וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהורם גאון: "יש להפגין סובלנות אבל גם ביקורת"

שני גורקביץ'

24.5.2011 / 21:27

בצל דבריו מעוררי המחלוקת בגנות המוזיקה המזרחית, קיבל הזמר הוותיק את פרס ליבהבר לקידום סובלנות דתית ופתיחות תרבותית

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכת וידיאו: אמיר קוטיגרו)

פרס ליבהבר לקידום סובלנות דתית ופתיחות תרבותית הוענק הערב (שלישי) בירושלים ליהורם גאון מטעם מכון שכטר למדעי היהדות. גאון התחמק מהתקשורת ובנאומו התייחס רק במרומז לסערה שהתחוללה במרץ סביב דבריו על המוזיקה המזרחית, אותה כינה אז "זבל שהשטן לא ברא", כשאמר שלמד מאביו כי יש "להפגין סממנים של סבלנות, ושל סובלנות אבל גם של ביקורת אם צריך".

"מאבי למדתי שיעור כי השעה האפלה ביותר של היום היא עדות לשחר שעומד להפציע", הוסיף בהמשך גאון. הזמר והיוצר סיפר ארוכות על משפחתו, על אביו ועל המסורת היהודית שעל ברכיה התחנך ולבסוף פנה לוועדת הפרס ואמר: "אני מודה בהכנעה והוקרה תודה לכם מעומק לב על כי מצאתם אותי ראוי. אשתדל בעומק לב להצדיק את הפרס והאמון".

"יהדות ירושלים וארץ ישראל מתקיימות בו כאחת בכל מעשיו והן משמשות לו כאבן דרך ואורח חיים", אמרו אנשי ועדת הפרס בנימוקיהם, כפי שפורסם לראשונה בוואלה!. "דרך הישגיו בתחומי האמנות והפעילות הציבורית ואהבתו העמוקה לישראל ולעם היהודי, גאון תורם תרומה משמעותית לסובלנות דתית וחיי התרבות בישראל". שותפו לקבלת הפרס, הרב פרופסור נפתלי רוטברג, אמר עליו כי "אישיותו היא דוגמא לחיבור בין זהות עצמית ושורשים בלי לוותר על עקרונותיו".

מדי שנה מעניק מכון שכטר למדעי היהדות את פרס מרק והניה ליבהבר לעידוד סובלנות דתית בישראל עבור תרומה משמעותית להשגת סובלנות דתית ופתיחות תרבותית בישראל. הפרס נוסד בעקבות רצח ראש ממשלת ישראל, יצחק רבין, בשנת 1995 והוא כולל מענק כספי בשווי של 100,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully