וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאן טיכי הוא הזוכה בפרס גוטסדינר לשנת 2011

שני גורקביץ'

25.5.2011 / 12:35

הפרס, על סך 10,000 דולר, מוענק מדי שנה לאמן ישראלי צעיר על ידי מוזיאון תל אביב. "נלחמתי לא לחשוב אם אזכה או לא", אמר

יאן טיכי הוא הזוכה בפרס קרן נתן גוטסדינר לאמנות ישראלית - כך הוכרז היום (רביעי) באירוע שנערך במוזיאון תל אביב לאמנות. "זה מאוד מרגש", אמר טיכי לוואלה! תרבות עם זכייתו. "נלחמתי לא לחשוב אם אזכה או לא, כי זו אמנות וזה סובייקטיבי ויש אנשים שמתחברים למדיה כזו ויש כאלה שלא. זה לא כדורסל".

טיכי, בן 37, הוא בוגר בית הספר מוסררה לאמנות שבירושלים ומתגורר כיום בשיקגו. הוא גבר על שני המועמדים הנוספים - דור גז ושחר יהלום. בנימוקיה, אמרה שופטת שלב הגמר, האוצרת סוזן לנדאו, כי "בטווח זמן קצר יחסית יצר טיכי גוף יצירה מגובש וקוהרנטי. בעבודתו, הזמן מתפקד כמעט כחומר וטיכי משחק איתו".

פרס קרן גוטסדינר לאמן ישראלי צעיר מוענק מדי שנה מאז 1995 לאמן שטרם מלאו לו 40 שנה. חבר השופטים בוחר רשימה של שלושה מועמדים סופיים ועבודותיהם מוצגות יחד בתערוכה המלווה בקטלוג. שופט נוסף, שלא היה חלק בבחירת רשימת המועמדים, בוחר במהלך התערוכה את האמן הזוכה, שיקבל גם את הפרס הכספי על סך 10,000 דולר.

על זוכי הפרס הקודמים נמנים בין היתר האמנים מרים כבסה, יוסי ברגר, יואב שמואלי, אוהד מרומי, יהודית סספורטס, מירי סגל, עדי נס, אחלאם שיבלי, נלי אגסי, סיגלית לנדאו, שרון יערי, יעל ברתנא, טליה קינן, גיל מרקו שני ונירה פרג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully