את הגעתה לארץ. אחד התנאים לקבלת הפרס הוא השתתפות בטקס הרשמי שייערך בכנסת בשבוע הבא, וטרוקל הודיעה כעת כי לא תגיע לישראל מסיבות בריאותיות.

ראשי קרן וולף הודיעו לאמנית כי היא מוזמנת להגיע לטקס שייערך בכנסת בשנה הבאה ולקבל את הפרס בסך מאה אלף דולרים שימתין לה. הפרס על שם שגריר קובה לשעבר, ריקארדו וולף, מוענק מאז 1978 לאנשי מדע ואמנים מכל רחבי העולם. מיד כשהתבשרה על זכייתה, הודיעה טרוקל כי תתרום מחצית מסכום הפרס לקבוצת תיאטרון החופש של ג'וליאנו מר-חמיס. לפני כחודשיים נרצח מר-חמיס, וטרוקל לא הודיעה האם היא עדיין מתכוונת לתרום את כספי הפרס, שלעת עתה כלל לא מגיעים לה בשל ביטול הגעתה לארץ.

חבר השופטים הבינלאומי של הפרס החליט לבחור בטרוקל בשל "יצירתה רבת הממדים, המציגה מודל רב-עוצמה לטיפול ביקורתי ועקיף בזרם המרכזי של האמנות. במקום לבקש לה עמדה במוקד האמנות, טרוקל מתנהלת סביבו, בוחרת בזירות ובנתיבים ידועים פחות, ובכך נמנעת מן המקובע והצפוי. הפרס מוענק לגב' טרוקל על אמנותה, החוקרת ומשלבת חומרים, תהליכים ומושגים מדיסציפלינה, ממסורות ומתחומים שונים".

הנשיא שמעון פרס ושר החינוך גדעון סער יעניקו ביום ראשון את פרסי וולף לעשרה מדענים מצטיינים בעלי שם עולמי שיגיעו לטקס בכנסת מארצות הברית, גרמניה ויפן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully